Een RPG-forum gebaseerd op de Hongerspelen. Maak een personage aan voor een van de districten en doe mee aan de Hongerspelen!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

N

O

S

A

E

S

S

T

H

G

I

L

T

O

P

S

Personage van het seizoen
Milly Butterworth
Winnares 1e Spelen
Sage Malone
Winnares 2e Spelen
Madelynn Bristow
Winnares 3e Spelen
Solar Gbadamosi
Winnares 4e Spelen
Kasa Locklear

F

F

A

T

S

Admini
Cecilia Peak
Admini
Tyrell Peak
Moderator
Nike Foxglove
Moderator
Matthew Mills

S

T

I

D

E

R

C

© 2013 - 2015
De Hongerspelen RPG is ontworpen en gemaakt door de Adminies en is gebaseerd op de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins.

Deze skin is getest op
Google ChromeMozilla Firefox

Deel
 

 Marktonderzoek

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Jennifer Lockheart
District 1
Jennifer Lockheart

PROFIELAantal berichten : 1466
Registratiedatum : 29-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Trainer en begeleider District 1
Leeftijd: 33

Marktonderzoek Empty
Onderwerp: Marktonderzoek | di aug 05, 2014 8:42 pm

Jennifer had een kwartiertje geleden haar huis (eindelijk) verlaten en begaf zich door de drukke straten van het centrum van District 1. Haar lichtgroene, Gotische jurk trok hier en daar flink wat bekijks, maar de meeste mensen in de stad wisten inmiddels wel wie zij was, zeker na haar "debuut" bij de Spelen. Voor velen was ze nog altijd Jennifer "de wees", maar anderen keken inmiddels ook naar haar als de vrouw die twee kinderen naar hun dood had gebracht en terug was gekomen met hun lijken. Ja, Jennifer zag het wel op de gezichten van sommigen, maar het was toch echt niet haar schuld geweest. Ze had voor de Spelen al een training georganiseerd. Dat Hugo de enige van de twee uitgekozen tributen was die daar aanwezig was geweest was niet haar schuld. De jongen had het duidelijk langer volgehouden dan Lana en of dat nou lag aan het feit dat ze hem een klein beetje had kunnen trainen of niet, de vrouw mocht het graag aanhalen als voorbeeld om mensen ervan te overtuigen dat het beter was om de kinderen te leren strijden, vechten en doden, wilden ze dat hun kinderen levend terug zouden komen uit de Spelen.

Natuurlijk was nog niet iedereen het eens met haar. Kinderen hoorden niet te vechten en al helemaal niet te doden, zo vonden de meesten, maar Jennifer vond dat de kinderen een betere overlevingskans verdienden dan ze nu hadden. Voor ze echter met de trainingen kon beginnen wilde ze weten wat ze als eerste aan de kinderen moest leren. Moest ze beginnen met balansoefeningen? Conditietraining? Hun kennis vergroten van de verschillende wapens die er waren? Ze wist het niet en daarom was ze nu ook in de stad. Ze was van plan hier en daar kinderen en jongeren aan te spreken en te vragen waar ze goed in waren. Misschien dat ze via deze vragen erachter kon komen waar ze met de jeugd moest beginnen, want hen meteen een mes of zwaard in de handen duwen zou vast niet werken. Haar groene ogen gleden over de volwassenen en kinderen die haar passeerden op straat. Wie moest ze vragen? De kinderen die eruit zagen alsof ze al dagen, misschien weken, niet fatsoenlijk gegeten hadden? Of juist zij die eruit zagen alsof ze nooit iets te kort kwamen? Ach, ze zou gewoon maar iemand aanspreken, dat was waarschijnlijk het beste.

Haar oog viel op een meisje met blond haar, duidelijk een tiener. Ze stapte op het meisje af en kuchte even. 'Jongedame, mag ik je wat vragen?' Ze glimlachte even naar het meisje, waarna ze vervolgde. 'Mag ik vragen wat je hobby is?' Het zou vast en zeker heel vreemd overkomen op het meisje, want zeg nou zelf, hoe vaak kwam er een vreemde vrouw je op straat vragen wat je hobby was?

OOC: Michelle, komt u maar ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Michelle Beekhuizen
District 1
Michelle Beekhuizen

PROFIELAantal berichten : 108
Registratiedatum : 20-07-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep:
Leeftijd: 16

Marktonderzoek Empty
Onderwerp: Re: Marktonderzoek | do aug 07, 2014 9:45 am

Michelle ging naar buiten, omdat van haar moeder moest. Ze liep gewoon even rond de dorp, ze werd aan gesproken door een vrouw en van haar ouders mocht ze geen antwoord geven, maar ze deed het gewoon. Met een verlegen toon zei ze: 'Hallo, mevrouw mijn hobby zijn: Zingen, schrijven, lezen, boogschieten en buitenspelen.' Mooie plek stonden ze waar ze een gesprek aan het doen. Waarom vroeg ze aan mijn, want er waren meer kinderen die ze kon vragen. Ze was super blij dat iemand hoi zei tegen haar. Ze vroeg: `Waarom ik?` Ze wachtte op antwoordde Jennifer. Haar zusje kwam eraan, om te zeggen dat ze naar huis moest, maar ze had geen zin in. ´Femke, zeg tegen moeder dat ik over paar minuten naar huis ga.´ zei ze. En Femke ging naar huis, maar op zelfde moment kwam een rare jongen langs om met haar te praten, maar ze had daar geen zin.

Dag Michelle, fijn dat je hebt gepost! Ik zal je bij deze een eerste tip geven voor je post. Je post is erg onsamenhangend, het loopt niet vloeiend. Je springt van de hak op de tak zoals dat heet en dat leest niet heel prettig. Probeer je zinnen wat soepeler te maken, alsof je aan het praten bent via je getypte tekst. Het kan heel veel helpen om je posts bijvoorbeeld hardop voor te lezen aan jezelf, dan merk je ook dat sommige zinnen niet goed lopen. Je post door anderen laten lezen voor je ze post kan ook helpen. Er ontbreken hier en daar ook woorden, waardoor je zinnen niet vloeiend gaan. Ik heb hieronder even het eerste stukje van je post gepakt, om een voorbeeld te geven van hoe je dit stukje vloeiender kunt maken. De woorden die schuin zijn gedrukt zijn de woorden die ik heb veranderd.

Bijvoorbeeld:
Michelle ging naar buiten, omdat dit van haar moeder moest. Ze liep gewoon even rond de stad, toen ze opeens werd aangesproken door een vrouw. Van haar ouders mocht ze niet praten met vreemden, maar ze deed het gewoon.

Ik zal proberen om bij iedere post een tip te geven en dan kunnen we daar in dit topic mee oefenen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://violetta.actieforum.com/forum
Jennifer Lockheart
District 1
Jennifer Lockheart

PROFIELAantal berichten : 1466
Registratiedatum : 29-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Trainer en begeleider District 1
Leeftijd: 33

Marktonderzoek Empty
Onderwerp: Re: Marktonderzoek | do aug 07, 2014 3:23 pm

Jennifer glimlachte vriendelijk naar de blondine, welke op een verlegen toon op haar vraag reageerde. Het was wel duidelijk dat het meisje een beetje verlegen was. Het meisje begroette haar en noemde toen een hele rits hobby's op waar Jennifer even verbaasd haar wenkbrauw over op trok. Zingen, lezen en schrijven waren echt hobby's voor de rijkere kinderen, al was District 1 dan geen arm District, maar om daar dan ook boogschieten tussen te hebben als hobby was opvallend. Toen het meisje verklaarde dat buiten spelen ook een hobby van haar was begon Jennifer te twijfelen. Buiten spelen? Dit meisje was toch zestien? Welke zestienjarige hield er nou nog van buiten spelen? Of had ze het meisje toch verkeerd ingeschat en was ze veel jonger dan ze eruit zag? Twijfelend keek de vrouw naar de blondine voor haar, welke haar opeens vroeg "Waarom ik?' Even was de roodharige vrouw uit het veld geslagen, maar toen glimlachte ze. 'O jij kwam toevallig langs. Het had net zo goed iemand anders kunnen zijn hoor, maar als je het vervelend vindt dat ik je vragen stel, dan ga ik wel weer verder.' Plotseling verscheen er nog een meisje ten tonele, dat zich tot haar ondervraagde richtte en vertelde dat ze naar huis moest komen. Voor de vrouw was het wel duidelijk dat deze twee meisjes zusjes waren en ze keek rustig toe terwijl de oudste van de twee vertelde dat de jongste maar tegen hun moeder moest zeggen dat ze straks wel naar huis toe kwam. 'Was dat je zusje?' vroeg Jennifer vriendelijk terwijl het kleinere meisjes weer verdween. Zelf was ze enigst kind en had ze nooit het plezier van een jonger zusje kunnen ervaren.

OOC: Michelle, ik negeer even de laatste zin uit jouw post waarin er opeens een vreemde jongen verschijnt, omdat ik dit een beetje een wazig stukje vind. Wellicht kunnen we daar later in het topic iets mee doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Michelle Beekhuizen
District 1
Michelle Beekhuizen

PROFIELAantal berichten : 108
Registratiedatum : 20-07-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep:
Leeftijd: 16

Marktonderzoek Empty
Onderwerp: Re: Marktonderzoek | do aug 07, 2014 5:59 pm

´Dat was mijn ene jongste zusje en ik heb nog een zusje die net 5 is geworden. Het is niet verveeld dat je vragen stelde hoor. Heb je nog meer vragen en daarna ga ik weer naar huis toe.´ zei ze. Ze wachtte keurig naar haar antwoord. Toen kwam haar jongste zusje en met haar vriendinnetje, ze begroette haar niet eens en dat vond ze best wel oké. Waarom waren hun ouders niet mee met hun??? Toen werd op de schouders van haar geklopte, ze draaide om te zien wie het was en hat was haar jongste zusje. ´Waarom ben je alleen op stap gegaan en heb je aan mama gevraagd als het mocht?´ zei Michelle tegen Ymke. ´Ik had aan mama en papa gevraagd en het mocht van hun.´ zei Ymke. ´Oké, veel plezier met elkaar en je moet over een half uur terug zijn.´ zei Michelle tegen Ymke

Top dat je het hebt aangepast Michelle! Ik zie dat je naar mijn tip voor je verhaal in het begin hebt geluisterd, super! Ik zit nog wel even raar te kijken naar de volgende zin: "en ik vond het even dat je vragen kon stelen aan een tiener". Wat bedoel je precies met deze zin? Zoals hij er nu staat is het namelijk geen goede Nederlandse zin.

Verder is het gebruik van meerdere vraagtekens achter een zin een beetje overbodig Wink


Laatst aangepast door Michelle Beekhuizen op do aug 07, 2014 10:07 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://violetta.actieforum.com/forum
Jennifer Lockheart
District 1
Jennifer Lockheart

PROFIELAantal berichten : 1466
Registratiedatum : 29-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Trainer en begeleider District 1
Leeftijd: 33

Marktonderzoek Empty
Onderwerp: Re: Marktonderzoek | do aug 07, 2014 8:11 pm

Lieve Michelle, ik leg ons topic hier even stil. Je maakt in jouw post namelijk één belangrijke fout en dat is dat je reageert op alles wat er in mijn post staat, ook op de dingen die niet uitgesproken worden. De volgende dingen spreekt Jennifer niet uit:
* Haar twijfel over de leeftijd van Michelle
* Haar gedachten over de hobby's van Michelle

Tenzij Michelle gedachten kan lezen, kan zij niet weten dat Jennifer deze dingen denkt en kun je daar dus ook niet op reageren. Ik zou je willen vragen je post aan te passen en haar reacties op deze gedachten eruit te halen. De antwoorden over haar zusje kunnen wel blijven staan, maar let er wel op dat je in het geven van de antwoorden ook de juiste volgorde aanhoudt. Jennifer haar reactie op de vraag "waarom ik" komt namelijk voor de vraag over haar zusje Wink

Verder wil ik je er ook even op wijzen dat het eerste stuk van jouw post (het deel dat Michelle verbaal reageert op alles) heel veel punten mist op plaatsen waar jij komma's hebt staan. Het is nu één razendsnelle opsomming en tenzij Michelle iemand is met ADHD die alles aan één stuk door ratelt, moeten er toch echt punten tussen voor ademhalingspauzes. Dat geeft je post ook meer rust. Nu komt het heel gehaast over en daar worden je lezers niet ontspannen van. Laat maar even weten wanneer je jouw post hebt aangepast via PM, dan zal ik daarna op jouw post reageren met Jennifer. Mocht je nog vragen hebben dan mag je mij daar uiteraard ook een PM over sturen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer Lockheart
District 1
Jennifer Lockheart

PROFIELAantal berichten : 1466
Registratiedatum : 29-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Trainer en begeleider District 1
Leeftijd: 33

Marktonderzoek Empty
Onderwerp: Re: Marktonderzoek | di aug 12, 2014 10:30 am

Jennifer glimlachte toen het meisje vertelde dat dit één van haar jonge zusjes was geweest en dat ze er nog eentje had die net vijf was geworden. 'Wat leuk! Het is vast heel gezellig bij jullie in huis,' reageerde de vrouw. 'En ik heb zeker nog wel wat vragen voor je. Wat vind je bijvoorbeeld van de Hongerspelen? En het feit dat jonge tieners zoals jij daarin moeten vechten tot de dood, zonder enige vorm van voorbereiding?' Toegegeven, ze werden in het trainingscentrum nog enigszins voorbereid, maar die paar dagen waren niet voldoende om fatsoenlijk te leren vechten, zeker niet als je daarna in een arena werd gegooid waarbij je leven iedere minuut op het spel stond. Plots kwamen er twee jonge meisjes langs lopen, druk in gesprek. Jennifer keek de twee meisjes even na en overwoog om hen straks wat vragen te stellen, toen één van de meisjes terug kwam en bij haar ondervraagde een gesprek begonnen. Blijkbaar kenden de twee meisjes elkaar. Pas toen drong het tot Jennifer door dat deze twee meisjes wel erg jong waren om alleen door de stad te zwerven. Het verbaasde haar daarbij nog meer dat hun oudere zus het prima vond. 'Wacht even jongedames!' riep Jennifer achter de twee (veel te) jonge meisjes aan. 'Volgens mij zijn jullie veel te jong om alleen over straat te zwerven. Kom, ik breng jullie wel naar huis.' Ze keek even naar de blonde tiener naast haar. 'Is dit je jongste zusje?' vroeg ze, 'want als dat zo is ben ik zeer verbaasd dat jij een meisje van vijf alleen over straat laat zwerven. Dat vind ik een beetje onverantwoordelijk.' Het was niet haar bedoeling opeens de strenge moeder uit te gaan hangen, want hé, zo oud was ze nou ook weer niet, maar toch vond ze dat zulke jonge kinderen nog niet alleen over straat hoorden te gaan.

OOC: Sorry dat het even duurde Michelle!
Terug naar boven Ga naar beneden
Michelle Beekhuizen
District 1
Michelle Beekhuizen

PROFIELAantal berichten : 108
Registratiedatum : 20-07-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep:
Leeftijd: 16

Marktonderzoek Empty
Onderwerp: Re: Marktonderzoek | do aug 14, 2014 10:37 am

type='text/css'>
_Michelle Beekhuizen_
Vrienschap is een wonder. Koester het diep in je hart; je kunt niet zonder.

´Het is stom te zien of mee te doen. Het is best leuk bij ons thuis, maar af en toe kregen mijn jongste zusjes ruzie met elkaar en dan is het minder leuk om thuis te blijven. Ik wil altijd voorbereiden voor hongerspelen en ik kan goed boogschieten. En waar trainen we?´ zei ze. Ze wilt beetje trainen dat vind ze leuk om te doen. `Dat is mijn zusje van 5 jaar en ik weet dat onverantwoordelijk is. Femke je moet onmiddellijk naar huis, want papa en mama worden bezorgd. En andere meisje ken ik niet eens´ zei ze. ´Michelle, dit is Veronica en ze is 7 jaar oud. En ik ga naar huis en met haar te spelen. ´zei Femke.
Ze dacht waarom liep mijn zusje en haar vriendin alleen op straat, ze krijgt vanavond van mijn op de kop en ze mag nooit meer alleen op straat lopen. Ik vind Jennifer wel een goede moeder zal zijn als ze moeder is, want ze kan best wel streng en boos worden.
Nu moest ze haar zusje naar huis brengen en daarna weer terug komen. ‘Jennifer, ik beng mijn zusje wel naar huis en wil je ook mee.’ Zei ze. En ze wacht haar antwoord af

Terug naar boven Ga naar beneden
http://violetta.actieforum.com/forum
Jennifer Lockheart
District 1
Jennifer Lockheart

PROFIELAantal berichten : 1466
Registratiedatum : 29-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Trainer en begeleider District 1
Leeftijd: 33

Marktonderzoek Empty
Onderwerp: Re: Marktonderzoek | zo aug 31, 2014 5:57 pm

Jennifer luisterde toe terwijl Michelle vertelde dat ze de Spelen niet leuk vond. Dat was een goed teken, dat betekende dat ze ook vast wel wilde trainen om ervoor te zorgen dat ze het zou overleven, mocht ze ooit wel in de Spelen belanden, ook al wilde ze daar liever niet in terecht komen. Helaas was het een kwestie van “geluk” (of pech, het was maar net hoe je het bekeek) of je in de Spelen terecht kwam of niet. Het meisje voor Jennifer sprak inmiddels verder en vertelde dat het best gezellig was bij haar thuis, tenzij haar zusjes ruzie maakten. De vrouw knikte en glimlachte. Ja, dat kon ze zich wel voorstellen ja. Blij verrast hoorde ze dat het meisje kon boogschieten, waarna ze vroeg waar er getraind werd. Jennifer glimlachte breed. ‘Wat fijn om te horen! We trainen in het trainingsgebouw net buiten de stad. Het is vrij gemakkelijk te vinden. In principe is er iedere dag training, in de ochtend is er een gezamenlijk programma en in de middag kun je trainen in je eigen specialiteit.’

Inmiddels was Michelle in gesprek met haar zusje, dat bij een vriendinnetje wilde spelen. De vrouw luisterde naar het gesprek tussen de twee meisjes en glimlachte toen de oudste van de drie vond dag het tijd was dat het jongste meisje naar huis ging. ‘Dat lijkt me een goed idee inderdaad,’ reageerde de vrouw toen Michelle verklaarde dat ze haar zusje naar huis ging brengen. Ze glimlachte. ‘Nee, ik denk dat je zelf wel naar huis kunt komen toch? Ik ga nog even wat andere tieners vragen of zij training willen.’ Ze zwaaide even naar het zusje van Michelle en begon zich om te draaien om weg te lopen. ‘Zie ik je morgen bij de training?’ vroeg ze nog even voor ze weg ging.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



PROFIEL
KARAKTER

Marktonderzoek Empty
Onderwerp: Re: Marktonderzoek |

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Marktonderzoek

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Hongerspelen :: Districten :: District 1 :: District 1 Archief-