Een RPG-forum gebaseerd op de Hongerspelen. Maak een personage aan voor een van de districten en doe mee aan de Hongerspelen!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

N

O

S

A

E

S

S

T

H

G

I

L

T

O

P

S

Personage van het seizoen
Milly Butterworth
Winnares 1e Spelen
Sage Malone
Winnares 2e Spelen
Madelynn Bristow
Winnares 3e Spelen
Solar Gbadamosi
Winnares 4e Spelen
Kasa Locklear

F

F

A

T

S

Admini
Cecilia Peak
Admini
Tyrell Peak
Moderator
Nike Foxglove
Moderator
Matthew Mills

S

T

I

D

E

R

C

© 2013 - 2015
De Hongerspelen RPG is ontworpen en gemaakt door de Adminies en is gebaseerd op de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins.

Deze skin is getest op
Google ChromeMozilla Firefox

Deel
 

 Choo Choo to the Capitol

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Jennifer Lockheart
District 1
Jennifer Lockheart

PROFIELAantal berichten : 1466
Registratiedatum : 29-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Trainer en begeleider District 1
Leeftijd: 33

Choo Choo to the Capitol Empty
Onderwerp: Choo Choo to the Capitol | zo okt 19, 2014 9:22 pm

Jennifer was blij toen ze eindelijk het podium had mogen verlaten. Het had haar allemaal veel te lang geduurd en het was helaas nog niet over. Dit was allemaal pas het begin van de hel waar ze doorheen zou moeten, dit jaar weer met twee nieuwe tieners wie beide maar een kans van één op vierentwintig hadden om terug te keren. Het enige lichtpuntje aan het einde van de tunnel was het feit dat Lincoln was gekozen, een jongen van achttien die al maanden bij haar had getraind voor deze dag; de dag dat hij gekozen zou worden tijdens de Boete. In tegenstelling tot vorig jaar maakten in ieder geval haar mannelijke tribuut meer kans, al was Hugo ook zeer ver gekomen. Hopelijk nam District 1 dit jaar de winst mee naar huis en zo niet, dan wist Jennifer niet zeker of ze het wel op zou kunnen brengen om volgend jaar mee te gaan. Ze sloot haar ogen en zuchtte diep, het verlangen om stevig vast gehouden te worden door iemand overspoelde haar en de naam Brendan echode achterin haar hoofd.

Ze balde haar vuist en sloeg daarmee op de arm van de leunstoel waar ze in zat. Ze bevond zich in het kantoor van Brendan, in het gemeentehuis, terwijl ze wachtte tot ze konden vertrekken naar het station. De Tributen hadden op dit moment de tijd om afscheid te nemen van hun familie, vrienden en andere geliefden en Jennifer kon in de tussentijd niks anders doen dan wachten. 'Ik hoop dat de telefoonverbindingen dit jaar beter zijn dan vorig jaar,' sprak de vrouw terloops tegen Brendan, welke aan de andere kant van het bureau zat, waar zij zich naast bevond. Ze wist verder niet echt wat ze moest zeggen. Ergens vertrouwde ze haar eigen stem en woorden ook niet, zeker niet als ze gedachten had aan intieme contacten met de kan tegenover haar. Nee, ze kon beter zwijgen en alvast nadenken over een plan van aanpak. Ze moest en zou in ieder geval één van deze twee Tributen terug brengen naar het District en hun familie. Wie dat ging worden was echter nog de vraag.

"Eindelijk" was het dan tijd om te gaan. Jennifer wierp een blik op haar horloge, waarna ze opstond en haar handen afveegde aan haar broek. 'Nou, tot over een paar weken dan.' Ze glimlachte, maar de glimlach bleef niet lang plannen en bereikte haar ogen ook niet. Snel draaide de vrouw zich om en liep naar de deur, waarna ze het kantoor van de man verliet. Ze begaf zich snel naar de kamers waar Michelle en Lincoln zich bevonden en klopte bij beiden op de deur. 'Jullie tijd zit erop! Tijd om naar het station te gaan!' riep ze door beide deuren heen, waarna ze zich naar de voorkant van het gebouw begaf. Daar stond een grote auto voor hen klaar en toen iedereen was ingestapt reed de auto weg naar het station. Jennifer sprak niet veel tijdens de rit, maar keek uit het raam naar de passerende mensen en gebouwen. Hoe lang zou het duren voor ze weer terug zou keren? En zou ze wederom terugkeren in het gezelschap van twee doodskisten, of dit keer maar met één? Ze sloot haar ogen en voorkwam dat ze naar haar twee Tributen keek. De komende dagen zouden moeilijk zat worden.

Op het station stond een heel perscircus klaar; overal camera's en andere persmuskieten. Jennifer loodste de twee Tributen zo snel mogelijk de trein in, gooide de deur dicht en gaf het teken dat ze konden vertrekken. De trein kwam langzaam op gang en Jennifer keek naar de twee tieners. 'Verderop in deze gang is voor jullie beide een eigen slaapkamer. Maak het jezelf gemakkelijk, de reis zal een paar uur duren. Over drie uur eten we.' Ze keek beide tieners nog even aan en vertrok toen zelf naar de wagon waar de "huiskamer" zich bevond. Zo, tijd voor een groot glas zijn.

OOC: Godmode met toestemming! Tim, Michelle, jullie zijn van harte welkom om te posten! Brendan, als jij ook nog wilt posten in verband met het eerste deel van mijn post, dan mag dat natuurlijk :3
Terug naar boven Ga naar beneden
Lincoln Wells
District 1
Lincoln Wells

PROFIELAantal berichten : 100
Registratiedatum : 24-08-14
KARAKTER

Choo Choo to the Capitol Empty
Onderwerp: Re: Choo Choo to the Capitol | ma okt 20, 2014 12:38 am

Zodra Lincoln de kamer uitliep waar hij zojuist afscheid had genomen van zijn familie, werd hij naar Jennifer begeleid. Hij knikte naar haar terwijl hij zijn gezicht strak hield. De woorden van zijn kleinste zusje waren goed ingeslagen, en even had hij zijn enige écht zwakke plek gemerkt; de liefde voor Lizzy.
Maar hij had hiervoor gekozen. Hij had hier meer dan een jaar voor getraind. Lincoln haalde even diep adem, ademde langzaam weer uit en vond zijn rust. Ja, hij kon dit. Lizzy was sterk genoeg om zonder hem te overleven, want het was een taaie. En ze zou met haar mooie gezichtje nog heel wat harten breken; daar had ze hem niet voor nodig.
Hij zag Michelle. Hij wilde op haar wachten, maar Jennifer opende de deuren van het gebouw al. Hij zag tientallen auto’s, flitsende camera’s en iedereen leek zijn en Michelle’s naam te roepen. Het was begonnen, en Lincoln realiseerde zich dat de camera’s nu dag en nacht op hem gericht zouden zijn. Hij kon niet verslappen. Hij moest nu al flirten met de camera’s, mensen van hem laten houden. Hij zou op het nieuws in het Capitool komen, en hij wilde dat ze wisten wie hij was: Lincoln Wells. Beroepstribuut. De sterke, achttienjarige jongen die wist waar hij mee bezig was. Die mee wílde doen.
Zonder op Michelle te wachten, liep hij naar de deuren. Zodra hij in beeld van de camera’s kwam, begonnen de journalisten nog harder te roepen. Lincoln grijnsde breed, stak zijn arm in de lucht en zwaaide naar de camera’s. Hij wilde als een overwinnaar overkomen, zonder arrogant te lijken. Hij wist dat strategieën later beter besproken zouden worden, maar tot die tijd was dit zijn houvast. Lincoln lachte gul, maar bleef niet te lang staan. Hij volgde Jennifer naar de trein, waar hij door een beveiliger naar binnen werd geduwd.

Eenmaal in de trein bleef Lincoln even verwonderd kijken. Hij leefde niet in armoede en had een paar keer in zijn leven wat luxe gekend. Maar dat viel in het niet vergeleken met de uitrusting van de trein. Zodra hij naar binnen was gestapt kwam de geur de keuken hem tegemoet. De banken waren bekleed met de zachtste stoffen en in elke wagon hing een kroonluchter. Tafels waren gedekt met glanzend bestek en er stonden bedienden klaar om de reis zo aangenaam mogelijk te maken. Wat een luxe! Hier kon Lincoln wel aan wennen.

'Verderop in deze gang is voor jullie beide een eigen slaapkamer. Maak het jezelf gemakkelijk, de reis zal een paar uur duren. Over drie uur eten we.’ Lincoln knikte, maar besloot achter Jennifer aan te gaan. Het was nog niet eens middag, dus hij had nog lang geen behoefte om naar bed te gaan. Hij liep naar een ruime fauteuil in de woonkamer - in een trein! - en ging gemakkelijk zitten. Hij wist even niet wat hij moest zeggen tegen Jennifer, maar besloot dat de stilte op dit moment ook prima was. Over een paar uur zouden ze gaan eten, en dan zouden waarschijnlijk de tactieken besproken worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Michelle Beekhuizen
District 1
Michelle Beekhuizen

PROFIELAantal berichten : 108
Registratiedatum : 20-07-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep:
Leeftijd: 16

Choo Choo to the Capitol Empty
Onderwerp: Re: Choo Choo to the Capitol | ma okt 20, 2014 10:39 am

Michelle kwam uit kamer van het gemeentehuis. Ze gaat haar zusjes missen en hoopte dat ze wel terug komt. Het gemeentehuis groot, de gang is lang, eind van de gang is trap om naar boven gaat, boven is ook een lang gang en voordeur is super groot. Toen zag ze Lincoln voor haar lopen. Ik hoopte dat Lincoln wachtte, maar hij deed het niet.

Ze hoorde mensen naar haar roepen en nog harde. Ze ging in de auto zitten om naar de train te gaan. Ze ging naar de train met Jennifer en Lincoln. Jennifer zei 'Verderop in deze gang is voor jullie beide een eigen slaapkamer. Maak het jezelf gemakkelijk, de reis zal een paar uur duren. Over drie uur eten we.’ Kamer is niet groot, midden in de kamer staat een groot tweepersoonsbed, tegenover haar bed staat een kledenkast waar haar kleren in staan en daarnaast is een badkamer waar ze kan op frissen. Ze ging naar haar eigen kamer om op te frissen en andere kleren aan te doen.

De gang is super lang, aan de linkerkant is de kamer van Lincoln, aan de rechter kant is de slaapkamer van Jennifer en aan einde van de gang deur van de huiskamer van de train. Ze ging naar de huiskamer om te praten met iedereen. ´Hallo, ik hoop, dat veilig aan komen in het Capitool.´ zei ze. Ze ging op een bank zitten om na te denken om een strategie over hongerspelen. Ze heeft honger, maar ze moet tot drie uur wachten
Terug naar boven Ga naar beneden
http://violetta.actieforum.com/forum
Jennifer Lockheart
District 1
Jennifer Lockheart

PROFIELAantal berichten : 1466
Registratiedatum : 29-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Trainer en begeleider District 1
Leeftijd: 33

Choo Choo to the Capitol Empty
Onderwerp: Re: Choo Choo to the Capitol | ma okt 20, 2014 11:17 am

Jennifer liep rechtstreeks naar een glazen kast waarin een aantal wijnglazen en wat flessen wijn stonden. Ze greep een zo groot mogelijk glas en bekeek toen aandachtig de verschillende soorten wijn die er klaar stonden. Het waren allemaal dure wijnen uit goede jaren ver terug in het verleden. Uiteindelijk koos ze voor een mooie roséwijn met een fruitige afdronk. Hoewel ze een groot glas had gepakt, schonk ze het maar half vol. Ze wilde niet meteen als één of andere zuipschuit overkomen. Ze nam een slok om te proeven, knikte goedkeurend en borg toen de fles weer op. Met het glas in haar hand draaide ze zich weer om, om tot haar grote verbazing Lincoln te zien zitten in een gemakkelijke stoel. Hoe lang zat hij daar al? Ze liep naar hem toe en nam plaats in een diepe stoel met hoge rugleuning tegenover hem. 'Wil je je niet even opfrissen?' vroeg ze terwijl ze een slok nam van haar wijn. Ze bekeek de jongen en glimlachte toen. Nee, Lincoln zou zich niet willen opfrissen. Opfrissen deden alleen zij die even tot rust moesten komen na een stressvol moment. Eigenlijk wilde zij zich ook wel opfrissen, maar daar was vanavond wel tijd voor, voordat ze naar bed ging. 'Je bent wel blij dat je gekozen bent of niet,' sprak ze na een moment van stilte. 'Ik in ieder geval wel,' voegde ze er zachtjes aan toe.

Het tweetal zat al even samen in de huiskamer toen ook Michelle binnen kwam. Jennifer keek op en glimlachte naar haar. Ze kon zien dat het blonde meisje er wel voor had gekozen zich op te frissen en om te kleden. 'Dag Michelle, fijn dat je er bent. Ben je al een beetje bijgekomen van de schrik?' Ze nam een slok van haar wijn en keek toen naar haar beide Tributen. 'Kan ik jullie iets te drinken inschenken? Jullie zullen wel dorst hebben.' Op dat moment kwamen er twee Avoxen aan, waarop Jennifer naar het tweetal gebaarde. 'Of zij gaan het voor je halen.' Ze wachtte even tot de tieners wat hadden besteld of het aanbod hadden afgewezen en keek toen weer van de één naar de ander. Ze zuchtte even en besloot toen dat het tijd was voor een bespreking. 'Ik zal jullie alvast het één en ander vertellen over wat er de komende dagen op het programma staat. Zodra we aankomen in het Capitool, worden jullie allebei "gezuiverd", zoals ze dat daar noemen. Ze gaan je van top tot teen wassen, scrubben, harsen en zo mooi mogelijk maken. Je zult kleding aankrijgen waarin je je misschien niet helemaal op je gemak voelt, maar je zult niet klagen.' Even keek ze weer van de één naar de ander. 'Dan, als ze jullie als twee poppen hebben aangekleed, zullen jullie op een strijdwagen worden gezet. Aangezien wij District 1 zijn, rijden jullie vooraan in de parade. De tocht zal jullie door de hoofdstraat van het Capitool brengen en iedereen zal jullie dan voor het eerst echt zien. Zorg ervoor dat ze je leuk vinden.' Ze nam een slok van haar drinken en ging toen verder. 'Zwaai naar het publiek, lag naar hen, gooi al je charmes in de strijd en zorg ervoor dat ze jullie onthouden. Er zijn namelijk nog tweeëntwintig anderen achter jullie die precies hetzelfde proberen te doen.'

Jennifer besloot dat ze geen zin meer had om te zitten en stond op, waarna ze langzaam voor het tweetal heen en weer begon te lopen. 'Na de parade zullen er interviews plaats vinden. Ook tijdens de interviews is het belangrijk dat het publiek jullie leuk vindt en jullie zal onthouden. Denk na over wat jullie sterkste eigenschap is en gebruik die. Lincoln,' ze wende zich tot de jongen. 'Wat zal jou "aanvalshoek" zijn tijdens de interviews? Michelle,' ze keek naar het meisje, 'wat ga jij doen?' Ze wilde weten in hoeverre de twee tieners hier al mee bezig waren geweest en als ze er nog niet aan begonnen waren, dan was nu het beste moment om daarmee te beginnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Michelle Beekhuizen
District 1
Michelle Beekhuizen

PROFIELAantal berichten : 108
Registratiedatum : 20-07-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep:
Leeftijd: 16

Choo Choo to the Capitol Empty
Onderwerp: Re: Choo Choo to the Capitol | ma okt 20, 2014 11:38 am

Jennifer vroeg of ze dorst had, ze had wel en op dat moment kwamen er twee Avoxen aan.  ´Ik wil cola en wat wil je Lincoln of wil je niet.´ Zei ze aan de Avoxen.

'Ik zal jullie alvast het één en ander vertellen over wat er de komende dagen op het programma staat. Zodra we aankomen in het Capitool, worden jullie allebei "gezuiverd", zoals ze dat daar noemen. Ze gaan je van top tot teen wassen, scrubben, harsen en zo mooi mogelijk maken. Je zult kleding aankrijgen waarin je je misschien niet helemaal op je gemak voelt, maar je zult niet klagen.' Zei Jennifer. ´Doet het pijn scrubben en harsen?` zei ze.

Michelle hoopt dat snel drinken krijgt, want ze heeft dorst. Toen kwam een van de twee Avoxen weer aan met haar cola, ze dronk cola op voordat Jennifer iets vroeg aan hun. 'Na de parade zullen er interviews plaats vinden. Ook tijdens de interviews is het belangrijk dat het publiek jullie leuk vindt en jullie zal onthouden. Denk na over wat jullie sterkste eigenschap is en gebruik die. Lincoln,' ze wende zich tot de jongen. 'Wat zal jou "aanvalshoek" zijn tijdens de interviews? Michelle,' ze keek naar het meisje, 'wat ga jij doen?'
 
´Ik weet nog niks, misschien komt dat als we aan komen en Jennifer sorry dat ik nog niks weet.`  zei ze. Michelle ging even rond lopen in de huiskamer om uit de raam kijken. ´Waarom rijden we zo hard? Ik zie alleen maar landschap´ zei ze. Ze wachtte op haar antwoord

OOC: Een mooie post Michelle, je gaat super vooruit! Probeer er wel op te letten dat je niet vanuit de ikpersoon tegenwoordige tijd gaat schrijven, maar in de derdepersoon verleden tijd blijft.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://violetta.actieforum.com/forum
Lincoln Wells
District 1
Lincoln Wells

PROFIELAantal berichten : 100
Registratiedatum : 24-08-14
KARAKTER

Choo Choo to the Capitol Empty
Onderwerp: Re: Choo Choo to the Capitol | ma okt 20, 2014 4:23 pm

Lincoln zag hoe Jennifer meteen naar een kast met grote glazen en wijnflessen liep, een glas pakte en hem halfvol schonk. Toen ze zich omdraaide leek ze verrast hem te zien zitten en dat hij niet naar zijn slaapkamer was gegaan. Hij glimlachte licht toen ze vroeg of hij zich niet wilde opfrissen. Nee, dat hoefde hij niet. Als iemand al uitgeput raakte van een boete en de emotionele achtbaan waar de meeste doorheen zouden gaan, zouden ze niet lang overleven in de arena. “Klopt,” lachte hij. “En dank je.” Hij legde een van zijn voeten over zijn andere been, om zo een comfortabele houding in de stoel aan te nemen. “Het is fijn om te weten dat je begeleider vertrouwen in je heeft.” Hij wist van zichzelf wat hij waard was, maar het was belangrijk om ook anderen daar van te overtuigen.
Michelle kwam binnen, en twee avoxen volgden haar. De twee meiden vroegen of hij wat wilde drinken, dus Lincoln knikte. Vorig jaar had hij gezien hoe er veel wijn, wodka, whiskey en meer alcoholische dranken werden gedronken, dus hij besloot daar aan mee te doen. Hij had in het verleden vaker wijn en bier gedronken, maar dat was vast niet van de kwaliteit die ze hier aanboden. “Een rode wijn graag,” zei hij tegen de avoxen.

Jennifer begon te vertellen over wat hen stond te wachten als ze in het Capitool aan zouden komen. Lincoln had alles vorig jaar op de voet gevolg, dus de meeste dingen had hij al verwacht. Jennifer liep rond, tot ze weer ging zitten en naar zijn tactiek vroeg. “Ik zat er al over na te denken,” begon hij. “Ik ben een beroeps, dus ik wil zeker als een overtuigende kandidaat overkomen. Ik wil dat mensen hun geld op mij inzetten, verwachten dat ik win.” Hij haalde even een hand door zijn haar om het uit zijn gezicht te krijgen. “Maar realistisch gezien ga ik dit nooit alleen winnen. Ik heb bondgenoten nodig. Dus ik wil ook zeker overkomen als een goede, sterke teamspeler, iemand waar je graag mee in een alliantie zit.” Hij liet zijn voet van zijn been afglijden en leunde een beetje naar voren. Hij vouwde zijn handen in elkaar. “Ik heb de details niet uitgedacht, en ik wil weten wie de andere tributen zijn voordat ik bepaal hoe ik mijn alliantie wil hebben. Of een krachtig duo, onverslaanbaar voor de rest. Of een grotere groep om de sterksten als eerst uit te schakelen.”
“Maar daarnaast wil ook sympathie opwekken van het Capitool. Ik wil dat ze me aardig vinden, voor míj willen dat ik win, zodat ze me sponsoren als ik het nodig heb.” Hij dacht even terug aan zijn gezin, die hij nog geen kwartier geleden achter zich had gelaten. “Mijn zusje, Lizzy, is geweldig. Een klein, dottig meisje met mooie, blonde krulletjes. Iedereen valt voor haar, vooral volwassenen. Als het Capitool komt filmen weet ze wat ze moet doen. Ik hoop dat dat een goed wapen is om in te zetten om het Capitool op een persoonlijk niveau voor me te winnen.”
Lincoln stak zijn arm uit om het glas rode wijn aan te nemen dat een avox hem aanreikte. Hij nam er een slokje uit en proefde de volle smaak in zijn hele mond. Dit was heerlijk! Hij nam snel nog een slok voordat hij het glas op een bijzettafel zette en weer achterover ging zitten. “Sinds ik mee wil doen denk ik na over tactieken, en dit is wat ik er zelf van heb gemaakt. Maar jij bent de begeleider, en ik wil alle tips, op- en aanmerkingen die je hebt aangrijpen om zo voorbereid mogelijk de arena in te gaan.” Want Lincoln wist zelf ook wel: hij plande dit avontuur al sinds hij mee wilde doen, maar Jennifer was de kenner. Zij kende de mensen in het capitool en de tactieken van andere tributen. Zij was zijn gids om door de voorbereidingen van de Spelen te komen. Hij zou een dwaas zijn om haar adviezen niet op te volgen.

*aait Lincoln* You think to high of me Hug
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer Lockheart
District 1
Jennifer Lockheart

PROFIELAantal berichten : 1466
Registratiedatum : 29-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Trainer en begeleider District 1
Leeftijd: 33

Choo Choo to the Capitol Empty
Onderwerp: Re: Choo Choo to the Capitol | do okt 23, 2014 7:57 pm

Jennifer nipte rustig van haar wijn terwijl Michelle en Lincoln drinken bestelden bij de Avoxen. Ze tuurde even over haar glas heen naar de jongen toen deze een wijn bestelde, maar ze besloot er verder niks over te zeggen. Hij was al achttien en aangezien hij over een paar dagen een arena in moest om te vechten voor zijn leven, was het niet erg als hij nu alcohol ging drinken. Zolang hij maar nuchter was in de arena. Haar ogen gleden naar Michelle toen het meisje vroeg of scrubben en harsen zeer deed. Ze dacht even na over de vraag. ‘Scrubben vind ik persoonlijk erg fijn, vooral hoe je huid erna aanvoelt. Heerlijk zacht.’Ze streek even afwezig over haar arm, waarna ze met haar ogen knipperde en haar verhaal vervolgde. ‘Harsen kan best pijn doen, als je niet aan de pijn gewend bent. In principe is het heel pijnlijk, aangezien ze in één keer een heleboel haartjes uit je lichaam trekken..’ Jennifer haar stem stierf langzaam weg terwijl ze terugdacht aan de laatste keer dat zij haar benen had laten harsen.

Ze werd uit haar gedachten gehaald door Michelle, welke haar excuses maakte, omdat ze nog geen strategie had kunnen bedenken. ‘Maak je maar geen zorgen meisje, we verzinnen wel iets. Ik denk dat je mooie uiterlijk al in je voordeel zal spelen. In het Capitool houden ze van mooie dingen.’ Jennifer richtte haar ogen op Lincoln welke, zoals verwacht, al wel een strategie had bedacht. Of in ieder geval er heel goed over na had gedacht, want er kwam een aardig verhaal naar buiten. Jennifer luisterde aandachtig naar de jongen en knikte tussendoor begrijpend. Het was wel duidelijk dat hij er goed over na had gedacht. Bij besloot zijn verhaal met het feit dat hij graag tips en op- en aanmerkingen van haar wilde. Ze glimlachte en keek tevreden naar hem. ‘Allereerst wil ik zeggen dat je er al heel goed over na hebt gedacht. Je bent een beroeps en in het Capitool houden ze van mensen die zorgen voor actie en sensatie en dat kun jij. Ik zat echter ook al aan een bondgenootschap te denken. Vorig jaar bleek ook wel dat zij die in een bondgenootschap zaten het langste in leven bleven. Het enige minpunt is wel dat, als je met jouw bondgenootschap alleen over blijft, je de mensen waarmee je samen hebt gewerkt opeens moet vermoorden.’ Ze zweeg even terwijl ze over dit feit nadacht. Ze nam weer een slok van haar wijn en ging toen verder. ‘Je zusje zou zo te horen inderdaad een goede zet kunnen zijn, maar helaas gaan ze pas filmen bij de laatste zes overlevende Tributen, dus het is iets waar we pas veel later iets aan kunnen hebben. Tot die tijd zal je het zonder haar moeten doen.’

Jennifer staarde naar buiten, waar het landschap aan hen voorbij raasde. ‘Ik wil sowieso dat jullie tweeën elkaar beschermen in de arena. Ik ben niet van plan iemand te verliezen.’ Ze verstevigde haar greep op haar wijnglas en balde ook haar andere hand tot een vuist. ‘Laten we even kijken naar de Boetes van de andere Districten om te zien welke andere Tributen er gekozen zijn. Het is een goed idee om de concurrentie alvast te observeren.’ Ze stond op en liep naar een kast toe, waar op een plank een afstandsbediening lag. Voor ze echter de (veel te grootte) tv aan kon zetten, sprak Michelle. ‘Er valt ook niets te zien buiten lieverd. Alleen de Districten zelf zijn bewoond, buiten de stad in ieder District, is er alleen maar landschap.’ Ze liep terug naar haar stoel, nam plaats en zette de tv aan. Het volkslied van Panem werd gespeeld, waarna de boete van District 1 te zien was. Jennifer fronste haar voorhoofd toen ze zichzelf op het beeld zag verschijnen. Het was echt raar om zo naar jezelf te kijken.

OOC: Het kan zijn dat de volgorde van wie wat wanneer zei niet helemaal klopt, maar anders liep mijn post niet goed :3
Terug naar boven Ga naar beneden
Lincoln Wells
District 1
Lincoln Wells

PROFIELAantal berichten : 100
Registratiedatum : 24-08-14
KARAKTER

Choo Choo to the Capitol Empty
Onderwerp: Re: Choo Choo to the Capitol | do okt 23, 2014 11:38 pm

Lincoln luisterde aandacht naar wat Jennifer te vertellen had. Hij baalde toen hij hoorde dat ze pas bij de laatste zes tributen gingen filmen, want hij had gehoopt op zijn zusjes’ rol in zijn overwinning. Hij dacht hard na, waarbij zijn wenkbrauwen naar beneden drukten en er rimpels op zijn voorhoofd verschenen. Misschien kon hij haar bij zijn interview benoemen? Als hij dat slim aanpakte zouden ze misschien een foto van haar laten zien. Dat zou in ieder geval deels het effect hebben van waar hij op had gehoopt. “Ach, overblijven met een bondgenoot zal alleen maar laten zien dat ons team sterk was. En één van ons zal moeten sterven. Als ik moet kiezen tussen een bondgenoot vermoorden of er zelf aan onderdoor gaan terwijl ik zo dicht bij de overwinning ben, weet ik waar ik voor zal kiezen.” Maar dit zou een onderwerp zijn dat hij nooit openbaar zou bespreken; hij was een teamspeler, en zijn oplossing voor dergelijke lastige situaties moesten in het midden gelaten worden.
Lincoln ademde langzaam door zijn neus uit toen Jennifer zei dat ze wilde dat Michelle en hij elkaar zouden beschermen. Hij haar beschermen, dat zou misschien nog wat uithalen. Maar zij hem beschermen? Hij liet even zijn ogen over haar heen glijden. Ze was knap, en misschien zou een op slag verliefde Capitoolinwoner haar in het begin sponsoren om haar zo lang mogelijk te kunnen zien. Maar uiteindelijk zou iedereen inzien dat ze geen kans maakte in de arena. Misschien zou hij Michelle in het begin beschermen, voor zolang ze nuttig was. “Prima,” zei hij daarom kort. “Maar ik ga niet m’n leven voor haar geven.” Hij sprak over haar alsof ze er niet was. Dat was onvriendelijk, dat wist hij, maar het kon hem op dit moment niks schelen. Terug in het district had hij altijd aandacht gegeven aan mooie meisjes en goed bij hen bekend staan was een van zijn hoogstgeplaatste prioriteiten. Maar nu waren zijn prioriteiten compleet veranderd. Meisjes? Nee, niks daarvan. Hij zou nog genoeg van ze kunnen genieten als hij als winnaar terug zou komen; en dan zouden ze voor hem in de rij staan.

En toen zette Jennifer de tv aan. Dit was het moment waar Lincoln het meest naar had uitgekeken, en hij merkte hoe zijn hart sneller ging kloppen. Hij zou de andere tributen te zien krijgen. Hij leunde naar voren en vouwde zijn handen weer in elkaar.
De uitzending begon met District 1. Jennifer kwam in beeld, en even moest Lincoln grijnzen toen hij de uitdrukking op haar gezicht zag. “Geen zorgen, je ziet er goed uit hoor,” knipoogde hij haar toe. Hij richtte zich weer op het scherm. Hij zag Michelle bangig naar het podium lopen, en enkele minuten later zijn eigen triomfantelijke, zelfverzekerde loop naar het podium, waar hij zijn handen in de lucht stak. Hij zag hoe zijn kleding afstaken tegen de perfectie van het Capitool. Ze zouden nog veel aan hem veranderen, maar hij probeerde in te schatten hoe de mensen in het Capitool, en belangrijker de andere tributen, hem zouden beoordelen. “Eerlijk, hoe ziet dat eruit?” vroeg hij over zijn eigen optreden.

En toen keken ze naar de rest van de Districten. District 2, Annabelle Firdaus en Maximilian Shaw. Het meisje was te jong om een goede bondgenoot te zijn. Misschien kende ze wat handigheden, maar daar zou hij achterkomen tijdens de trainingen. De jongen leek ouder en sterker, maar had als nadeel dat hij met zijn rode haar afstak tegen alle mogelijke omgevingen. Maar zodra de jongen op het podium stond, werd er op zijn gezicht ingezoomd. Interessant, vond Lincoln, want Maximilian’s ogen stonden slim, manipulatief. Even twijfelde Lincoln of zijn actie overdreven zou zijn, maar hij besloot dat je nooit overdreven serieus met de Spelen om kon gaan. Dus hij keek achterom, wenkte naar een avox en vroeg om een notebook en een pen. Binnen enkele seconden kwam de avox haastig terug gerend en overhandigde hem een boekje en een vulpen. Chique. Hij sloeg het boek open en schreef ‘Maximilian, District 2’ op. Die moest hij onthouden.
District 3. Het meisje dat werd gekozen had vuurrood haar en was slank gebouwd. Nee, geen kans dat hij met haar zou samenwerken. De manier waarop ze liep zei alles over haar: bot, arrogant en luidruchtig. Dit was een meisje om rekening mee te houden, want er leek iets mis met haar - op dat moment wist Lincoln nog niet dat zijn mening over haar nog zou veranderen. De mannelijke tribuut van District 3 leek niet veel beter: lang, niet gespierd, liep met zijn schouders naar voren en leek een beetje sullig.
District 4. Nakoma Locklear. Lincoln greep zijn pen en schreef haar naam vluchtig op. Een pittige meid. Ouder, goed gebouwd, goede blik in haar ogen. Ze leek wat emotioneel, maar dat had hij tot nu toe bij wel meer tributen gezien. Hij kon zijn vinger niet leggen op haar zo overtuigend maakte, maar iets sprak hem aan. Hij had vertrouwen in haar; en als hij het had, zou het Capitool dat vast ook hebben. Over de extreem jonge jongen dacht hij niet eens na. Die knul had geen kans.
Zo bekeken ze de hele uitzending, en Lincoln bekeek iedere tribuut aandachtig. Hij schreef nog Johnny Algera uit District 6 op, en Madelynn Bristows en de naam van een jongen die hij fout schreef uit district 7 met een streep eronder. Hen moest hij ook in de gaten houden. Nesrine Eleyne uit 8 was mooi, en Lincoln wist dat hij buiten de arena op haar zou zijn afgestapt. Newt Woods, Timo Kinnaird, Tom Wolfe leken ook goede kandidaten. En die Leilah, wat een schatje, maar geen kans.

Dit was een eerste indruk. Lincoln wist dat hij de trainingen en cijfers van het Capitool moest afwachten om een beter beeld te krijgen, maar hij had al enkele tributen op het oog. Enkelen spraken eruit, en hij zou snel met hen in contact komen. Daar zou hij voor zorgen.
“Wat denk jij?” vroeg hij aan Jennifer nadat de uitzending afgelopen was. Hij scheurde de bladzijde uit zijn boek en overhandigde haar de lijst met mensen die hij opgeschreven had.

Maximilian, Nakoma, Johnny, Madlynn, Sköll, Newt, Timo en Tom. En Nesrine tussen haakjes, omdat hij wist dat zijn imago beter zou worden als hij vriendelijk en charmant tegen zo’n mooi meisje zou doen.

Timmetjelief, zou je mijn post even wat beter willen lezen? Jennifer zet gewoon de TV aan, ze zet geen DVD aan, dat heb ik nergens in mijn post genoemd.

Is dat echt iets waar je over valt? Zo'n detailfoutje?

Details kunnen een verhaal maken of breken Tim, dus ja, daar val ik over Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer Lockheart
District 1
Jennifer Lockheart

PROFIELAantal berichten : 1466
Registratiedatum : 29-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Trainer en begeleider District 1
Leeftijd: 33

Choo Choo to the Capitol Empty
Onderwerp: Re: Choo Choo to the Capitol | ma nov 03, 2014 3:48 pm

Jennifer merkte de lichte verandering in ademhaling bij Lincoln toen ze zei dat ze wilde dat hij Michelle zou beschermen. Ze had wel verwacht dat hij het hier niet mee eens zou zijn. Hij kwam immers om zelf de overwinning binnen te halen en te vechten, niet om een blond meisje te beschermen. Dit werd ook duidelijk toen de jongen zei dat hij zijn leven niet voor haar ging geven. 'Dat begrijp ik en dat zal ik ook niet van je vragen,' antwoordde ze. 'Ik vraag enkel of je haar wilt helpen.' Ze glimlachte even terwijl haar ogen naar de blonde jongedame gleden. Hopelijk had het meisje nog enkele verborgen talenten die haar overlevingskansen in de arena wat zouden vergroten. Ze besloot het maar gewoon te vragen. 'Michelle, zijn er toevallig nog vaardigheden die jij bezit die handig kunnen zijn in de arena? Vecht- of overlevingstechnieken misschien?' Ze achtte de kans klein, maar ze had vorig jaar ook al wonderen gezien in de arena en ze hoopte nu op nog één.

Na het bespreken van de strategie was het tijd om de andere tributen te bekijken. Lincoln verzekerde haar met een knipoog dat ze er goed uit zag en een glimlach gleed over haar lippen. 'Dank je,' sprak ze, waarop ze keek naar de loting. 'Eerlijk, hoe ziet dat eruit?' vroeg de jongen, doelend op zijn eigen "optreden". 'Als iemand die zeker is van zijn zaak en voor de winst gaat,' antwoordde Jennifer met een glimlach. 'Ik denk dat je wel een goede indruk maakt op het Capitool.' Na District één kwamen alle andere Districten voorbij. Naast Lincoln was er in District 3 een meisje dat ook erg blij leek te zijn met haar deelname aan de Spelen. Rustig bekeek de vrouw de andere tributen en probeerde in te schatten wie mogelijke bedreigingen konden vormen voor haar tributen en welken gemakkelijk uit te schakelen zouden zijn. 'Veel jonge kinderen ditjaar,' mompelde de vrouw terwijl de zoveelste twaalfjarige werd gekozen. Ze kon de bitterheid niet uit haar stem weren. Na District 12 zette ze de tv uit en sloot even haar ogen. Zoveel onschuldige gezichten, al waren sommigen duidelijk iets minder onschuldig dan anderen. 'Wat denk jij?' De stem van Lincoln dwong haar haar ogen te openen en ze richtte haar blik op een velletje papier dat haar werd aangereikt. Ze pakte het aan en bestudeerde de namen die Lincoln had opgeschreven. Ze herkende niet alle namen, want het waren er veel geweest, maar ze vertrouwde erop dat Lincoln goed had opgelet. Ze knikte en gaf het papier terug. 'Dat lijkt me een goede eerste lijst,' sprak ze, waarna ze eraan toevoegde, 'Het zou echter dom zijn om vast te houden aan deze ene lijst. Probeer in de komende paar dagen te kijken welke mensen echt handig zouden zijn als bondgenoot en wie toch niet.' Ze zweeg even en een zucht ontsnapte haar lippen. 'Probeer de groep tot een bepaald aantal personen te beperken. Hoe groter de groep, hoe meer mensen er zijn om je een mes in de rug te drukken als de spanningen oplopen.' Ze wreef met haar handen over haar gezicht en voelde dat ze nog best vermoeid was. 'Als jullie het niet erg vinden,' sprak ze terwijl ze overeind kwam uit haar stoel, 'Ga ik even wat rusten op mijn kamer. Tenzij jullie nog echt prangende vragen hebben natuurlijk?' Ze keek het tweetal vragend aan, wachtend op antwoord, terwijl haar hoofd en lichaam verlangden naar een warm en zacht oppervlak om op te liggen.

OOC: Hier is ie dan, sorry dat je er even op moest wachten Tim! Ik hoop dat ie klopt trouwens :3
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



PROFIEL
KARAKTER

Choo Choo to the Capitol Empty
Onderwerp: Re: Choo Choo to the Capitol |

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Choo Choo to the Capitol

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Hongerspelen :: De Spelen :: Het Hongerspelen Archief :: 2de Hongerspelen :: Het Capitool-