Een RPG-forum gebaseerd op de Hongerspelen. Maak een personage aan voor een van de districten en doe mee aan de Hongerspelen!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

N

O

S

A

E

S

S

T

H

G

I

L

T

O

P

S

Personage van het seizoen
Milly Butterworth
Winnares 1e Spelen
Sage Malone
Winnares 2e Spelen
Madelynn Bristow
Winnares 3e Spelen
Solar Gbadamosi
Winnares 4e Spelen
Kasa Locklear

F

F

A

T

S

Admini
Cecilia Peak
Admini
Tyrell Peak
Moderator
Nike Foxglove
Moderator
Matthew Mills

S

T

I

D

E

R

C

© 2013 - 2015
De Hongerspelen RPG is ontworpen en gemaakt door de Adminies en is gebaseerd op de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins.

Deze skin is getest op
Google ChromeMozilla Firefox

Deel
 

 Het Kroningsdiner

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Cecilia Peak
President
Cecilia Peak

PROFIELAantal berichten : 1543
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: President
Leeftijd: 35 jaar

Het Kroningsdiner Empty
Onderwerp: Het Kroningsdiner | za jan 06, 2018 9:57 am

Er was eigenlijk nooit iemand die een uitnodiging voor het Kroningsdiner afsloeg. Zelfs de Capitoolbewoners die eigenlijk een griepje hadden, kwamen liever wel dan niet, want het Kroningsdiner, dat was toch wel echt hét diner van het jaar. Niemand wilde de kans laten glippen om de kersverse winnaar te ontmoeten, of anders wel een gesprekje aan te gaan met Cecilia of Tyrell en daarbij vooral te doen alsof ze hele goede vrienden waren. Soms was dat ook zo, maar meestal niet. Veel van de upperclass van het Capitool had een veel te hoog blaaskaak-gehalte. (Ceclia zelf ook wel een beetje, natuurlijk, maar sst, detail.)

Enfin, nu was het Cecilia zelf die ziekjes was, maar dat was een feit dat genegeerd moest worden. Er kon (als je het aan Cecilia vroeg, althans, maar ze was er zeker van dat het Capitool het hier mee eens was) geen kroningsdiner plaatsvinden zonder haar erbij. En het kroningsdiner kon ook zéker niet afgezegd worden. Ze had nog even overwogen om het te verplaatsen, maar ze had het idee dat dat niet in goede aarde zou vallen bij de Capitoolbewoners die hemel en aarde bewogen hadden om er vanavond bij te kunnen zijn. Bovendien wilde ze niet zwak overkomen. Verplichtingen afzeggen vanwege ziekte was iets wat mannen deden.

Dus nu stond Cecilia enigszins onstabiel handjes te schudden met de gasten die binnen kwamen. Buiten regende het pijpenstelen en veel van de gasten haastten zich snel naar binnen, waardoor er voor Cecilia bijna geen tijd was om adem te halen. Laat staan om te hoesten of te snotteren. Wanneer er even niemand voor haar stond, bracht ze even snel een sjieke handdoek naar haar neus, om deze af te vegen. Ondanks de vele pijnstillers die ze vooraf naar binnengeslikt had, bonkte haar hoofd voortdurend. Dat Tyrell vlak bij haar stond op te scheppen over zíjn succesvolle arena, hielp ook niet echt.

Geen alcohol voor mij vanavond, dacht Cecilia beteuterd. Ze hoopte maar dat Aquila zou komen, want dan zou ze deze avond nog wel levend door kunnen komen. Maar stel je voor dat ze constant lastig zou worden gevallen door mensen als Hanz Benbow of Larry Bauer... nou, dan zou ze haar wijntje missen hoor! Veel tijd om te praten met de gasten met wie ze wél wilde praten, had ze, zoals eerder gezegd, momenteel niet. En dus heette ze iedereen slechts vluchtig welkom. Het was tijd om het diner te openen. Alleen al de gedachte aan kaviaar maakte Cecilia misselijk, maar ze had geen keuze. Toen iedereen eenmaal zijn plek had gevonden aan de lange tafels, stond ze op, na even zorgvuldig gecontroleerd te hebben of er geen snottebel aan haar neus hing.

‘Welkom allemaal,’ groette Cecilia, met een stem die beter paste bij een oud vrouwtje. Ze zag enkele mensen geconcentreerd kijken en iets haar richting in schuiven. Haar stem was blijkbaar ook niet zo luid als normaal. ‘Ik ben blij u allen weer te zien. Maar bovenal ben ik natuurlijk trots om hier naast de winnares van de vierde Hongerspelen te staan.’ Ze pakte haar wijnglas (dat gevuld was met water) op en hief het in de lucht. ‘Kasa Locklear heeft dapper gestreden en kan hier met opgeheven hoofd tussen ons in staan. Op Kasa!’ De Capitoolbewoners (en winnaars van vorige Spelen, uiteraard) proostten mee en toen het geluid weer verstomde, zei Cecilia, terwijl haar stem nog verder aftakelde: ‘Dan wens ik u nu een fijne avond en een smakkelijk eten. Het diner is geopend!’ En daarop stapten de avoxen naar voren om de deksels van de schalen af te halen, en al het verrukkelijke eten te tonen. Cecilia ging zitten en probeerde de geur van het eten zoveel mogelijk buiten te sluiten. Haar taak voor de avond: Niet over haar nek gaan.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.hongerspelenrpg.com
Tyrell Peak
Hoofd Spelmaker
Tyrell Peak

PROFIELAantal berichten : 2155
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Spelmaker
Leeftijd: 33

Het Kroningsdiner Empty
Onderwerp: Re: Het Kroningsdiner | za jan 13, 2018 6:20 pm

Misschien was het een leuk idee om de volgende arena vol te gooien met wijn, cognac en rum. Zou dat de gevechten ten goede komen? Tyrell draaide zijn glas champagne mijmerend rond in zijn hand. Rond en rond en rond. De champagne klotste tegen het glas.
Het kón hilarisch worden. Als er dan maar geen water gesponsord werd, zodat alle tributen wel alcoholische drankjes móésten drinken om te overleven. Zou je op dat soort drankjes kunnen overleven? Of werkte dat averechts? Hij keek om zich heen, naar alle vrolijk babbelende Capitoolbewoners. Overal om hem heen stonden de levende bewijsstukken dat je prima kon overleven zonder een moment nuchter te zijn.

Het volgende moment was Tyrell al die gedachten al weer vergeten. Dit was het kroningsdiner, en welk moment was beter om zichzelf en zijn arena de hemel in te prijzen? Hij greep dan ook gretig elk gesprek met elke onbeduidende en  onnozele Capitoolbewoner aan om over de afgelopen Spelen te praten.
‘Natúúrlijk was het weer een geweldige arena, ik heb er goed voor gezorgd dat mijn... collegae... eh... goed begeleid zijn.’ In andere woorden: niet teveel inspraak hebben gehad.
‘Heeft u ook die mist bedacht?’
‘Natuurlijk, alle goede ideeën komen van mij.’
‘Oh. Ik moet eerlijk zeggen... nou ja, u zult het wel beter weten, maar ik vond de mist wat tegenvallen.’
‘Ah. Zo.’ Tyrell draaide zich om naar de volgende gesprekspartner. Naar absurde meningen hoefde hij niet te luisteren.

‘Mijn dochtertje is in tranen omdat alle dieren omgekomen zijn,’ zei een zwaar opgemaakte vrouw met haar dat geverfd was als een tijgervacht.
Tyrell keek haar een moment zwijgend aan. Waren er echt mensen die zich om dieren die niet eens hun eigendom waren bekommerden? Tenslotte haalde hij zijn schouders op. ‘Het is niet anders,’ zei hij.
‘Ik had haar beloofd dat ik een wallaby uit de arena zou kopen als die niet gedood zou worden door een tribuut.’
‘Toe maar.’
‘U weet zeker dat er niet nog ergens eentje rondhupst? Een reserve misschien?’
Tyrell lachte ongelovig. ‘Een reserve?!’ Hij schudde zijn hoofd. ‘Geef d’r maar een konijn. Dat is bijna hetzelfde. Die kunnen ook... “hupsen”.’
De vrouw keek hem ontsteld aan. Tyrell liep fluitend weg. Het was niet zijn taak om kleine kindjes blij te maken.

Hij voerde hier en daar nog wat gesprekken, benadrukte vaak dat hij het meesterbrein achter de Spelen was en wees mensen erop dat ze nooit zouden weten wat er in de overgebleven gesloten eieren zat, of in de kluis, of in het grote bronzen aardvarken.
Al snel was het tijd om te eten. Tyrell bevond zich tussen de belangrijkste mensen van Panem: zijn collegae, de winnaressen van de vorige Spelen, wat vooraanstaande mensen uit de politiek (of wat ze dan ook deden, het interesseerde hem weinig) en helaas natuurlijk ook zijn zus. Ze hield een beknopte toespraak, waarna ze mochten aanvallen op het eten. Dat was hoofdzaak één. Daarna zou hij wel eens zien wie er in de buurt zat die de moeite van een conversatie waard was.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://goldenlionofra.deviantart.com
 

Het Kroningsdiner

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Het Kroningsdiner
» Het Kroningsdiner
» Het Kroningsdiner

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Hongerspelen :: De Spelen :: Het Hongerspelen Archief :: 4de Hongerspelen :: Het Capitool-