Een RPG-forum gebaseerd op de Hongerspelen. Maak een personage aan voor een van de districten en doe mee aan de Hongerspelen!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

N

O

S

A

E

S

S

T

H

G

I

L

T

O

P

S

Personage van het seizoen
Milly Butterworth
Winnares 1e Spelen
Sage Malone
Winnares 2e Spelen
Madelynn Bristow
Winnares 3e Spelen
Solar Gbadamosi
Winnares 4e Spelen
Kasa Locklear

F

F

A

T

S

Admini
Cecilia Peak
Admini
Tyrell Peak
Moderator
Nike Foxglove
Moderator
Matthew Mills

S

T

I

D

E

R

C

© 2013 - 2015
De Hongerspelen RPG is ontworpen en gemaakt door de Adminies en is gebaseerd op de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins.

Deze skin is getest op
Google ChromeMozilla Firefox

Deel
 

 It's all gonna be allright.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Newt Woods
District 11
Newt Woods

PROFIELAantal berichten : 115
Registratiedatum : 09-10-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Groente verbouwer
Leeftijd: 16 Years

It's all gonna be allright. Empty
Onderwerp: It's all gonna be allright. | zo okt 12, 2014 6:50 pm

"Ik ben bang." Newt werd wakker van de stem van zijn zusje, Feline. Hij knipperde verward met zijn ogen en draaide zich om in zijn bed. Hij keek Feline aan en zag dat ze zich krampachtig had vast gerold in haar dekbed. Met een zucht open ik mijn dekbed, ga staan en loop naar het bed van Feline, aan de andere kant van de kamer. "Fee." mompel ik zachtjes. Het meisje opent geschrokken haar ogen, maar haar blik wordt rustiger als ze me ziet. "Ik ben bang." zegt ze nog een keer, dit keer zag hij de tranen in haar ogen. Hij klom bij haar op bed en trok haar tegen zich aan. "Niet bang zijn, Fee. Het komt goed. Je hebt maar twee bonnen. Er kan je niets gebeuren. Dat beloof ik je." zei Newt zachtjes tegen haar. Feline werd langzaam rustiger, maar Newt voelde af en toe een rilling door haar lichaam gaan. "Ik ben bang voor jou..." Kwam er toen zachtjes uit haar mond. Newt's ogen werden groot. "Wat? Waarom ben je bang voor me?" zei hij verbaast. "Nee, nee. Ik ben bang dat... Dat er wat met je gebeurd. Dat jij getrokken wordt met de boete..." Oh. Ze was bang voor hem. In zijn plaats. Newt's gezicht werd hard. Hij wilde niet dat mensen medeleiden met hem hadden. "Dat moet je niet doen." zei hij enkel. Hij maakte aanstalten om op te staan, toen hij Feline's hand voelde. "Newt. Sluit je nou niet meteen af..." mompelde ze. Maar Newt trok zich los en liep de kamer uit. Hij pakte zijn jas, trok die aan en liep naar buiten. Newt genoot van de ochtend wind in zijn gezicht. Natuurlijk waren er al mensen buiten, aan het werk op de akkers. Maar hij was vrij vandaag. Rustig liep hij de straten door, niet oplettend waar hij precies heen ging. Bij een groepje bomen liet hij zich tegen de boomstam zakken en legde zijn hoofd in zijn handen. Wat áls hij inderdaad getrokken zou worden? Wat zou hij doen? Zou hij kans hebben om te winnen? Nee, totaal niet. Geen enkele. Newt zuchtte. Hij moest niet zo negatief doen. Misschien werd hij wel helemaal niet getrokken. Misschien zou het allemaal wel goed komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Irina McKenzie
District 11
Irina McKenzie

PROFIELAantal berichten : 14
Registratiedatum : 07-01-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Slagersdochter
Leeftijd: 12

It's all gonna be allright. Empty
Onderwerp: Re: It's all gonna be allright. | ma okt 13, 2014 12:21 am

Het was vroeg in de morgen. Irina was extra vroeg opgestaan, ze zou zo moeten werken, maar daarvoor moest ze nog zo veel doen: de dieren eten geven, haar koe melken en er voor zorgen dat allebei haar zusjes een glas melk dronken en een plakje ham aten. Het was niet veel, maar meer hadden ze niet. Boven alles wilde ze nog wat tijd over houden om even met haar broer te wandelen. De laatste weken deed ze dat vaak, omdat zij en Ricardo beide in een gevaarlijke leeftijd vielen. Voor Rheba en Leone hoefde ze gelukkig nog niet te vrezen, dat zou over een aantal jaren komen. Ricardo daarentegen was haar grootste angst, voor hem geldde hetzelfde, maar dan over haar.

'Ik zal nooit iets bereiken, Rien,' had hij de vorige dag nog tegen haar gezegd, 'niet voor Panem, niet voor papa, niet vooronze zusjes en niet voor jou. Ik ben mislukt, ik kan niet zien, dus de mensen zien mij ook niet. Jij daarentegen bent een sterke vrouw, jij kan voor onze familie zorgen en ik geloof in je.' Toch gaf hij haar al les, voor het geval ze toch in de spelen terecht zou komen. Door het harde werken was Irina fysiek best sterk voor een meisje, ze kon als slagersdochter ook prima met een mes overweg, maar planten, dat was een drama. Dat was tevens het doel van hun ochtendwandelingetjes samen, Ricardo zou haar leren wat ze wel en niet kon eten.

Ze had inmiddels de varkens gevoed en Sarah gemolken. Ricardo was stilletjes opgestaan en begroette haar, hij stond al klaar bij de deur om te gaan. Irina sloeg snel haar hoofddoek om haar donkere krullen en volgde haar broer naar buiten. De frisse lucht deed hen goed. Na een tijdje bereikte ze een bossig gebied, Ricardo stapte stevig door, hij leek precies te weten waar hij naartoe ging. Dat zou ook vast wel, hij kwam hier graag. Ze liepen op een groepje bomen af, maar ze waren niet alleen, Ricardo marcheerde recht op een jonge jongen af, die daar tegen een boom aangeleund zat. 'Hee, Ric. Niet daarheen... Ricardo, er zit een jongen daar.'
Haar broer vertraagde zijn pas niet, maar bleef gewoon doorlopen. 'Geeft niks. Er staat hier een bijzondere plant die ik je wil laten zien. Deze moet je herkennen.'

Irina bleef haar broer volgen, maar sloot haar ogen even toen hij recht op de jongen afkoersde. Toen ze haar ogen opendeed lag Ricardo languit op de vloer. Waarschijnlijk gestruikeld. Of dat over de voet van de jongen of over een uitstekende boomwortel gebeud was wist ze niet zeker. Ze rende naar hem toe om te kijken of het ging. Toen bleek dat er niets ernstig aan de hand was keek ze blozend in de richting van de onbekende jongen. 'Ehm... sorry. Hoi. Dit is mijn broer, hij is blind, neem hem alstublieft niets kwalijk. Hij deed het niet expres. Heeft hij u bezeerd in zijn val?' stamelde ze een beetje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Newt Woods
District 11
Newt Woods

PROFIELAantal berichten : 115
Registratiedatum : 09-10-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Groente verbouwer
Leeftijd: 16 Years

It's all gonna be allright. Empty
Onderwerp: Re: It's all gonna be allright. | ma okt 13, 2014 6:39 pm

Newt keek op toen hij voetstappen en stemmen hoorde, die dichterbij kwamen. Een jongen kwam in zijn blikveld. Newt keek verbaast toen de jongen recht op hem afliep, maar hem niet leek te zien. Toen zag hij de glazige ogen van de jongen. Langzaam viel het kwartje, maar toen viel de jongen al. Snel kwam Newt overeind en pakte de jongen bij zijn arm, om hem overeind te helpen. "Rustig aan man, gaat het?" vroeg hij. Er kwam een meisje aangerend die meteen naar de jongen keek, en daarna blozend in Newt's richting. 'Euhm... sorry. Hoi. Dit is mijn broer, hij is blind, neem hem alstublieft niets kwalijk. Hij deed het niet expres. Heeft hij u bezeerd in zijn val?' zei het meisje. Newt krabde aan zijn nek en keek het meisje toen met een glimlach aan. "Ik ben oke, maak je geen zorgen. Als ik op had gelet had ik hem misschien die val kunnen besparen. Dus staan we gelijk? Mijn naam is Newt." Het laatste zei hij duidelijk tegen de jongen en het meisje, zodat de jongen zich niet buitengesloten zou voelen. Hij herkende de twee natuurlijk wel. Newt had ze beide wel eens zien lopen, maar had ze nog nooit aangesproken. Op deze manier 'kende' hij wel meer mensen uit 11, maar natuurlijk lang niet iedereen. Dat kon ook niet. District 11 was best groot. Zouden ze hem ook herkennen? Misschien zelfs wel aan de jongen die zo dom was om meerdere keren van de akkers te stelen? Al moest Newt toegeven, de laatste tijd durfde hij het niet meer. Veel meer klappen kon zijn rug ook niet meer verdragen, en wat nou als de peacekeepers de klappen op een andere plek gingen uitvoeren. Zijn armen, of buik. Misschien zou dat wel veel meer pijn doen. Maar Newt wist het niet. En hij was eigenlijk niet van plan om daarachter te komen. Maar zijn zusje en vader - en hijzelf ook - hadden wel van het eten geprofiteerd. Newt merkte wel dat als hij niets meenam, ze wel wat mistte. Er werd hem altijd gezegd geen eten mee te nemen, maar als hij het wel deed waren zijn gezinsleden daar wel heel blij mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Irina McKenzie
District 11
Irina McKenzie

PROFIELAantal berichten : 14
Registratiedatum : 07-01-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Slagersdochter
Leeftijd: 12

It's all gonna be allright. Empty
Onderwerp: Re: It's all gonna be allright. | di okt 14, 2014 11:07 pm

De jongen reageerde rustig, vriendelijk, misschien zelfs een beetje traag. Hij grapte of ze nu gelijk stonden, omdat hij Ricardo niet op tijd op had kunnen vangen en stelde zich voor. Irina deed hetzelfde. 'Leuk je te ontmoeten. Ik ben Irina en...' ze kon haar zin halverwege afbreken, want Ricardo had zijn hand al uitgestoken richting de jongen en stelde zichzelf zo prima voor. Ze was altijd trots op hoe goed haar broer kon zien zonder ogen, behalve daarnet zo even dan, maarja, deze jongen was ook zo stil geweest. Ze vertrouwde hem nog niet helemaal, vriendelijke mensen wekte argwaan op bij het meisje. En wat deed een jongen alleen hier zo vroeg 's ochtends in alle stilte? Voor zo ver ze kon opmaken was hij niet gewond, of iets dergelijks. Misschien had hij geen huis?

'Heeft u hier geslapen?' vroeg ze daarom belangstellend. Ze hadden niet veel te bieden thuis, maar een jonge jongen die helemaal geen dak boven zijn hoofd had, dat kon echt niet. 'Waarom bent u hier anders zo vroeg? We komen meestal niemand tegen hier om deze tijd,' glimlachte ze. Irina voelde zich al iets meer op haar gemak dan voorheen. Ricardo was stil, maar dat was niet ongebruikelijk voor haar oudere broer, hij was vaak diep in gedachten verzonken. Zo te schatten was deze jongen trouwens ongeveer even oud als hij, misschien kenden ze elkaar wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Newt Woods
District 11
Newt Woods

PROFIELAantal berichten : 115
Registratiedatum : 09-10-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Groente verbouwer
Leeftijd: 16 Years

It's all gonna be allright. Empty
Onderwerp: Re: It's all gonna be allright. | wo okt 15, 2014 10:05 am

Het meisje stelde zichzelf voor, halverwege brak ze haar zin af omdat haar broer zichzelf prima kon voorstellen. Newt schudde zijn hand en glimlachte. Hij vond het knap dat de jongen - Ricardo - zich nog goed kon oriënteren, ondanks dat hij blind was. Newt had het niet gekund. Newt keek Irina weer aan toen ze vroeg of hij hier, tegen de boom aan, geslapen had. Newt schudde verbaast zijn hoofd, waarom zou hij? Toen viel het kwartje dat ze misschien dacht dat hij geen huis had. "Nee, ik ben gewoon vroeg wakker. Gedachten proberen te ordenen..." het laatste verliet een beetje binnensmonds zijn mond. Hij wist niet of Irina het verstaan had. En, als ze het verstaan had, of ze het wel zou begrijpen. Ze leek nog niet zou oud. Een jaar of 12, 13 misschien. Dit jaar zou dus haar eerste boete zijn. Wat moest ze zenuwachtig zijn. Maar Ricardo natuurlijk ook. Newt's gedachten dwaalden af naar de boete. Wat als hij wel getrokken werd. Of Feline? Wat als hij én Feline getrokken werden? Nee, dat kon niet. Dat was belachelijk. Het was Feline's tweede keer. Er kon haar niets gebeuren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Irina McKenzie
District 11
Irina McKenzie

PROFIELAantal berichten : 14
Registratiedatum : 07-01-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Slagersdochter
Leeftijd: 12

It's all gonna be allright. Empty
Onderwerp: Re: It's all gonna be allright. | za okt 18, 2014 8:25 pm

'Nee, ik ben vroeg wakker, gedachten probeerde te ordenen.' was het antwoord dat ze van hem kreeg. Ah. Ze hoefde dus in elk geval net een poging te doen om voor een straatjongen te gaan zorgen. Eerlijk is eerlijk, Newt, zoals hij zich had voorgesteld, zag er niet uit als een straatjongen. Hij was ook niet echt goed verzorgd, vast niet rijk, maar er was toch iets, misschien zijn houding... Ze wist het niet.

Uit zijn antwoord kon Irina wel opmaken dat hij zich zorgen maakte, en dat kon ook niet anders. Ze had net vastgesteld dat hij, net als Ricardo een jaar of 15 zou moeten zijn. Dat betekent dus minstens vier bonnen. Wie weet had de jongen ook familie. 'Ben je bang? Voor morgen?' vroeg ze. Wat een stomme vraag, iedere tiener en zelfs families van elke tieners waren bang. Dat was dus eigenlijk bijna iedereen in het district, met de mogelijke uitzonderig van enige rijke, fervente aanhangers van het Capitol. 'Het is mijn eerste boete,' zei ze stilletjes, 'maar ik ben niet nerveuzer dan vorig jaar, of het jaar ervoor. Ricardo loot al een paar jaar mee.' Het leek haar dat het voor zich sprak dat ze zich zorgen maakte om haar broer. 'Angst bestaat niet. Ik heb geleerd om angst recht in de ogen te kijken en dan... poef, heeft het geen effect meer en ben je sterker. Maar wat nou als je angst niet in de ogen kunt kijken, omdat je niet kan kijken.'

Het was even stil. Irina gaf een knikje richting haar broer om haar woorden kracht bij te zetten. Vervolgens barstte ze in tranen uit. De jongen zat hier waarschijnlijk helemaal niet op te wachtten: semi-wijze lessen en een tranendal. Ze kende hem niet eens, waarom gebeurde dit nou nu, thuis huilde ze nooit. Thuis was ze sterk. En misschien juist daarom. Ze dacht aan haar moeder ze miste haar.

edit: OOC: ik heb maar even gepost alsof het de dag voor de boete is, ook al is de halve boete al gepost, anders klopt het niet meer Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Newt Woods
District 11
Newt Woods

PROFIELAantal berichten : 115
Registratiedatum : 09-10-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Groente verbouwer
Leeftijd: 16 Years

It's all gonna be allright. Empty
Onderwerp: Re: It's all gonna be allright. | zo okt 19, 2014 5:00 pm

"Ben je bang? Voor morgen?" Newt keek haar verbaast aan. "Natuurlijk ben ik bang. Iedereen is bang. Ook al zeggen ze dat ze niet bang zijn, toch zijn ze bang." hij zuchtte en sloeg zijn ogen ten hemel. "Het is mijn eerste boete," zei het meisje zachtjes. Newt keek haar aan en glimlachte. "Dan doe je vast niet vaak mee. Rustig maar, er is maar een kleine kans dat je getrokken wordt." probeerde hij het meisje gerust te stellen. 'Angst bestaat niet. Ik heb geleerd om angst recht in de ogen te kijken en dan... poef, heeft het geen effect meer en ben je sterker. Maar wat nou als je angst niet in de ogen kunt kijken, omdat je niet kan kijken.' Newt schrok enigsinds van deze woorden. Het was zo diep, en het raakte. Newt volgde haar blik naar Ricardo en slikte. Tijd om te reageren kreeg hij niet, het meisje barstte in huilen uit. Wat moest hij hier nou mee? Hij keek van het meisje naar haar broer en terug, zuchtte en stapte dichter naar haar toe. "Hey," Oh god, zo begon hij ook altijd tegen Feline... "De kans dat je getrokken wordt is echt klein. Er deden vorig jaar ook geen hele jongen kinderen mee, geloof ik..." het laatste was een beetje gemompeld.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



PROFIEL
KARAKTER

It's all gonna be allright. Empty
Onderwerp: Re: It's all gonna be allright. |

Terug naar boven Ga naar beneden
 

It's all gonna be allright.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» [DAG 1 en 2] Gonna catch them all!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Hongerspelen :: Districten :: District 11 :: District 11 Archief-