Een RPG-forum gebaseerd op de Hongerspelen. Maak een personage aan voor een van de districten en doe mee aan de Hongerspelen!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

N

O

S

A

E

S

S

T

H

G

I

L

T

O

P

S

Personage van het seizoen
Milly Butterworth
Winnares 1e Spelen
Sage Malone
Winnares 2e Spelen
Madelynn Bristow
Winnares 3e Spelen
Solar Gbadamosi
Winnares 4e Spelen
Kasa Locklear

F

F

A

T

S

Admini
Cecilia Peak
Admini
Tyrell Peak
Moderator
Nike Foxglove
Moderator
Matthew Mills

S

T

I

D

E

R

C

© 2013 - 2015
De Hongerspelen RPG is ontworpen en gemaakt door de Adminies en is gebaseerd op de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins.

Deze skin is getest op
Google ChromeMozilla Firefox

Deel
 

 Random gedachten rond RPG'en

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Cecilia Peak
President
Cecilia Peak

PROFIELAantal berichten : 1543
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: President
Leeftijd: 35 jaar

Random gedachten rond RPG'en Empty
Onderwerp: Random gedachten rond RPG'en | di nov 26, 2013 12:05 pm

Goed, waar te beginnen. Ik zit te laatste tijd nogal in een piekermodus, met lange, slapeloze nachten als gevolg, waarin ik over werkelijk alles ga nadenken. Eén van die dingen was het RP’en en de mensen die hier rondlopen en een vraag die al heel snel in me op kwam, was hoe mensen op RPG’s terecht komen. Ik zelf hoorde voor het eerst van text based/write RPGs door een oproep van een admin op een forum waar ik actief was, die een stervend RPG forum wilde redden. Omdat ik het zó leuk vond, heb ik me daarna nog op heel veel andere RPG fora aangemeld, waarvan er tegenwoordig nog maar een paar overeind staan. (Zoals jullie denk ik allemaal wel weten schieten de RPGs als paddestoelen uit de grond, maar weten er maar heel weinig ook daadwerkelijk in leven te blijven.)

Wat me opgevallen is in mijn tijd op die RPGs, is dat er eigenlijk maar weinig echt nieuwe leden bij komen. Heel af en toe zie ik op Warrior Cats een complete nieuweling, maar de meeste “nieuwe” leden op een RPG komen van andere RPGs af of houden, net als ik, meerdere RPGs tegelijk bij. Op zich niets mis mee natuurlijk, maar deze eeuwige cirkel van steeds weer dezelfde mensen zette me wel aan het denken: Zijn we met zijn allen niet in staat om het RP’en bekender te maken? Ik weet zeker dat er nog veel mensen rondlopen in Nederland/België/daarbuiten die van schrijven houden, maar nog nooit van Textbased/Write-RPGs gehoord hebben. Ergens lijkt het me gewoon heel leuk om die groep op te zoeken en hen bekend te maken met onze fora.

Maar hoe pak je zoiets aan, is dan de volgende vraag. Facebook is een optie, want ondanks dat er een RPG’ers groep bestaat, is deze besloten, zodat nieuwelingen geen kans krijgen om die groep binnen te komen. Een simpele facebook pagina over het RPG’en die gedeeld en geliked wordt zou volgens de theorie moeten werken, máár er zitten ook minpunten aan een facebookpagina: het is redelijk onoverzichtelijk (voor zover ik weet kun je bijvoorbeeld geen overzicht maken van bestaande RPG’s en heb je maar beperkte ruimte om uitleg te geven) en er zijn mensen die hun RPG leven graag gescheiden houden van hun Facebookleven.
Andere opties zijn: een RPG’ers wikia, waarin alle RPGs een eigen pagina krijgen. Ruimte zat voor informatie, maar wie bezoekt zo’n wikia nou eigenlijk? Het zelfde geldt voor een RPG’ers forum: leuk om met elkaar te praten over RPGs, maar dat trekt nog geen nieuwe bezoekers. Andere opties: een RPG’ers site, een deviantArt group (waarin we Nederlandse deviantArt’ers kunnen uitnodigen), een RPG’ers twitter, allemaal opties met elk hun voor- en nadelen.
Of minder digitaal: flyers uitdelen. Een mooie optie zou een festival als de EFF zijn, waar ongetwijfeld veel schrijvers-in-de-dop rondlopen, maar dan loop je weer tegen het probleem aan dat je daar niet mag flyeren. Ach, zo heeft elke optie wel weer zijn nadelen.

Combinaties zijn natuurlijk mogelijk, maar ik ben niet echt van plan nu een oplossing te geven voor de (in mijn ogen) onbekendheid van Text Based RPG’en. Ik open dit topic om dat ik benieuwd ben naar jullie mening, jullie kijk op het RP’en. Misschien zien jullie het gebrek aan nieuwkomers helemaal niet als een probleem, of hebben jullie niet het idee dat RPG’en onbereikbaar is. Of misschien zien jullie het ook wel zitten om een maak-het-RPG’en-bekender-actie te beginnen, wie weet.

Maar wat natuurlijk vooral de reden is van dit stukje tekst, is dat het gedachten zijn die in mijn hoofd rondspoken en die gedachten moet ik gewoon even kwijt. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.hongerspelenrpg.com
Jennifer Lockheart
District 1
Jennifer Lockheart

PROFIELAantal berichten : 1466
Registratiedatum : 29-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Trainer en begeleider District 1
Leeftijd: 33

Random gedachten rond RPG'en Empty
Onderwerp: Re: Random gedachten rond RPG'en | di nov 26, 2013 12:17 pm

Ik snap wat je bedoelt, maar ergens vind ik het wel prima zo. Natuurlijk is het leuk als er nieuwe mensen aan komen waaien, en ik ben zelf ook bezig op stage om een meisje van 13, uit het jongerencentrum, te introduceren met RPG'en, omdat ze graag mag schrijven, maar verder zou ik niet weten wat we daar nog meer aan kunnen doen.

Ik heb inderdaad de RPG'ers4life-facebookpagina opgericht, maar die is, zoals je al zei, gesloten en alleen voor mensen die al RPG'en. Ik zou er bijvoorbeeld een actie op kunnen zetten, dat mensen een "introducé" bij de groep aan mogen melden, waarvan zij denken dat ze wel interesse hebben in RPG'en. Op die manier betrek je ook mensen bij de groep die nog niks van RPG'en afweten, en bied je ze meteen een groot scala aan opties om op te beginnen.

Laat maar even weten of je het een goed idee vindt of niet, dan kan ik het binnenkort op de FB-pagina voorstellen :3
Terug naar boven Ga naar beneden
Nike Foxglove
Presentator
Nike Foxglove

PROFIELAantal berichten : 692
Registratiedatum : 29-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Presentatrice
Leeftijd: 28

Random gedachten rond RPG'en Empty
Onderwerp: Re: Random gedachten rond RPG'en | di nov 26, 2013 2:40 pm

Ik snap wat je bedoelt, met dat er weinig nieuwkomers zijn. Ik denk alleen dat er misschien al een generatie RPG'ers na ons gevormd is? Ik bedoel, de gemiddelde leeftijd van de mensen waar ik veel mee RPG, is inmiddels negentien a twintig. Op dit forum is die leeftijd dan wat lager, maar daar zijn ook meer 'nieuwkomers', of mensen die ik nog niet kende, voor mij. Ik sluit het dan ook niet uit dat er een wereld bestaat buiten de onze, zeg maar; dat er RPG's zijn die wij niet kennen waar de wij van vijf a tien jaar terug rondlopen. Want ik weet dat toen ik begon met RPG'en, die gemiddelde leeftijd wel echt rond de veertien of vijftien lag Razz En ik denk dat dat ook de leeftijd is waarop mensen echt beginnen met dit soort dingen; ik denk dat er weinig mensen zijn in de maatschappij van tegenwoordig die op hun negentiende, terwijl ze studeren en een vriend(in) hebben en druk zijn met andere dingen, nog beginnen met RPG'en.

Verder ben ik zelf op een zeer obscure manier op RPG's terecht gekomen; via een vriendin die ik kende van een website die ik had bij websitemaker (van kennisnet) was ik op een forum terecht gekomen waar ze een soort van iets deden met RPG en toen is daar ooit een keer reclame gemaakt voor een voorloper van de voorloper van één van de fora waar ik nu nog op zit Razz Dus ik denk misschien dat reclame maken op andere, niet-RPG-fora wel zin kan hebben, maar dat het daarnaast toch heel veel ook op toeval aankomt.
Verder vind ik flyeren wel een heel leuk idee, stiekem. En een site is misschien wel handig als 'thuisbasis', zeg maar. Dat als je als Nederlander iets over RPG'en googelt, dat je daar op terechtkomt en dan doorverwezen wordt naar de RPG van jouw keuze.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cecilia Peak
President
Cecilia Peak

PROFIELAantal berichten : 1543
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: President
Leeftijd: 35 jaar

Random gedachten rond RPG'en Empty
Onderwerp: Re: Random gedachten rond RPG'en | di nov 26, 2013 6:20 pm

14 als gemiddelde leeftijd klinkt wel logisch ja. Ik denk dat als ik nu nog geïntroduceerd zou moeten worden in het RPG'en, ik ook zoiets zou hebben van "geen tijd". De gemiddelde leeftijd op Warrior Cats, de RPG die ik noemde als één van de weinige die nog wel écht nieuwe RP'ers krijgen, ligt overigens ook lager dan hier. Ik denk dat ik één van de oudsten ben die daar rondloopt.

Ik heb wel gemerkt dat als je text-based-RPG googled, je vooral uitkomt bij Maffia RPGs die volgens mij iets anders in elkaar steken dan onze RPGs en als je schrijf RPG intypt, vooral forums met kleine RPG gedeeltes. Dus ik denk dat een site als thuisbasis niet eens zo'n slecht idee is. Razz

@Li: Dat is op zich best een goed idee! Ik weet niet hoe de rest van de groep daarover denkt, though, want je krijgt natuurlijk wel te maken met mensen die uiteindelijk misschien beslissen om niet te gaan RPG'en, maar het is het proberen waard lijkt mij. =)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.hongerspelenrpg.com
Jennifer Lockheart
District 1
Jennifer Lockheart

PROFIELAantal berichten : 1466
Registratiedatum : 29-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Trainer en begeleider District 1
Leeftijd: 33

Random gedachten rond RPG'en Empty
Onderwerp: Re: Random gedachten rond RPG'en | di nov 26, 2013 7:11 pm

Ik kan wel een poll openen en vragen of mensen het een leuk idee vinden? :3

Edit: Goed, een poll wilde niet, want mijn verhaal was te lang, maar ik heb op de FB-groep wel gevraagd wat mensen van het idee van introducés zouden vinden :3
Terug naar boven Ga naar beneden
Chad Maggin
District 6
Chad Maggin

PROFIELAantal berichten : 388
Registratiedatum : 05-08-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Manusje-van-alles
Leeftijd: 17

Random gedachten rond RPG'en Empty
Onderwerp: Re: Random gedachten rond RPG'en | di nov 26, 2013 11:01 pm

Well, de onbekendheid is er eigenlijk niet, het feit is gewoon dat veel mensen RPG'en op de verkeerde sites.
Ja de gayyyyy die ik ben heb ik GoSuperModel gespeeld. (SHAME ON ME D:) en daar schrok ik me rot. Ik was er een jaar niet geweest, en vorig jaar ben ik er nog één keer langs gekomen. GoSuperModel heeft sinds kort een RPG hoekje, waarbij 1 verhaal wordt geRPGt en als het af is stap jeuit de karakter, en klaar is Kees. VOlgende week speel je een ander. Die sites, commercieel, idioot, drukbezocht, staan niet toe om reclame te maken. En dát is het probleem. Er zitten honderden meisjes op die site, maar ze MOGEN niet geïntroduceerd worden in het echte RPG'en. Zij blijven steeds die ene vampier, morgen de wolf, overmorgen de barbie en ga zo maar door.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer Lockheart
District 1
Jennifer Lockheart

PROFIELAantal berichten : 1466
Registratiedatum : 29-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Trainer en begeleider District 1
Leeftijd: 33

Random gedachten rond RPG'en Empty
Onderwerp: Re: Random gedachten rond RPG'en | wo nov 27, 2013 10:28 am

@Sander: Is het dan ook verboden om die mensen een privébericht te sturen en hen te vragen of ze eens echt willen RPG'en? Ik zou wel weer zo sneaky zijn om die route te nemen huehue, als reclame maken niet mag.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



PROFIEL
KARAKTER

Random gedachten rond RPG'en Empty
Onderwerp: Re: Random gedachten rond RPG'en |

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Random gedachten rond RPG'en

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» A Random Meeting

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Hongerspelen :: Algemeen :: Archief :: OOC Archief-