Een RPG-forum gebaseerd op de Hongerspelen. Maak een personage aan voor een van de districten en doe mee aan de Hongerspelen!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

N

O

S

A

E

S

S

T

H

G

I

L

T

O

P

S

Personage van het seizoen
Milly Butterworth
Winnares 1e Spelen
Sage Malone
Winnares 2e Spelen
Madelynn Bristow
Winnares 3e Spelen
Solar Gbadamosi
Winnares 4e Spelen
Kasa Locklear

F

F

A

T

S

Admini
Cecilia Peak
Admini
Tyrell Peak
Moderator
Nike Foxglove
Moderator
Matthew Mills

S

T

I

D

E

R

C

© 2013 - 2015
De Hongerspelen RPG is ontworpen en gemaakt door de Adminies en is gebaseerd op de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins.

Deze skin is getest op
Google ChromeMozilla Firefox

Deel
 

 Zegetocht District 8

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Tyrell Peak
Hoofd Spelmaker
Tyrell Peak

PROFIELAantal berichten : 2155
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Spelmaker
Leeftijd: 33

Zegetocht District 8 Empty
Onderwerp: Zegetocht District 8 | vr sep 26, 2014 10:16 pm

Zegetocht District 8 BurgemeesterDistrict8District 8 - Burgemeester Johann McCracken

De burgemeester van District 8, Johann McCracken, was waarschijnlijk een van de weinige mensen in het district die oprecht blij was dat Sage Malone had gewonnen. Dat betekende niet dat hij blij was dat 23 andere kinderen waren gestorven, maar hij gunde het Sage. Net zoals hij Janaea een overwinning had gegund, of Jacob, of Caleb, of Belle, of enige andere tribuut die meedeed. Hij had bij elke dode tribuut gehuild. Bij de ontploffing van de taart had hij een uur lang zitten natrillen van de schrik. Hij was te weekhartig voor zoiets als de Spelen.

Hij was haast kinderlijk blij om Sage te mogen aankondigen, al vond hij het verschrikkelijk om te zien dat de meeste mensen op het plein voor hem niet bepaald vrolijk keken. Hij hoopte dat ze ondanks hun wroeging Sage toch met open armen zouden ontvangen. Dat verdiende ze toch wel? Het arme kind had net zoveel geleden als de tributen uit District 8. Dat zou iedereen toch wel inzien?

‘Beste inwoners van District 8,’ begon Johann zijn korte toespraak waarmee hij de winnares zou aankondigen. ‘We weten allemaal waarom we hier vandaag samen zijn gekomen. Een half jaar geleden zijn de Hongerspelen geweest en we hebben allemaal gezien hoe dat is verlopen. Er is misschien geen echte winnaar uit naar voren gekomen, want er was alleen wat te verliezen, maar desondanks mag ik jullie de winnares van de allereerste Hongerspelen aankondigen. Geef haar een warm applaus en geef haar alsjeblieft niet de schuld van de dood van Belle en William, dat zou ik namelijk heel erg vinden... Dames en heren, jongens en meisjes, hier is Sage Malone!’

Er werd nauwelijks geklapt, maar de deuren van het gebouw achter het podium gingen wel open en Sage kwam naar buiten gelopen. Ze leek zenuwachtig. Johann probeerde haar bemoedigend toe te lachen, maar had het gevoel dat ze hem niet zag. Zodra ze bij de microfoon was aangekomen en even de tijd had gehad om naar het publiek te kijken, begon ze haar toespraak:

'Beste bewoners van district 8, het is voor mij heel speciaal om in jullie district te zijn. Ik bewonder de kleding die jullie maken, die ik hier vandaag heb terug gezien. Ik had nooit gedacht de andere districten te mogen bezoeken en ik vind dit dus heel bijzonder. De aangelegenheid... Nouja, daarvan had ik ook nooit gedacht eraan deel te nemen - laat staan het te overleven - dus soms is het allemaal nog een beetje onrealistisch. Hoewel het onwijs fijn was om weer thuis te komen in district 3 voelt het wel anders, ik bekijk de wereld na mijn avontuur in de Hongerspelen anders. Ik ben dankbaar dat ik nog leef...' Ze haalde diep adem en liet een pauze vallen.
'In nagedachtenis van mijn leeftijdsgenoten die gruwelijk zijn gestorven tijdens het voorgenoemde evenement zal ik proberen mijn leven zo nuttig mogelijk te maken. Ik zal mijn best doen zoveel mogelijk mensen in mijn district te helpen. Natuurlijk ook de toekomstige tributen. Ik ben me ervan bewust dat dat jullie verdriet van het verlies van een familielid niet zal goedmaken.' Ze keek naar de familie en focuste zich hard om vooral niet te gaan huilen want dit was een lastig onderwerp. 'Belle had ik graag toegevoegd aan mijn bondgenootschap, zij had heel ver kunnen komen. Ook was zij erg vriendelijk en ik vind het erg verdrietig dat zij zo tot haar einde is gekomen.'

'Ik hoop dat de families ondanks de tragedie die hen getroffen heeft mij kunnen vergeven voor het feit dat ik de spelen heb overleefd. Ik zal jullie familie nooit vergeten.' Hiermee beëindigde ze haar speech en stapte bij de microfoon weg. Johann begon te klappen, met tranen in zijn ogen.


OOC: Karakterkaartje van de burgemeester volgt morgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://goldenlionofra.deviantart.com
Tobias Luther
District 8
Tobias Luther

PROFIELAantal berichten : 83
Registratiedatum : 25-06-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep:
Leeftijd: 9

Zegetocht District 8 Empty
Onderwerp: Re: Zegetocht District 8 | vr okt 03, 2014 1:53 pm

Een toespraak, dat was behoorlijk saai. Toch was hij meegesleept, het was immers verplicht en ontzettend belangrijk. Hoewel Tobias aanvankelijk wat had lopen jengelen en klieren was hij na een boze uitval van Bethany toch netjes meegekomen. Het nette overhemd wat hij aan had zat vervelend, de stof schuurde in zijn nek en het was ietwat te groot, waardoor zijn lichaam nog kleiner leek. De zwarte schoenen aan zijn voeten zaten absoluut niet lekker, knelden zijn grote teen af. Maar hij klaagde niet, wetend dat Bethany dan ontzettend kwaad zou worden. En ze keek al zo chagrijnig.

Op het plein stond de menigte op elkaar gepakt, waardoor hij maar lastig iets kon zien. Gelukkig belandden ze ver vooraan bij het podium, zodat hij toch nog een glimps op kon vangen van de winnares, die een lang verhaal vertelde. Ze vond hun kleren mooi, dat maakte hem toch wel een beetje trots op de stomme outfit die hij aan had moeten doen. Verder vond hij het niet zo interessant, vooral omdat hij de emotionele waarde van de speech niet begreep. Verveeld trok hij aan de mouw van zijn moeder. ''Hoe lang nog?'' vroeg hij klagerig. ''Zo lang als het duurt. Als je braaf bent krijg je een koekje.'' Dat was reden genoeg om z'n mond te houden en te doen alsof hij luisterde. De hele Hongerspelen was voor hem gewoon een tv programma, het idee was wel spannend omdat mensen vochten. Hij en zijn vriendjes hadden het vaak genoeg nagespeeld met houten zwaardjes en veel gekrijs.

Zodra het klaar was weerklonk applaus en ook Bethany deed mee. Tobias aarzelde even en begon dan ook zo hard als zijn kleine handjes aankonden te klappen. Zouden ze nu naar huis mogen? Hij wilde nog buiten spelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rosemary Webster
District 8
Rosemary Webster

PROFIELAantal berichten : 67
Registratiedatum : 05-08-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Fabrieksarbeider
Leeftijd: 71

Zegetocht District 8 Empty
Onderwerp: Re: Zegetocht District 8 | za okt 04, 2014 12:57 am

Het leven in District voelde eigenlijk niet heel anders dan twee jaar geleden, vond Old Rose. De wereld was nog net zo hard en het leven nog net zo zwaar. Het waren de Hongerspelen geweest die nog een extra gevoel van onzekerheid hadden meegebracht, maar toen die waren afgelopen leek alles snel weer terug te vallen in zijn oude ritme. Old Rose had het misschien niet makkelijk gehad, want alles leek steeds schaarser te worden nu het weer winter werd, maar ze koesterde elk moment dat ze met haar kleinzoon had. Hij zou nog vele jaren in de gevarenzone zitten en dat betekende nog vele jaren onzekerheid, maar eerst was ze er tenminste van verzekerd dat ze hem nog een jaartje had. En wie weet… misschien was het over een jaar wel Dean die haar moest missen. Ze was verdorie al zeventig. Dat was echt verrekte oud. Het ergste was gewoon een kans bestond dat ze haar kleinzoon zou overleven. Als hij daadwerkelijk Tribuut zou worden, dan achtte Old Rose hem - hoe cru dat ook mocht klinken - vrijwel kansloos.

Vandaag was echter de Zegetocht en dat was het eerste moment nadat alles rondom de Hongerspelen tot een einde was gekomen dat Rosemary weer eens de tijd nam om er echt over na te denken. Natuurlijk, ze had het er wel over met Dean, want voor hem was het ook niet gemakkelijk, maar ze had tot nu niet meer verplicht naar kinderen hoeven te kijken die elkaar vermoorden of hoeven aanhoren hoe ze dat hadden weten te overleven.
Ondanks dat Sage Malone niet de meest verschrikkelijke persoon ter wereld leek, was Old Rose niet bepaald een fan. Ze kon het niet helpen, maar in haar hart voelde ze bijna haatgevoelens, zelfs al wist ze dat het meisje er ook niets aan kon doen. Rosemary was ook boos geweest als iemand anders had gewonnen, zelfs als het William of Belle uit haar eigen district was geweest.
Het was woede jegens het Capitool, die ze echter projecteerde op de jonge winnares uit District 3. Je zou denken dat Rosemary oud genoeg was om zich niet te laten verleiden tot dit soort kinderachtige gevoelens, maar ze wist niet zo goed op wie ze anders boos zou moeten zijn. Het Ministerie kon ze immers niet openlijk haten en hetzelfde gold voor Vredesbewakers. De rest van de mensen in District 8 verdiende het gewoon niet, vond Rosemary, want ze was anti-Capitool en voor het volk. Principieel werkte dat gewoon niet.

De toespraak van Sage was desondanks toch best emotioneel. Daardoor begon Rosemary zich af te vragen in hoeverre het meisje onder invloed was geraakt van het Capitool. Zouden ze haar redelijk vrij hebben gelaten en kwamen deze woorden uit haar hart, of hadden ze haar zoveel mogelijk proberen te hersenspoelen en was dit enkel een manier om de districten enigszins rustig te houden en tegelijkertijd bang te maken?
Ook lette Rosemary zo nu en dan op de reactie van Burgemeester McCracken. Hij was een vriendelijke man, wier hart op de goede plaats leek te zitten. Misschien was hij echter een beetje te goed voor deze wereld of misschien was Old Rose gewoon enigszins verbitterd, maar ze kon niet dezelfde vriendelijkheid opbrengen als hij leek te kunnen. Het was dat hij de Burgemeester was en er waarschijnlijk geen behoefte aan had, maar anders had de oude vrouw best eens een gesprekje met hem willen voeren – gewoon om erachter te komen hoe hij nog zo’n positieve kijk op het leven leek te hebben en of hij daadwerkelijk zo’n goed persoon was. De man leek ineens tranen in zijn ogen te hebben en hij begon plots te klappen. Rosemary klapte zachtjes mee, zonder al te veel enthousiasme, hoewel ze zich hierdoor wel realiseerde dat het hele schouwspel voorbij was. Ze kon weer een tijdje vooruit zonder lastig gevallen te worden.

Rosemary besloot om maar weer naar huis te gaan en draaide zich om, zodat ze het plein kon verlaten. Haar blik viel spontaan op het jongetje dat heel stiekem haar hart had gestolen. Zijn mooie oogjes en z’n koddige koppie. Ditmaal was hij samen met zijn moeder, iets wat Rosemary zowel jammer vond als blij maakte. Ze mocht de vrouw niet, maar in ieder geval was het jongetje nu niet alleen.
Voor even staarde de oude vrouw naar het ventje, totaal vergetend dat ze van plan was om naar huis te gaan. Ze zwaaide, toen ze het idee had dat ze oogcontact met hem maakte. Zou hij haar zien? Zou hij haar nog kennen? Het was alweer een hele tijd geleden dat ze elkaar hadden ontmoet…
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias Luther
District 8
Tobias Luther

PROFIELAantal berichten : 83
Registratiedatum : 25-06-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep:
Leeftijd: 9

Zegetocht District 8 Empty
Onderwerp: Re: Zegetocht District 8 | zo okt 05, 2014 5:52 pm

Ze mochten bijna weg, werd hem verteld. Maar eerst moest het wat rustiger worden, ze wilde hem niet kwijt raken in de menigte. Daar had ze wel gelijk in, de massa aan mensen was héél erg groot. Groter dan wel 100 mensen! Daar zou je inderdaad zomaar de weg in kwijt raken. Dus hield hij Bethany's rok stevig vast, terwijl langzaamaan het plein leegdruppelde.
Vanuit zijn veilige haven, verankerd aan zijn moeder, bekeek hij alles nieuwsgierig. Zijn ogen zweefden over alle mensen heen, iedereen zag er anders uit. Tot hij iemand zag zwaaien. Hey! Meteen zwaaide hij terug, opgewonden, enthousiast. Hij keek eens wat beter en herkende haar toen. Dat was de storm mevrouw, die hem geholpen had. ''Mama, mama, kom, we moeten daar naartoe gaan!'' begon hij, met zijn vinger in de richting van Rosemary priemend. ''We kennen haar!''

Met een geërgerde zucht sloot Bethany zijn handje op in de hare en liep richting de oude vrouw. ''Heel even dan, daarna gaan we naar huis.'' Goed, daar kon hij mee leven. ''Hoi,'' begroette hij haar met een zonnige glimlach. ''Vond U het ook zo saai?'' vroeg hij aan haar. Dat leverde hem een tik tegen zijn achterhoofd op. ''Auw..'' mompelde hij. ''Zulke dingen mag je niet vragen, Tobias,'' werd hij streng terecht gewezen, maar hoewel hij ja knikte dacht hij nee. Het was toch niet zijn schuld dat het saai geweest was? Waarom was het dan erg om dat te zeggen? Daar klopte helemaal niets van.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



PROFIEL
KARAKTER

Zegetocht District 8 Empty
Onderwerp: Re: Zegetocht District 8 |

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Zegetocht District 8

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Zegetocht District 11
» Zegetocht District 11 HS2
» Zegetocht District 7 HS3
» Zegetocht District 4
» Zegetocht District 3

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Hongerspelen :: Districten :: District 8 :: District 8 Archief-