Een RPG-forum gebaseerd op de Hongerspelen. Maak een personage aan voor een van de districten en doe mee aan de Hongerspelen!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

N

O

S

A

E

S

S

T

H

G

I

L

T

O

P

S

Personage van het seizoen
Milly Butterworth
Winnares 1e Spelen
Sage Malone
Winnares 2e Spelen
Madelynn Bristow
Winnares 3e Spelen
Solar Gbadamosi
Winnares 4e Spelen
Kasa Locklear

F

F

A

T

S

Admini
Cecilia Peak
Admini
Tyrell Peak
Moderator
Nike Foxglove
Moderator
Matthew Mills

S

T

I

D

E

R

C

© 2013 - 2015
De Hongerspelen RPG is ontworpen en gemaakt door de Adminies en is gebaseerd op de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins.

Deze skin is getest op
Google ChromeMozilla Firefox

Deel
 

 Feedback 3de Hongerspelen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Tyrell Peak
Hoofd Spelmaker
Tyrell Peak

PROFIELAantal berichten : 2155
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Spelmaker
Leeftijd: 33

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Feedback 3de Hongerspelen | zo aug 21, 2016 11:37 am

De 3de Spelen zijn nog niet afgelopen, maar ik denk dat we al een redelijk beeld hebben van wat er een volgende keer beter zou kunnen en wat niet en zo. Dus, terwijl we vol spanning afwachten wie er als winnaar uit de strijd komt, hier alvast de mogelijkheid om feedback te geven op de Spelen  ^^

De 3de Spelen waren weer totaal anders dan de vorige twee, wat naar mijn mening niet op alle punten positief was, maar misschien denken jullie daar anders over.

- Dit jaar waren er heel wat meer sponsoringen dan eerdere jaren, en minder ingrepen van de Spelmakers. Dat laatste was een bewuste keuze omdat we het idee hadden dat het met het kokende water/de regen/etc bij de vorige spelen een beetje teveel was.

- Realisme blijft een lastig punt. Zelf zijn we daar wat laks in geweest dit jaar (gewoon, omdat we geen energie hadden om veel tijd in de Spelen te steken. Geen echt excuus).
Ergens denk ik dat het misschien handig is om een algemene lijst van soorten verwondingen e.d. te maken, zodat het voor iedereen meteen duidelijk is hoe lang je van een bepaalde wond last hebt en wat je ertegen moet doen en dat soort dingen (en dan eigenlijk ook, hoe om te gaan met wapens en welke aanvallen zijn dodelijk), maar dat is veel werk en dat zou alleen de moeite waard zijn als we zeker weten dat er een vijfde Spelen komen (omdat het voor een vierde Spelen wss al niet te doen is)

- Dus, activiteit. Het valt natuurlijk op dat de online-list niet meer zo gevuld is als hij ooit was. We hebben natuurlijk allemaal drukke levens en daarom de vraag: is een vierde Hongerspelen haalbaar? Hoeveel mensen hebben daar interesse in en denken daarbij actief te kunnen blijven posten? Wij zouden het in ieder geval wel heel leuk vinden om nog weer een volgende Spelen te organiseren, maar dan moet er natuurlijk wel genoeg animo zijn.

Zomaar even wat puntjes, maar het kan natuurlijk zijn dat jullie over heel andere dingen nog opmerkingen hebben. Dagdeadlines, tributen-overzicht, voorbereidingen op de Spelen, dat soort dingen. Laat dat dan ook vooral horen! Liever nu, dan via-via-via een keer Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://goldenlionofra.deviantart.com
Samantha Livingstone
District 8
Samantha Livingstone

PROFIELAantal berichten : 4
Registratiedatum : 10-04-16
KARAKTER

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 3de Hongerspelen | ma aug 22, 2016 6:57 pm

Ik heb wel redelijk veel tijd om te posten, maar ik ben ook op een andere rpg lid. Dus is wel lastig om actief te blijven. Het is wel een OCC deadlines beetje te lang zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer Lockheart
District 1
Jennifer Lockheart

PROFIELAantal berichten : 1466
Registratiedatum : 29-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Trainer en begeleider District 1
Leeftijd: 33

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 3de Hongerspelen | di aug 23, 2016 9:13 pm

Goed. Feedback.

Uhm eigenlijk ben ik het aardig eens met de punten die al genoemd zijn in de eerste post. Er werd veel gesponsord, soms naar mijn mening een beetje te veel, maar in andere Spelen is het wel eens veel te weinig geweest, dus een balans vinden daarin is lastig gok ik. Ik denk wel dat er nog beter gekeken moet worden naar de sponsoringen en het realisme erachter. Niet zozeer naar de waarde van de sponsoringen, maar naar de ontvangers ervan. Is het logisch dat deze Tribuut zoveel spullen toegestuurd krijgt? Naar mijn mening namelijk niet. Ik vond het opvallend dat de Tributen die juist het meest anti-Spelen deden de meeste spullen kregen (maar dat kan ook aan mij liggen hoor). Voor mijn gevoel was dat gewoon niet logisch. Sowieso de inwoners van het Capitool zouden juist degenen steunen die volop in de aanval gaan, niet degene die zich tegen de Spelen keren en mopperen. Zo kwam het in ieder geval op mij over.

Realisme is een ander punt dat ook al is genoemd. Ik weet, net als vele RPG'ers onder ons, dat realisme in het RPG'en een lastig punt is waar iedereen mee moet leren schrijven, net als dat iedereen moet leren wat de regels zijn van Godmode bijvoorbeeld. In een set up zoals de Spelen is dat extra lastig, want iedereen wil graag dat zijn of haar karakter overwint en naar huis gaat als de last one standing. Hierin wil realisme dan nog wel eens overboord verdwijnen. Dit was vooral in het begin aardig ver zoek en zorgde er dan ook voor dat ik mij erg irriteerde aan posts van een aantal mensen dus ook al gauw de Spelen niet meer wilde volgen. Waarom zou je immers iets lezen wat je alleen maar chagrijnig maakt? Als Begeleider heb ik me dan ook alleen op mijn Tributen gericht en daarmee was dat. Zodra zij waren overleden, was het voor mij klaar. Ik ben wel blij dat het later in de Spelen beter is geworden, maar vind het jammer dat hieraan vooraf eerst heel veel chagrijnige blikken en boze vingertjes aan vooraf gingen (ja daar was ik zelf vast ook wel schuldig aan). Punt blijft; realisme is lastig. Een topic over verschillende verwondingen en verschijnselen met daarbij een uitleg over hoe lang je er precies last van hebt etc. zou hierbij denk ik goed helpen. Verder; probeer ook logisch na te denken. Natuurlijk willen we allemaal dat ons eigen karakter het overleeft, maar blijf hierbij wel dicht bij de wereld waar jouw karakter in leeft en vraag jezelf steeds af "zou mijn karakter dit echt zo doen?"

Goed, genoeg gezeur daarover, tijd voor positieve punten!
1) De Arena; De arena was, net als voorgaande jaren AWESOME. Niemand zag zoiets aankomen en het was echt de vraag hoe lang iedereen het vol zou houden. Dankzij vele sponsoringen hield iedereen het langer vol dan verwacht, maar de Arena bood nog steeds mooie verrassingen. Ik had ergens nog steeds een overstroming verwacht waarbij alleen de mensen op de bood zouden overleven, maar vrieskou was ook leuk ^^
2) Mijn respect aan alle deelnemers die hun best hebben gedaan om zo actief mogelijk mee te doen aan de Spelen. Ik weet (uit ervaring) dat het lastig kan zijn om actief te blijven bij zoiets, maar iedereen heeft goed zijn best gedaan.

Ik zou het zelf jammer vinden als de Spelen zouden stoppen. Ik zou sowieso mee willen doen weer met een karakter. Ik heb er sowieso eentje die nog in de waagschaal ligt :p Mocht er toch geen nieuwe Spelen komen, wat is dan het plan voor het forum? Opstand? Tis ook zonde als zo'n origineel forum als deze zou stoppen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Milly Butterworth
Burgemeester District 4
Milly Butterworth

PROFIELAantal berichten : 192
Registratiedatum : 26-11-14
KARAKTER

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 3de Hongerspelen | wo aug 24, 2016 4:12 pm

Pff, ik moest er even over nadenken hoor Smile

Zoals ik IRL ook al met jullie heb besproken, vond ik de spelen dit jaar een stuk minder leuk dan voorgaande jaren. Ik weet alleen niet goed waar dat aan ligt, want het zou ook zomaar kunnen dat het feit dat ineens MIJN personage in de spelen zat daar ook aan heeft bijgedragen.

De arena vond ik origineel en tof, maar hij bood weinig ruimte voor creativiteit. In die omstandigheden kost iedere beweging zoveel energie dat het voor mij het meest logisch voelde om Natalia zoveel mogelijk op een plaats te houden. Immers: Het is vandaag like 30 graden en ik zit ook binnen met de gordijnen dicht te wachten tot het afkoelt. Like, ik ben naar mijn oude werk gelopen en terug en dat kostte al een enorme bak aan energie.

Dat brengt me gelijk bij het volgende punt, wat jullie ook al aankaartten: Realisme.
Wat mij opviel - en dit is geen verwijt, want ik deed het zelf ook - was dat de tributen relatief weinig aandacht besteed hebben aan het feit dat het zo heet was in de arena. Ik heb niet alle posts gelezen, geef ik heel eerlijk toe, maar in de samenvatting kwam ik ook zelden "heeft last van uitdrogingsverschijnselen" tegen, ondanks dat de tribuut maar een halve liter water op had. Zeg nou zelf: Hoeveel drink jij met dit weer? En again: Hier heb ik me zelf ook schuldig aan gemaakt, Natalia begon ook pas op dag 4 te hallucineren terwijl ze het moest doen met een halve liter water en een watermeloen. Had ik het echt realistisch aangepakt, had ze waarschijnlijk aan het eind van dag 1, op z'n hoogst halverwege dag 2 zo ver moeten zijn.
Hoewel ik het idee van een overzichtslijst erg goed vind, weet ik niet of ik het een reële verwachting richting jullie vind. Het is enorm lastig om te bepalen wat de specifieke omstandigheden waar de tributen mee te maken hebben met je doet (Believe me, I have some weird searches in my history), maar ik vind dat wel in eerste plaats een taak van de tributen. Het voorbeeld wat ik net aanhaalde met uitdroging was bijvoorbeeld iets wat we allemaal zelf wel hadden kunnen bedenken, door gewoon logisch na te denken.

Net als Li vond ik dat er op een gegeven moment echt een nare sfeer ontstond op het forum, waardoor het leek alsof de spelers elkaar het licht in de ogen niet meer gunden. Again, hand in eigen boezem: Daar ben ik ook schuldig aan. Sorry daarvoor Smile

Verder...uhm...Ik vond het tributenoverzicht awesome en epic, maar ik vond het feit dat je er overheen moest hoveren om info over de tributen te zien niet heel handig, net als dat je niet in een oogopslag kon zien wie er dood was. En dat er soms nog sponsoringen bij stonden die mensen allang opgegeten hadden/ergens achter hadden gelaten, maar dat komt denk ik meer doordat mensen niet duidelijk vermelden dat iets op is.

Deadlines waren wat mij betreft heel goed en precies lang genoeg. Korter lijkt me lastig te realiseren in verband met de Dingen waar we allemaal zo vaak mee te maken hebben. Dat het twaalfuursdeadlines waren, vond ik ook fijn Smile

Wat mij betreft hadden er meer bemoeienissen vanuit het Capitool mogen zijn, I actually really liked that in the previous games. En ik heb het idee dat de NPC's die niet in een bondgenootschap zaten wat meer sturing hadden kunnen hebben.

Wat vierde spelen betreft...Tsja. Ik ben niet voor niets nog steeds aan het twijfelen of ik een van Nata's zusjes aanmaak. Ik vind het wel een tof idee om verder te gaan (also, idd, wat moet er van het forum worden zonder spelen), maar ik merk wel dat RPG bij mij echt op een heel laag pitje staat, omdat de rest van mijn bezigheden zoveel tijd opslokt. Dus kan ik echt beloven dat ik actief mee zal posten? Nee. As much as I'd want to. I can't. Dat neemt niet weg, dat de motivatie er wel is, maar dat het aan inspiratie, tijd en energie nogal eens ontbreekt.
Dus. Dat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Madelynn Bristow
District 7
Madelynn Bristow

PROFIELAantal berichten : 466
Registratiedatum : 28-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Winnares HS2
Leeftijd: 19

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 3de Hongerspelen | do aug 25, 2016 7:50 pm

Ik ben heel inactief geweest tijdens deze Spelen, dus ik vind niet dat ik overal echt een mening over kan hebben. Maar ik wilde in ieder geval wel even reageren. ^^

Een van de weinige dingen die ik deze Spelen heb gedaan is een klein beetje sponsoren, en ook de mensen die juist al best veel hadden. Dat werd toen, zoals Li ook al enigszins aanhaalde, niet door iedereen goed ontvangen. Wat ik best begrijp, want dat is ook best raar. Maar daarom was onze sponsoring dan ook niet al te behulpzaam bedoeld. Dat merk je natuurlijk pas later, maar op zich wel iets om rekening mee te houden, maybe. :p
Verder. Ja, ik weet niet. Op zich kunnen alle mensen natuurlijk doen wat ze willen met hun geld. Ik weet niet in hoeverre mensen hun sponsoringen nu echt verantwoorden, dat ze echt in de PM zeggen waarom ze juist dat karakter willen sponsoren, en zo, maar dat zou je misschien verplicht kunnen stellen en laten meewegen met het goed- of afkeuren van een sponsoring?

Verder... ja, het realisme. God, ik heb echt medelijden met al die karakters. Ik ben vandaag half gestorven met werken, en lopen in zand is dan nog tien keer erger. En vechten. En geen douche hebben. Verder heb ik er niet veel over te zeggen, want met echt heel veel realisme was iedereen voor dag drie denk ik of dood of slomer dan een zeekoe op het land (geen idee. Het klonk wel leuk.), en dat zou ook niet leuk zijn geweest, denk ik. :p
Een overzicht van wonden enzo lijkt me op zich wel handig. Je zou voor de komende Spelen - als die er komen - misschien al wel een paar verwondingen kunnen beschrijven, die we nu vaak gezien hebben, of die je kan verwachten met de wapens in de arena). Dan zou je kunnen kijken of het überhaupt een beetje werkt.

Ik heb zelf enkel met de 24-uurs deadlines gewerkt, maar de 12-uurs deadlines leken me wel echt heel veel chiller. Dat zou ik zeker wel zo houden. ^^ De duur ervan leek me ook prima, gezien mensen toch levens hebben en niet elke dag tijd hebben. :p

Voor een volgende Spelen. Ik vind het lastig in te schatten hoe druk ik het komend schooljaar ga hebben, maar ik ga er eigenlijk wel van uit dat ik, als ik weer in de Spelen terecht zou komen, dat ik wel actief zou kunnen zijn. Dat zou ik ook willen, want het is leuk! De vorige twee Spelen heb ik heel positief beleefd, dus ik zou het jammer vinden als het zou stoppen. (Haha. Suddenly everything becomes Disney and they will live happily ever after!)

En het wordt sowieso tijd om weer eens wat actiever te worden. ^^;; <3
Terug naar boven Ga naar beneden
Ayrton Seeger
District 6
Ayrton Seeger

PROFIELAantal berichten : 182
Registratiedatum : 07-11-14
KARAKTER

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 3de Hongerspelen | za aug 27, 2016 5:06 pm

Ook ik wil graag een feedback geven op deze Spelen.

Laat ik beginnen met het punt die Femke en Lianne al eerder aankaartten. De arena was origineel en uitdagend, maar inderdaad: creativiteit bood het niet. Het is warm, je karakter is uitgedroogd en chagrijnig… en in Ayrtons geval wil je dan zo snel mogelijk tributen vermoorden in de hoop sponsors te krijgen. In het begin lukt dat vrij aardig, maar op een gegeven moment zorgen de omstandigheden er toch voor dat tot actie komen niet meer realistisch is. Als je echter niets doet, wordt de kans steeds groter dat je karakter sterft en blijft de spanning weg tijdens de Spelen #dilemma

Dat brengt mij tot het volgende punt; de actie. Er kwam naar mijn mening te weinig actie vanuit het Capitool vandaan en dat was iets waar ik stiekem toch best wel op had gehoopt. Op een gegeven moment blijft er gewoon weinig materiaal over die je inspireert om te schrijven en op een gegeven moment ben je ook klaar met klagen over de hitte. Enerzijds biedt het de vrijheid om zelf iets in te vullen over romances/irritaties e.d., maar anderzijds wil je op een gegeven moment ook gewoon actie (je hebt immers sponsors nodig om te overleven) en naarmate de tijd vorderde kreeg ik het idee dat er te veel actie bij de tributen vandaan moesten komen om het tempo/spanning erin te houden terwijl dit niet altijd even realistisch was.

Ik snap dat er op het gebied van realisme tijdens deze Spelen er veel ‘door de vingers is gezien’ betreft uitdroging en eten, want anders was dit spel wel heel snel ten einde gekomen… Maar dit zorgde er wel voor dat ik ook zelf de toestand van tributen en het realisme steeds meer met een korreltje zout begon te nemen. Als je een arena bedenkt waarbij vermelden staat dat een mens het maar enkele uren zonder vocht uithoud, dan moet je je daaraan ook houden. Het motiveerde mij in het begin in elk geval om veel te posten zodat Ayrton sponsors zou ontvangen en de dag doorkwam, maar zodra hier niet scherp op werd gelet begon ik dat ook minder te doen. Als hier echter wel scherp op was gelet, was het een saaie Spelen geweest. Lastig. Misschien dat er iets kan worden bedacht dat de tributen van spelers standaard op primaire levensmiddelen (water bijvoorbeeld) worden beloond als zij actief posten ?

Wat sponsors betreft ben ik het niet eens met Lianne over de logica achter het krijgen ervan. Immers, weten de mensen in het Capitool die sponsoren wie rebellen zijn? Ik denk van niet, en als je slim bent laat je dat als tribuut ook niet merken tenzij je een doodswens hebt.

Maar het krijgen van sponsoren leek als oneerlijk te worden ervaren waardoor de ene partij het de andere niet meer leek te gunnen en er een nare sfeer ontstond. Maar als iedereen bij [..] aan posten (buiten de gevechten om, want dan post je altijd meer) iets krijgt wat de kans vergroot om in leven te blijven, zou het misschien als meer ‘verdiend’ worden ervaren? Op die manier kan er wellicht ook strenger gelet worden op het overlevingsrealisme waardoor het ook voor de spelers makkelijker is om realistisch te blijven wat betreft de toestand waarin hun tributen zich in verkeren en meer tot actie komen.

Zo, en nu ook wat pluspunten. De twaalfuur deadlines waren ook wat mij betreft logischer dan een 24uurse, dus die zou ik erin houden. Het tributenoverzicht vond ik zelf vrij handig, maar wel lastig bij te houden. Misschien moeten tributen zelf verplicht onder hun post vermelden wat ze nog qua voorwerpen/drinken etc. hebben? Dat scheelt de A’tjes ook weer wat werk.

Verder vond ik de temperatuursswitch erg awesome, en ook sponsoren als die ijsjes met bijwerkingen vond ik een leuke wending geven. De NPC’s waren cool, maar ik ben het eens met Fem dat ze wel wat meer sturing mochten hebben.

Of er een vierde Spelen in zit? Ik durf het niet te zeggen. Zelf zit ik eerder na te denken over het aanmaken van een Capitoolpersonage dan een tribuut. Ook omdat ik niet durf te zeggen hoe druk het gaat worden wat betreft mijn studie en wil voorkomen dat ik met een tribuut inactief word. En hoewel ik ontzettend met Ayrton heb genoten tijdens deze Spelen, kostte het me meer energie en tijd dan ik aanvankelijk had gehoopt en ik denk niet dat ik het me kan veroorloven om nog een keer mee te doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Norah Jones
District 11
Norah Jones

PROFIELAantal berichten : 202
Registratiedatum : 19-02-15
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Seizoensarbeider
Leeftijd: 18

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 3de Hongerspelen | zo aug 28, 2016 5:50 pm

Iets wat ik nog kwijt wil is dat ik sponsoringen met een verborgen negatief effect echt nergens op vind slaan. Het was grappig, maar dit betekent dus dat je een brood kan krijgen en dood neer valt -  haha het was vergif RIP. Dat gaat voor mijn gevoel tegen het doel van de sponsoringen in.
Oh en ik vond het soms erg lastig dat van bepaalde tributen voor langere tijd niet bekend was waar ze waren, waardoor je eigenlijk niet ook naar hun locatie kunt gaan omdat je niet weet of ze daar nog zijn. Naast een eten en drinken overzicht zou locatie ook een handige zijn.

Ik heb verder momenteel geen zin om op het realisme etc diep in te gaan.
Van sommige mensen die zeggen dat t gek was dat Norah en Ayrton (maar dan verborgen in bredere omschrijving rebellen) te veel spullen kregen vraag ik me ten zeerste af of ze onze topics hebben gelezen. Ik vind het niet meer dan logisch dat tributen waar veel input/actie vandaan komt ook iets terug krijgen. Spanning en sensatie is hetgene wat de capitool inwoners zoeken, dus dan krijg je meer dan wanneer je vier dagen in een schip stilzit, hoe sterk de tribuut ook is.
Op zich vind ik een spelen erg leuk, maar de sfeer geeft me momenteel weinig motivatie om verder te gaan, sterker nog, ik heb het idee dat mijn input toch niet gewaardeerd wordt (of sterker nog, het tegenovergestelde), dus dan houdt het op Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Tyrell Peak
Hoofd Spelmaker
Tyrell Peak

PROFIELAantal berichten : 2155
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Spelmaker
Leeftijd: 33

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 3de Hongerspelen | zo aug 28, 2016 8:30 pm

Wat betreft de sponsoringen ben ik het eens met Ayrton: Capitoolbewoners hebben meestal geen duidelijk beeld van welke tributen rebels zijn en welke niet (tenzij ze dat duidelijk naar voren hebben laten in een interview of iets dergelijks).

@Li: ik heb je in een pm al gezegd wat de redenen waren achter de vele sponsoringen van de groep Ayrton/Norah/etc, dus ik snap niet helemaal waarom je nu nog steeds denkt dat ze die sponsoringen onterecht hebben gekregen.

@Emma: de onaardige sponsoringen hebben we toegestaan juist omdat ze niet dodelijk waren, maar alleen een interessante situatie opleveren (die eventueel wel dodelijk is, maar oke) We hebben zelf lang zitten twijfelen of we negatieve sponsoringen wel of niet toe moesten staan. Ik ben dus ook eigenlijk benieuwd naar wat andere mensen daarvan vinden?

@Ayrton: dat zijn wat goede ideeën over de sponsoringen. Gaan we over nadenken!

De arena was niet erg handig, zeker niet in combinatie met weinig input van onze kant. Note taken. De ideeën die we voor volgende Spelen hebben, bieden in ieder geval meer opties voor de tributen. Dus ik hoop dat het zover komt dat we die ook uit kunnen werken Razz

Met het tributenoverzicht gaan we nog wat verder experimenteren, maar welke optie we ook kiezen, het blijft lastig bij te houden hoeveel eten en drinken iemand nog heeft. Ik zou dolgraag zeggen dat tributen zelf onder elke post hun inventarisatielijst moeten posten, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat er altijd wel tributen zijn die dat vergeten of om een andere reden gewoon niet doen. Daarom durven we dat niet helemaal los te laten.

@Soot: een overzichtslijst van de meest voorkomende wonden is een goed idee. Of misschien moeten we bij de edits zelf gewoon heel duidelijk zijn hoe lang en hoeveel last iemand van een bepaalde wond krijgt. Denken we nog even over na Razz

@Emma: wat bedoel je precies met dat je input niet gewaardeerd wordt? Dat je posts niet gewaardeerd worden? Of dat er niet naar je ideeën geluisterd wordt?


Bedankt voor jullie feedback in ieder geval so far ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
http://goldenlionofra.deviantart.com
Norah Jones
District 11
Norah Jones

PROFIELAantal berichten : 202
Registratiedatum : 19-02-15
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Seizoensarbeider
Leeftijd: 18

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 3de Hongerspelen | zo aug 28, 2016 9:13 pm

Negatieve sponsoringen zou ik niet toestaan, omdat het een dunne scheidlijn is. Het verschil tussen op slag dood en ernstige buikkrampen of mind-alerting shit is dat het ene honderd procent dodelijk is en het andere gewoon op allerlei manieren negatief uit kan pakken. Het is tof dat je niet alles in de Arena kunt vertrouwen, de cupcakes uit HS 2 die Nakoma, Madelynn enzo zo obsessief met een proefkikker onderzochten voor ze ze opaten bleven me bij omdat het laat zien hoe verraderlijk alles kan zijn wat de spelmakers in de arena stoppen. Maar als je dat uitbreidt naar de sponsoringen wprdt het too much en gaat het naar mijn idee tegen het doel van de sponsoringen in.
Sponsoringen moeten in wezen bedoeld zijn als ene beloning, al kan een briefje best nog wat invloed hebben. Zo heb ik met Carmen aan Alder een briefje gestuurd hintend naar dat hij het bondgenootschap misschien moest verlaten, maar de sponsoring an sich was positief en wat hij ermee deed was aan hem.
Anyway, ik wilde mn punt even onderbouwen. Ik vond de ijsjes heel origineel, maar meer iets voor de spelmakers dan de sponsors.

En verder, tja, als ik een aantal feedback punten doorlees voelt het als steken onder water en ik heb al een tijdje het idee dat ik sommige mensen bergen irritatie of haat geef door te posten en dat is niet waarom ik constant mijn best doe om actief te zijn, zowel in de Spelen als daarbuiten. Ik vind dit forum geweldig qua opzet, probeer met advertenties op andere sites nieuwe mensen te zoeken omdat er potentie is, probeer actief te posten. Ik voel me af en toe gewoon een buitenstaander die door te posten zich binnendringt en alleen maar haat en onbegrip opwekt. Alsof Norah maar beter gewoon dood neer kan vallen voor ik het nog erger maak.
Heus niet bij iedereen hoor, en ik vind het fijn hoe jullie mijn ideeën serieus nemen Anja & Anita, maar het is toch een gevoel te sterk om te negeren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer Lockheart
District 1
Jennifer Lockheart

PROFIELAantal berichten : 1466
Registratiedatum : 29-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Trainer en begeleider District 1
Leeftijd: 33

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 3de Hongerspelen | zo aug 28, 2016 11:12 pm

@A'tje; Klopt, dat vond ik ook heel fijn om daar wat opheldering over kreeg Smile Dat ik het toch weer noemde is denk ik vooral omdat het bij me is blijven hangen en als je dan op zo'n moment feedback neerzet, dan noem je toch de dingen die zijn blijven hangen. Dan denk je achteraf "owja, dat was al opgelost". Dus uh ja, negeer dat puntje maar xD Ik weet trouwens niet meer of we dat ergens al een keer benoemd hadden, maar zijn er regels omtrent jezelf sponsoren via een Capitool personage? Mag dat en hoe vaak enzo? Want anders gaat iedereen heel gezellig een Capitoolpersonage voor zichzelf aanmaken en dan sponsoren Innocent

Ik snap Emma haar punt wat betreft de negatieve sponsoringen, maar ik ga er vanuit dat de A'tjes echt wel zeggen "ja deze sponsoring kan" of "nee dit kan echt niet". Ik weet wel dat er grapjes werden gemaakt over het sturen van ontploffende taarten, maar dit is van tafel geveegd, omdat het niet eerlijk was en meer bij de Spelmakers hoort dan inderdaad bij de sponsoren. Maar sporsoringen als de ijsjes enzo zijn wel soms de dingen die je net nodig hebt om wat actie in de taxi te krijgen, vooral als de Spelmakers zelf een stapje terug nemen. Volgens mij is dat ook de reden dat er toen dat soort dingen werden gestuurd, zodat er wat voeding was voor de posts. Neemt niet weg dat ik je punt wel snap hoor Emma, maar heb ook vertrouwen in dat de A'tjes echt wel nadenken voor ze besluiten een sponsoring toe te staan of af te keuren Wink

Jammer dat je het gevoel hebt dat je input niet wordt gewaardeerd Emma, want als er ooit twee mensen zijn die altijd luisteren naar iedereen, dan zijn het de A'tjes wel. Zij nemen jouw input echt wel mee. Daarbij snap ik dat je sommige dingen als steken onder water voelt, maar weet wel dat, wanneer mensen feedback mogen geven, zij dat doen vanuit hun beleving, zoals zij het hebben ervaren. Dat betekend niet meteen dat ze jou aanvallen, maar ik snap dat je dit wel zo kunt ervaren.

Anyway, ik denk dat, met alle feedback van deze Spelen en als we kijken naar de vorige twee Spelen, het wel interessant is om een vierde Spelen te doen. Om mee te nemen wat we hebben geleerd en hierop verder te bouwen. Niet iedereen heeft deze Spelen even prettig ervaren, dan lijkt het me juist een mooie insteek om de volgende Spelen positief te maken, zodat (mocht dit de laatste Spelen zijn) het forum niet met een verdrietige noot afsluit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Milly Butterworth
Burgemeester District 4
Milly Butterworth

PROFIELAantal berichten : 192
Registratiedatum : 26-11-14
KARAKTER

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 3de Hongerspelen | ma aug 29, 2016 12:29 am

@ Li: Als ik me niet vergis, zegt Emma net juist dat ze wel het idee heeft dat A&A naar haar luisteren, maar dat anderen op het forum dat juist niet doen... Owja, oeps sorry!

@ Emma: Ik hoop dat dat gevoel niet ook deels door mijn feedback komt, want zo is het zeker niet bedoelt. Mijn feedback was echt in zijn algemeenheid en niet specifiek op één persoon of groep gericht. Anyway, als iemand geen outsider is, ben jij het wel. Lieverd, je bent HS'er van het eerste uur. Ik kan me het forum zonder Carmen of Alexandra maar moeilijk voorstellen.

Anyway, ik kan me goed in Emma's feedback vinden dat sponsoringen geen negatief effect behoren te hebben. Like, sponsoren is duur en het is op zich volstrekt onlogisch om veel geld uit te geven aan een tribuut die je niet leuk vindt, terwijl je voor datzelfde geld een nuttige sponsoring kunt sturen naar iemand die je wel graag zou zien winnen. En ook al hebben Capitool bewoners beduidend meer te besteden dan districtbewoners, ook zij hebben niet oneindig veel geld, dus dat argument gaat in mijn ogen voor iedereen op.
Ik heb best moeten lachen om de ijsjes en op dat moment stond ik er ook niet echt bij stil dat dat helemaal niet logisch is in de geest van het sponsoren, maar nu Emma het zo zegt...She has a point.
Terug naar boven Ga naar beneden
Matthew Mills
District 4
Matthew Mills

PROFIELAantal berichten : 136
Registratiedatum : 18-05-16
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Begeleider district 4
Leeftijd: 35 jaar

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 3de Hongerspelen | ma aug 29, 2016 12:40 am

Als dat toegestaan is, zal ik ook eens mijn feedback geven over de Spelen. Het was de eerste Spelen die ik echt van dichtbij volgde aangezien voor het eerst een karakter van mij meedeed in de Spelen. De andere twee had ik gevolgd, maar had ik niet per se in detail doorgenomen.

De arena vond ik persoonlijk tof, al was het inderdaad niet zo realistisch dat door die hitte er niet vroeger een hoop doden waren. Maar dat was wel misschien beter zo anders gingen het misschien wel heel saaie Spelen geweest zijn. Misschien iets minder verrassend dan bij vorige edities? Al was de oase wel mindfuck en zeer jammer dat die niet echt bleek te zijn aangezien ik hem anders ging vergiftigd hebben  Innocent

Over het realisme is er inderdaad ook veel te zeggen, maar daar ga ik liever niet verder op in. Had mijn mening erover gegeven (misschien niet op de correcte manier maar goed). Emma, ik hoop alleen dat je niet denkt dat ik daardoor niet zou willen dat Norah de Spelen wint, anders zou ik bijvoorbeeld ook geen pro-Norah post gemaakt hebben met Nino enzo.

Persoonlijk vond ik het ook jammer dat de activiteit zo laag was, waardoor er eigenlijk nooit veel posts per HS-dag gemaakt werden en er veel last minute posts waren net voor de deadline. Dat bijvoorbeeld dan het groepje van Ayrton en Norah meer sponsoring zouden krijgen doordat ze meer postten is dan in dit geval wel logisch aangezien zij dus in het algemeen gemiddeld meer postten dan verschillende andere groepjes.

Ik zou het jammer vinden moesten er geen volgende Spelen meer komen, maar het actieve ledenaantal gaat inderdaad jammer genoeg snel achteruit. Moest je echt merken dat dit niet meer verbeterd (meestal als er nieuwe Spelen aangekondigd worden, stijgt de activiteit terug een beetje hebben we vorige Spelen gezien), dan kan er inderdaad een mooie afsluitspelen gedaan worden met een kwartskwelling ofzo (ook al zijn we nog niet bij de 25e Spelen)
Terug naar boven Ga naar beneden
Ayrton Seeger
District 6
Ayrton Seeger

PROFIELAantal berichten : 182
Registratiedatum : 07-11-14
KARAKTER

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 3de Hongerspelen | ma aug 29, 2016 8:10 pm

Hm, negatieve sponsoringen. Het is dat het nu aangekaart wordt, maar eigenlijk was het me helemaal ontschoten dat de ijsjes niet bij het Capitool vandaan kwamen. x'D Als ik er nu echter langer over nadenk, is dit inderdaad iets wat we beter kunnen overlaten aan de Spelmakers. Maar: credits naar degenen die erachter zaten, want ik vond het wel creatief :3
Then again... Als je iemand een zwaard sponsort pakt dat voor de tegenstander ook negatief uit, dus in zekere zin is een sponsoring altijd negatief :')  

Maar maar, er schoot me net iets te binnen wat ik helemaal vergeten was. DE RAADSELS. Damn, dat was gaaf bedacht. Very Happy En gelukkig had ik Em in m'n team, want ik kon er werkelijk waar af en toe geen chocola van maken. Desalniettemin zijn ze me wel bijgebleven, dus nu het spel zo goed als ten einde is... Zouden we de antwoorden mogen weten? :3

@Em: Ik snap dat het lastig is om je gevoel over deze Spelen te negeren, maar ik hoop dat je niet alles als negatief hebt ervaren. Natuurlijk zijn de mindere momenten hetgeen wat bij iedereen het meest bijblijft, hetgeen wat bij een feedback gewoon vaak weer boven water wordt gehaald. Maar net als Fem deel ik de mening dat jouw input hier wel gewaardeerd wordt. Als er iemand actief betrokken was bij dit spel en forum ben jij het wel, en dat mag ook wel even gezegd worden. Ik heb in elk geval genoten van ons bondgenootschap, en zelfs Ayrton zou Norah liever niet zien doodvallen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Mahu Oghene
District 11
Mahu Oghene

PROFIELAantal berichten : 33
Registratiedatum : 13-04-15
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Seizoensarbeidster, wannabe-monteur
Leeftijd: 18

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 3de Hongerspelen | ma aug 29, 2016 11:12 pm

Ik heb deze ronde van de spelen alleen als stille supporter ervaren en kan dus niet over alles feedback geven, maar er zijn denk ik wel een paar punten waar ik nog op kan reageren, imo.

Allereerst, ik ben echt volledig vóór een vierde spelen. Ik ben zelf ook een van de mensen die de afgelopen tijd vrij inactief geweest is, en dat kwam gedeeltelijk omdat deze ronde iets minder met me klikte dan de twee voorgaande, ondanks dat er echt wel interessante tributen deelnamen die ik wilde opvolgen. Net als sommige anderen die hier al gereageerd hebben, kan ik niet echt identificeren waar dat precies aan ligt, want je bent er natuurlijk sowieso minder bij betrokken als je er niet zelf in zit, maar bij de eerste Spelen deed ik ook niet mee, en toen las ik wel enthousiast alle posts. Misschien dat het idd te maken heeft met de arena, die een heel interessant concept had, maar wel minder mogelijkheden bood dan de twee vorige?

Hoe dan ook denk ik wel dat een vierde Spelen mogelijk is. Ik heb het zelf op zich ook druk, en ik kan niet voorspellen hoe dat over een paar maanden gaat zijn, maar toen ik er vorige keer zelf in zat was dat ook zo, en ik merkte wel dat die deadlines écht hielpen om me actief te houden. (Ik ben overigens ook een grote voorstander van die 12-urendeadlines; lijkt me heel handig, zowel voor postmotivatie als om alle topics gelijk te laten lopen.) Dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon, maar ik denk wel dat er genoeg mensen actief zijn (of weer kunnen worden, want, zoals Def ook al zei, het vooruitzicht van een nieuwe spelen zal vast wel een aantal inactieve leden kunnen teruglokken) om een volgende editie aan te kunnen. Zelfs als er wat meer NPC’s in moeten, heeft de eerste Spelen wel bewezen dat dat ook prima lukt, denk ik?

Om nog even terug te gaan naar die interventies van de Spelmakers: ik kan enkel over mijn eigen ervaringen in de tweede Spelen spreken, maar ik vond die dingen ook superhandig. Het was gewoon al leuk om al die nieuwe ontwikkelingen die jullie bedacht hadden te ontdekken, en praktisch omdat je altijd wel iets nieuws had om in je posts te verwerken, zelfs wanneer de interactie tussen de tributen(groepjes) wat minder was. Ik ben het dus ook helemaal eens met wat al eerder aangehaald is. In een andere arena dan deze zou het minder erg geweest zijn om niet regelmatig nieuwigheden te hebben, en behalve dat het klimaat het IC niet echt logisch maakte om veel actie te ondernemen, waren er ook vrij weinig mysterieuze elementen die aan het begin van de Spelen al in de arena zaten en die je je tribuut kon laten ontdekken. Like, vorige keer waren er de verschillende platforms, die huisjes in het zuiden, de schatkist, het bos, etc. Dat alleen al hielp ons een heel eind op weg, naast de dingen die along the way gebeurden, dus dat is ook wel een factor die meespeelt, denk ik.

Een lijst van verwondingen lijkt me heel ambitieus. Het zou natuurlijk heel handig zijn, maar ik weet niet in hoeverre dat echt haalbaar is. Wat Anja zei, van meer sturing geven bij individuele edits, met specifiekere effecten van verwondingen etc., lijkt mij iets eenvoudiger. Ik ben zelf iemand die google nogal extensief gebruikt om te weten wat realistisch is voor mijn personage met bepaalde verwondingen/omstandigheden, en ik ben het ook wel met Fem eens dat het op zich de taak van de tributen zou mogen zijn, maar omdat niet iedereen dat soort dingen doet, kan het wel helpen om op dat vlak meer informatie te krijgen in de edits.

Wat die negatieve sponsoringen betreft, ben ik het met Emma eens. IC is het gewoon niet echt logisch om dat toe te laten, naar mijn mening. De begeleider regelt dat immers, right? En die zal doorgaans wel willen dat zijn/haar/hun tributen de best mogelijke overlevingskans hebben. Voorwerpen die misschien een verborgen negatief effect hebben, horen voor mij dus ook meer bij de dingen waar de spelmakers voor zorgen.

Well, that’s pretty much it for me. Ik heb het gevoel dat ik bijna alleen nog maar negatieve dingen gezegd, maar om af te sluiten wil ik wel nog even vermelden dat ik nog steeds heel erg onder de indruk ben van al de creativiteit en het harde werk dat de A’tjes in dit forum en elke nieuwe Spelen steken, en de toewijding van iedereen die zo actief mogelijk aan de Spelen deelneemt (als tribuut, begeleider, sponsor, casual bystander…) en de sfeer doorgaans gemoedelijk houdt. Het is een veel stressvollere RPG dan de meeste, omdat je het risico loopt een van je hersenkindjes te verliezen, dus elke keer dat een frustratiemomentje op een rustige en volwassen manier afgehandeld wordt, is wat mij betreft weer een overwinning. HS is al een tijdje mijn favoriete RPG, en dat is met deze Spelen zeker niet veranderd. We hebben allemaal weer wat bijgeleerd, en hopelijk kunnen we die kennis gebruiken om een geweldige vierde Spelen te houden. Give yourself a pat on the back, everyone.
Terug naar boven Ga naar beneden
Madelynn Bristow
District 7
Madelynn Bristow

PROFIELAantal berichten : 466
Registratiedatum : 28-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Winnares HS2
Leeftijd: 19

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 3de Hongerspelen | di aug 30, 2016 9:33 pm

Het is IC in principe inderdaad niet logisch om negatief te sponsoren, dat ben ik met jullie eens hoor. Maar anderzijds waren de tributen op het moment dat we het bedachten heel gezellig met elkaar bondgenootjes aan het zijn en was er kans dat er één groot bondgenootschap gevormd zou worden. Gezien je als toeschouwer bloed wil zien, vind ik het op zich ook weer niet heel onlogisch dat rijke persoontjes in het Capitool met liefde een keer met de tributen zouden fucken, zeker als dat een interessante situatie met zich mee kan brengen.

Daarbij wil ik ook nog even zeggen dat we echt bewust deze effecten gekozen hebben, omdat de regie volledig in de handen van de schrijvers zou liggen. De sponsoring an sich heeft het lot van de tributen niet kunnen beslissen; het was volledig aan de schrijvers wat ze met de effecten zouden doen.

Also, ik denk eerlijk gezegd persoonlijk dat bijna elke begeleider zou hebben ingestemd met de sponsoring, ondanks de negatieve effecten. In deze Arena is vocht namelijk het allerbelangrijkste geweest om te overleven, en in dat opzicht was het best een (relatief) positieve sponsoring. De sponsoring heeft ondanks alles nog best (deels) de reden kunnen zijn dat de desbetreffende Tributen het zo lang hebben volgehouden als ze hebben gedaan.

Verder moeten we niet vergeten dat het zowel IC als OOC pas de derde Spelen zijn. Er zijn dingen daardoor dingen die geprobeerd moeten kunnen worden. En dat betekent ook dat nu gewoon besloten kan worden of het in de toekomst wel of niet kan. ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Nike Foxglove
Presentator
Nike Foxglove

PROFIELAantal berichten : 692
Registratiedatum : 29-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Presentatrice
Leeftijd: 28

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 3de Hongerspelen | wo aug 31, 2016 5:11 pm

Ik heb als 'buitenstaander' bij de Spelen niet zoveel toe te voegen en ik geloof dat ik het aardig eens ben met wat Soof allemaal aanhaalt.

Verder was ik dus degene die samen met Soot de ijsjes heeft gesponsord. (Dat is natuurlijk al een beetje twijfelachtig, want mijn personage is de presentatrice en IC voelt het raar als ze een kant kiest. Maar in voorgaande Spelen was dat niet als probleem naar boven gekomen...).
Maar zoals Soot zegt: onze grootste beweegreden was eigenlijk dat we vonden dat het allemaal wat te cosy werd in de Arena, en dit was als impuls bedoeld om wat actie te genereren. (We hadden ook niet voorzien dat ze uiteindelijk nog met elkaar op de vuist zouden gaan voordat ze van de ijsjes hadden genoten). Nike is inderdaad één van die personages die graag wat actie ziet, dus vanuit haar karakter vind ik het niet buitengewoon. Maar ik wil benadrukken dat het van onze kant ook een vraag was of dit acceptabel was, want het is inderdaad een rare sponsoring. Dus ik snap dat daar nu vragen over zijn en het spijt me als we hiermee mensen het idee hebben gegeven dat we ze persoonlijk wilden benadelen.
Persoonlijk vind ik negatieve sponsoringen nog steeds iets interessants hebben, maar ik ben het eens met Emma dat het een heel dunne scheidslijn is tussen wat dan wel en niet dodelijk (en dus toegestaan) zou zijn. En verder ook met iedereen die zegt dat dit misschien eerder bij de functieomschrijving van een spelmaker past. Zoals Soot zei: het was een probeersel en ik proef hier dat in het algemeen men het (achteraf) niet een erg succesvol probeersel vonden. Dat is in ieder geval iets om van te leren (:
Terug naar boven Ga naar beneden
Solar Gbadamosi
District 4
Solar Gbadamosi

PROFIELAantal berichten : 131
Registratiedatum : 06-02-15
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht:
Beroep: Winnaar
Leeftijd: 19

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 3de Hongerspelen | za sep 03, 2016 11:57 pm

Goed, veel van de dingen die ik ook vind zijn al aangehaald, maar ik kan nu pas weer typen dus vandaar dat ik late to the party ben.

Als HS'er van het eerste uur die nu letterlijk in alle Spelen heeft gezeten, moet ik ook eerlijk zeggen dat deze Spelen iets minder met me klikte en dat ik hem aanzienlijk moeilijker vond dan welke Spelen dan ook. De eerste reden daarvoor is dat de Arena, zoals eerder gezegd, minder mogelijkheden bood om echt creatief te zijn zonder daarbij dood neer te vallen. En dat is dan ook meteen het tweede punt. Ik ben ook niet altijd even realistisch geweest. Dat had te maken met het feit dat ik in mijn eentje vier personen bestuurde en het gewoon niet beter kon, maar ook met dat het of zinken of verzuipen leek te zijn. En ik weet dat dat geen spreekwoord is. Het voelde soms een beetje dat elke optie dodelijk zou zijn. Ik heb er in principe geen problemen mee om mijn karakters (snel) dood te laten gaan omdat realisme. Maar dan moet ik wel het idee hebben dat dat ook ergens voor is, zegmaar. In mijn achterhoofd zat ik ook steeds met "shit man, ik zou al drie keer dood moeten zijn" en voelde ik me echt extreem lullig omdat ik op dezelfde plek bleef zitten. Maar honestly, wat moet ik dan? Een bondgenootschap waarin twee (later drie) kanshebbers zitten in de woestijn gooien om hun dood tegemoet te lopen? Er was niks aantrekkelijks aan om dat zelf te willen doen, maar ook om geen karaktermoord te plegen. No way dat Solar (of Valeria, for that matter) 'even' door de woestijn gaat huppelen. Dan moet er iets in dat gebied zijn wat ze willen hebben, willen zien of willen doen. Ze moeten worden gelokt, maar in mijn ogen was er niks aanlokkelijks voor hen.

Dat maakte het voor mij in ieder geval moeilijk om ze even een schop onder hun reet te geven, en natuurlijk het feit dat ik de oppas was van een groot bondgenootschap. Ik heb dat toen vrijwillig op me genomen en dat liep ook anders dan gepland. Ik verwachtte half en half dat de NPC's eerder voor problemen zouden gaan zorgen en het bondgenootschap snel uit zou dunnen. Zeker Valeria omdat ze al zo suspicious was in het begin. Ik had het natuurlijk zelf kunnen doen, maar dan kom ik weer bij een eerder punt: why? Melvin heb ik natuurlijk wel zelf weg laten rennen.
In de vorige Spelen was er natuurlijk veel sturing van de Admini's en ik denk dat dat nog in mijn systeem zit. Ik vond de Capitoolgestuurde dingen altijd heel prettig omdat het je iets geeft om mee te werken. Misschien dat het in de vorige Spelen iets te veel was, maar ik vond het persoonlijk dit keer misschien wel te weinig. En het waren, behalve de sneeuw (yes i know i should've died there too but see above same problem) en het schip nou niet echt dingen waar tegen je zegt 'oh holy cow, dit gaat fout/leuk worden'. Want natuurlijk stressen we als er een interventie komt, maar het is de goede manier van stressen. Ik vind het zelf heerlijk en het geeft me altijd veel zin om te posten. Ik denk dat een vrij monotone arena in combinatie met weinig 'spanning' misschien juist de killer is geweest. Hoewel deze Arena echt superbruut is, is het niet makkelijk om in te RPG'en. Want of je bent dus binnen een dag dood - which i am still completely fine with but not if i'm the only one - of hij rekt nogal lang. Ik denk dat een dynamische Arena het beste werkt om goed actief en realistisch in te kunnen blijven.

Dan kom ik aan bij de sponsoringen. Die waren er veel, en dat is echt supertof. Wat me wel 'tegenviel' - en dit gaat extreem arrogant klinken - was dat Solar niet gesponsord is, ondanks dat ze samen met een NPC de hoogste score had. Zeker als mensen Soleria shipten (en Valeria was ook famous), hadden er "realistisch gezien" meer sponsoringen voor haar moeten zijn. Er zijn momenten geweest waarop ik mezelf wel even achter mijn oren heb gekrabd, maar verder heb ik mijn schouders opgehaald. Ik heb - toch wel een beetje tegen mijn principes in - mijzelf en daarom ook anderen meerdere keren gesponsord, wat de boel ook weer uit heeft gerekt. Eigen schuld natuurlijk. Ik heb het zo simpel mogelijk proberen te houden, maar of dat realistisch was vraag ik me ook af. Als je faliekant achter een bepaalde Tribuut staat als Capitoolmens, wil dat best wel extravagant worden.
Ik ben in principe wel voor negatieve sponsoringen maar zeker wel met mate. Sponsoringen horen in mijn ogen vooral positief te werken. Als steunbetuiging, als aanmoediging, als hulp, dat soort dingen. Als dingen stilvallen/verkeerd gaan zijn negatieve sponsoringen best een goed pepmiddel. Ik vind wel dat er heel goed moet worden gekeken naar wie die worden gestuurd en wat het nadelige middel is. Dingen in de Arena mogen wat mij betreft allemaal rare bijwerkingen hebben, maar voor sponsoringen vind ik dat dat meer de uitzondering moet zijn dan de regel. Ik neem echter gewoon aan dat de Admini's daar heel strikt in zijn, dus dat is verder geen probleem.

Ik denk dat er bij deze Spelen gewoon veel mis/moeizaam ging door miscommunicatie tussen de Tributen, terwijl er volgens mij nooit sprake is geweest dat dat ook de intentie was. Wij hebben op anderen moeten wachten, anderen ook op ons, er is een boel onduidelijk geweest en dat komt de sfeer op het forum niet ten goede. Maar aan het einde van de dag is het maar een spelletje. Ik ben zeer zeker in voor een vierde Spelen - en ik wil er ook daadwerkelijk weer inzitten. Hoewel ik nu weer op school zit, is het voor mij aanzienlijk minder stressvol om te posten dan het ooit is geweest. Ik vind dit nog steeds het tofste forum en hoewel ik zeker steken heb laten vallen qua realisme maar ook activiteit, wil ik niet dat dit forum stopt. Ik hoop dat ik mijn punten goed over heb kunnen brengen en dat het niet negatief overkwam want dat is zeker niet de bedoeling!
Terug naar boven Ga naar beneden
Tyrell Peak
Hoofd Spelmaker
Tyrell Peak

PROFIELAantal berichten : 2155
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Spelmaker
Leeftijd: 33

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 3de Hongerspelen | zo sep 04, 2016 11:12 am

Heel erg bedankt voor al jullie uitgebreide reacties en feedbackpuntjes. Het is motiverend om te lezen dat er ondanks een tegenvallende Spelen, toch nog vertrouwen is dat de volgende Spelen weer spannend worden Very Happy Dus, ik denk dat Anita en ik de arena voor de vierde Spelen maar eens gaan uitwerken. En dan hopen dat er weer wat boeiende nieuwe karakters komen om de arena te vullen Twisted Evil


@Paashaas: oh ja, de antwoorden van de raadsels...

"Sommigen noemen mij koninklijk,
Van adel ben ik in ieder geval,
Ik heb verschillende namen,
Één ervan roep je bij steek, slag of val."
- Goud (AU)

"Als je denkt me te hebben bereikt,
In het licht van de maan,
Kun je me toch niet voorbij
Begin je steeds weer van voor af aan."
- Morgen

"Omringd door hout
Geef ik vorm aan ideeën
Haast diamant
Maar de mindere van ons tweeën"
- Grafiet

"Voor sommigen ben ik als brood
Ik zelf leef graag op een houten lijk
Als je het gelooft ben ik een huis
Volgens velen de mooiste in mijn rijk"
- Paddestoel

Volgens mij waren dat ze, of mis ik er nu nog een?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://goldenlionofra.deviantart.com
Nike Foxglove
Presentator
Nike Foxglove

PROFIELAantal berichten : 692
Registratiedatum : 29-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Presentatrice
Leeftijd: 28

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 3de Hongerspelen | zo sep 04, 2016 10:33 pm

Wat een coole raadsels, zeg ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



PROFIEL
KARAKTER

Feedback 3de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 3de Hongerspelen |

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Feedback 3de Hongerspelen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Feedback 2de Hongerspelen
» Feedback 4de Hongerspelen
» Feedback op de eerste Hongerspelen
» De Hongerspelen
» 4e Hongerspelen Fan art

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Hongerspelen :: Algemeen :: Algemeen-