Een RPG-forum gebaseerd op de Hongerspelen. Maak een personage aan voor een van de districten en doe mee aan de Hongerspelen!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

N

O

S

A

E

S

S

T

H

G

I

L

T

O

P

S

Personage van het seizoen
Milly Butterworth
Winnares 1e Spelen
Sage Malone
Winnares 2e Spelen
Madelynn Bristow
Winnares 3e Spelen
Solar Gbadamosi
Winnares 4e Spelen
Kasa Locklear

F

F

A

T

S

Admini
Cecilia Peak
Admini
Tyrell Peak
Moderator
Nike Foxglove
Moderator
Matthew Mills

S

T

I

D

E

R

C

© 2013 - 2015
De Hongerspelen RPG is ontworpen en gemaakt door de Adminies en is gebaseerd op de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins.

Deze skin is getest op
Google ChromeMozilla Firefox

Deel
 

 Gezellig Lunchen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Tyrell Peak
Hoofd Spelmaker
Tyrell Peak

PROFIELAantal berichten : 2155
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Spelmaker
Leeftijd: 33

Gezellig Lunchen Empty
Onderwerp: Gezellig Lunchen | wo jan 04, 2017 12:04 am

Wat hij hier precies deed, wist hij eigenlijk niet. Meestal was het geen goed idee om Cecilia vlak voor de Spelen te ontmoeten. Sterker nog, meestal was het geen goed idee om Cecilia op wat voor dag dan ook te ontmoeten.
En toch had hij een lunchafspraak met haar.
Vreemd genoeg keek hij er nog naar uit ook, want hij had de dag ervoor een elf aan het meisje van District 11 gegeven en reken maar dat Cecilia zou gaan proberen uit te vissen wat de reden daarvoor was. Helaas was er ook een hoop met betrekking tot de privé-sessies waarover hij te klagen had en wat dat betreft kon je er juist weer op rekenen dat Cecilia hém zou uitlachen.

Ze hadden afgesproken in een prestigieus restaurant in het centrum van de stad, waar ze een afgezonderd tafeltje voor twee had gereserveerd. Tyrell was als eerste aanwezig. (Bij de deur stond een medewerker om een eventuele jas of hoed aan te nemen. Ha ha, alsof hij zijn hoed af zou geven of zelfs maar af zou zetten.)
Cecilia had vast het idee om fashionably laat te arriveren, maar Tyrell deed vandaag niet aan die onzin, want hij had honger. Hij wachtte dan ook niet op zijn zus met het bestellen van een kop koffie en een of andere speciale omelet met een moeilijke naam. (Althans, hij dacht eruit op te maken dat het een soort omelet was, maar met de creatieve naam die aan het gerecht gegeven was, wist je het nooit zeker.)

Terwijl hij wachtte keek hij om zich heen. Hij moest toegeven dat Cecilia geen verkeerde tent had uitgezocht, maar hij hoopte wel dat die mensen die drie meter verderop zaten snel uitgegeten waren, want ze zaten veel te dichtbij.

Ah, daar was Cecilia.
‘Je bent laat,’ kon Tyrell niet nalaten om op te merken. Een echte begroeting kon er uiteraard niet af. ‘Ik wilde het eerst maar eens over de privé-sessies hebben. Het wordt steeds erger. Heb je énig idee hoe moeilijk het is om een correct cijfer te bepalen? Die kinderen zijn echt verschrikkelijk – ik zou ze het liefst allemaal een 1 geven. Oh, maar bestel eerst even wat te eten voor ik verder praat, want als je honger hebt wordt je nog onuitstaanbaarder dan je normaal gesproken al bent.’  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://goldenlionofra.deviantart.com
Cecilia Peak
President
Cecilia Peak

PROFIELAantal berichten : 1543
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: President
Leeftijd: 35 jaar

Gezellig Lunchen Empty
Onderwerp: Re: Gezellig Lunchen | wo jan 04, 2017 12:26 am

Cecilia keek zelden uit naar etentjes met Tyrell. Daar waren meerdere redenen voor: 1) Tyrell was erbij. 2) Tyrell had geen manieren. 3) Tyrell was erbij. 4) Tyrell smakte nogal. 5) Tyrell was erbij. 6) Tyrell slurpte. En zo kon de presidente nog wel even doorgaan. Bovendien wist ze dat Tyrell vandaag haar geduld zou gaan testen, omdat hij de privésessies beoordeeld had en er altijd veel plezier uit haalde om haar net genoeg te vertellen om haar nieuwsgierigheid te prikkelen, maar net te weinig om haar daadwerkelijk een beeld te geven van wat er gebeurd was binnen de muren van het trainingscentrum.

En toch had ze een lunchafspraak met hem.

Cecilia was ook wel erg nieuwsgierig naar de privésessies en juist daarom had ze er niet over getwijfeld een tafeltje voor twee te reserveren in Het Gouden Kuikentje. Ze zou haar best doen Tyrell zover uit te horen, dat ze precies wist welke tributen wat gedaan hadden en waarom ze bepaalde scores behaald hadden. Want ook Cecilia had met verbazing aangehoord dat het meisje van 11 een 11 had gekregen. Het was haast alsof Tyrell inspiratieloos was geweest of niet op had zitten letten, en dus maar een cijfer had gegeven dat overeen kwam met het nummer van het district. Ze zag het al voor zich - misschien gebruikte Tyrell wel bingoballetjes om een cijfer te bepalen: welk cijfer er uit de bingomolen zou rollen, was het cijfer dat de tribuut verdiende. Cecilia hoopte maar dat haar broer zijn taak iets serieuzer nam dan dat.

Tyrell zat al aan het tafeltje toen Cecilia het restaurant betrad. Ze liep naar hem toe en werd - natuurlijk - begroet met een "Je bent laat". Cecilia ging zitten en zei koeltjes: 'Je bent te ongeduldig. Het zou goed zijn als je je slechte eigenschappen niet zo duidelijk tentoonstelt.' Tyrell ging daar wijselijk niet op in en begon over de privésessies, een onderwerp waarin hij een voorsprong had. Het was een soort spelletje voor de Peaks, zou het Cecilia lukken Tyrell te breken?

'...Die kinderen zijn echt verschrikkelijk – ik zou ze het liefst allemaal een 1 geven. Oh, maar bestel eerst even wat te eten voor ik verder praat, want als je honger hebt wordt je nog onuitstaanbaarder dan je normaal gesproken al bent,' zei Tyrell. Cecilia negeerde hem, maar bestelde wel wat eten. Niet teveel, want ze wilde niet overkomen als net zo'n grote schranskop als haar broer. Ze bestelde ook maar een wijntje, want ze wist dat ze dat nodig ging hebben.
'Ik heb geen medelijden met je,' zei ze, toen de ober weg was. 'En gezien de cijfers varieren van een 1 tot een 11, denk ik dat je weinig te klagen hebt. Het Capitool gelooft in ieder geval dat er afwisseling genoeg is. Maar ja, wat heeft het voor zin om dat te zeggen, laten we niet doen alsof klagen niet je grootste hobby is.'
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.hongerspelenrpg.com
Tyrell Peak
Hoofd Spelmaker
Tyrell Peak

PROFIELAantal berichten : 2155
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Spelmaker
Leeftijd: 33

Gezellig Lunchen Empty
Onderwerp: Re: Gezellig Lunchen | wo jan 04, 2017 8:17 pm

Het was een soort stilzwijgende afspraak tussen Tyrell en Cecilia dat ze elkaar in het openbaar niet teveel zouden afkatten, al was het alleen maar omdat het zo vervelend was als mensen geamuseerd mee gingen staan luisteren met zaken die hen niet aangingen. Daarom zweeg Tyrell toen de ober Cecilia’s bestelling op kwam nemen en begon Cecilia pas weer met praten toen de man weer weg was.

‘Is dat alles wat je bestelt? Wat goed van je dat je eindelijk gaat proberen af te vallen, dat werd hoog tijd.’ Oh, wat had hij dát graag willen zeggen, of anders een of andere opmerking over het feit dat ze wijn bestelde op dit uur van de dag. Maar Cecilia gaf hem daar de kans niet voor en zei (weliswaar in iets andere bewoording) dat hij zich niet moest aanstellen. ‘Laten we niet doen alsof klagen niet je grootste hobby is.’

Tyrell trok verontwaardigd een wenkbrauw op, ook al wist hij heel goed dat hij er inderdaad van genoot om over andere mensen te klagen en zichzelf daarbij als de grote belangrijke man met de vele verantwoordelijkheden en alle kennis van de wereld neer te zetten.
‘Klagen is helemaal niet mijn grootste hobby,’ protesteerde Tyrell desondanks. ‘Ík kan er niets aan doen dat ik omringd word door laaggeschoolde narcisten met de algemene bekwaamheid van een kapako en de herseninhoud van een amoebe.’  Hij slaakte een dramatische zucht. ‘Dan zou jij ook de hele dag lopen klagen.’

Hij ging wat meer op het puntje van zijn stoel zitten en zei op een iets zachtere toon, haast samenzweerderig en met een zweem van gespeelde verbazing. ‘Kun je je voorstellen dat ik daadwerkelijk collega’s heb die op het idee komen om er een andere mening op na te houden dan ik? Wheelbarrow dacht dat een 11 te hoog was voor dat kind uit 11... nou sorry hoor, maar het leek mij het enige juiste cijfer. Dat snap je natuurlijk wel.’ Een korte adempauze en toen een triomfantelijke glimlach. ‘Oh nee, jij was er niet bij. Dat was ik even vergeten.’



Laatst aangepast door Tyrell Peak op za jan 28, 2017 6:59 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://goldenlionofra.deviantart.com
Cecilia Peak
President
Cecilia Peak

PROFIELAantal berichten : 1543
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: President
Leeftijd: 35 jaar

Gezellig Lunchen Empty
Onderwerp: Re: Gezellig Lunchen | do jan 05, 2017 12:39 pm

Natuurlijk ging Tyrell tegen haar woorden in, Cecilia zou er wat achter zoeken als hij dat níet deed. ‘Ik kan er niets aan doen dat ik omringd word door laaggeschoolde narcisten met de algemene bekwaamheid van een kapako en de herseninhoud van een amoebe’ – dramatische zucht van Tyrell – ‘dan zou jij ook de hele dag lopen klagen.’

Cecilia trok een wenkbrauw op. Ze moest toegeven dat ze niet wist wat een kapako was, maar dat zou ze natuurlijk niet hardop zeggen. Als ze zometeen even de kans kreeg, zou ze het wel opzoeken. Voor nu was het maar beter om het woord even te negeren. Tyrell ging ondertussen verder met klagen, ditmaal over zijn collega’s, die het in hun hoofd haalden er een andere mening op na te houden dan Tyrell. Cecilia’s mondhoek ging iets omhoog, ze vond het altijd heerlijk om te horen dat mensen het niet eens waren met Tyrell en – laten we eerlijk wezen – eigenlijk was bijna nooit iemand het eens met Tyrell.

‘Nou, sorry hoor, maar het leek mij het enige juiste cijfer. Dat snap je natuurlijk wel.’ – Triomfantelijke lach van Tyrell – ‘Oh nee, jij was er niet bij. Dat was ik even vergeten.’

‘Je klinkt al bijna geloofwaardig,’ reageerde Cecilia. Dankzij Tyrell was Cecilia erg goed in het onderdrukken van haar irritaties. Tot op zekere hoogte natuurlijk, want er kwam altijd wel een moment dat er een druppeltje te veel in de met edelstenen bezette gouden emmer belandde, maar vooral in het openbaar deed Cecilia altijd haar best om zich niet uit de kast te laten jagen. Binnenshuis gaf ze zichzelf altijd wat sneller de ruimte om met servies te gaan smijten.

Cecilia vervolgde: ‘Het is opvallend dat je andere mensen afschildert als amoebes, terwijl je zelf het emotionele bereik van een eencellige hebt. Broertje, ik zou graag wat meer voor je zijn dan een amoebe, maar dat schiet natuurlijk niet op als je me niet wilt vertellen wat er tijdens de privésessies is gebeurd. Ik bedoel, ik ben slim, maar ik ben niet zó geniaal dat ik je gedachten kan lezen. Misschien maar goed ook, want ik geloof niet dat ik verder hoef te weten wat er in dat waterhoofd van je om gaat. Dus. Waarom zijn er een elf en een één gevallen?’

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.hongerspelenrpg.com
Tyrell Peak
Hoofd Spelmaker
Tyrell Peak

PROFIELAantal berichten : 2155
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Spelmaker
Leeftijd: 33

Gezellig Lunchen Empty
Onderwerp: Re: Gezellig Lunchen | za jan 07, 2017 9:40 pm

Gelukkig kon ze zijn gedachten niet lezen. Bij Panem! Dan zou ze nog eens wat nare dingen ontdekken! Of erger nog... ze zou een losse gedachtenflard vinden over zijn bewondering voor sommige van haar eigenschappen. Dat zou een ramp zijn...

‘Een 1?’ vroeg Tyrell – haast om zijn eigen gedachten op een ander spoor te zetten uit angst dat Cecilia zijn gedachten nu wél zat te lezen en daar misbruik van zou gaan maken. ‘Was er een 1? Oh ja, natuurlijk. Russo. Haast vergeten.’
Het leek niet alsof hij dat daadwerkelijk was vergeten. Het was een van de makkelijkste beslissingen in zijn leven geweest. Makkelijker dan de 1 van vorig jaar, makkelijker dan twijfelen of hij Cecilia wel of geen serieus cadeautje voor haar verjaardag moest geven en net zo makkelijk als 1+1. Nee, zelfs makkelijker dan dat, want in dit geval hoefde hij niet eens op te tellen. Gewoon 1.

Tyrell wilde verder praten, maar op dat moment kwam de ober hun bestelling brengen. Tyrell wierp even een jaloerse blik op de wijn van Cecilia en vroeg toen om de ober of hij een scheutje whiskey door zijn koffie kon krijgen. Als zijn zus op dit uur al mocht beginnen met drinken, dan hij toch zeker ook wel?

‘Tja, publiekslievelingetje Russo,’ ging Tyrell verder toen de ober weer weg liep. ‘Je zou haast denken dat het een of ander complot is. Het is dat ik de boete heb gezien, anders had ik gedacht dat de Russo’s graag in de Spelen wíllen komen.’ Hij haalde zijn schouders op en keek wantrouwig naar alles wat er in en door en over zijn omelet was gegooid. ‘Ik verdenk Lockheart. Je weet wel, die begeleidster. Die heeft vast een hekel aan de familie Russo of anders denkt ze dat dat de meest kansrijke familie is uit het district. Ik zou jou ook met liefde willen verdenken van manipulatie van de boete, maar ik denk dat de Russo’s dusdanig irrelevant zijn dat jij het niet eens door zou hebben als het je vijanden waren.’ Tyrell overdacht die woorden nog terwijl hij ze uitsprak en voegde toe: ‘Net als de Afolayans en de Locklears en de Blitzies en de Spurlingen en de Joneses... Goh, Celia, we maken niet echt vrienden op deze manier hè?’ Hij hief zijn kopje koffie en ondanks dat de whiskey nog ontbrak, zei hij met een glimlach: ‘Proost.’
Want het kon hem geen ene moer schelen dat de onbeduidende mensen uit de districten hem graag dood zagen, want uiteindelijk was hij het toch die hén dood zag.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://goldenlionofra.deviantart.com
Gesponsorde inhoud



PROFIEL
KARAKTER

Gezellig Lunchen Empty
Onderwerp: Re: Gezellig Lunchen |

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Gezellig Lunchen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Hongerspelen :: De Spelen :: Het Hongerspelen Archief :: 4de Hongerspelen :: Het Capitool-