Een RPG-forum gebaseerd op de Hongerspelen. Maak een personage aan voor een van de districten en doe mee aan de Hongerspelen!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

N

O

S

A

E

S

S

T

H

G

I

L

T

O

P

S

Personage van het seizoen
Milly Butterworth
Winnares 1e Spelen
Sage Malone
Winnares 2e Spelen
Madelynn Bristow
Winnares 3e Spelen
Solar Gbadamosi
Winnares 4e Spelen
Kasa Locklear

F

F

A

T

S

Admini
Cecilia Peak
Admini
Tyrell Peak
Moderator
Nike Foxglove
Moderator
Matthew Mills

S

T

I

D

E

R

C

© 2013 - 2015
De Hongerspelen RPG is ontworpen en gemaakt door de Adminies en is gebaseerd op de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins.

Deze skin is getest op
Google ChromeMozilla Firefox

Deel
 

 Zegetocht District 4

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Tyrell Peak
Hoofd Spelmaker
Tyrell Peak

PROFIELAantal berichten : 2155
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Spelmaker
Leeftijd: 33

Zegetocht District 4 Empty
Onderwerp: Zegetocht District 4 | vr sep 26, 2014 10:14 pm

Zegetocht District 4 BurgemeesterDistrict4District 4 - Burgemeester Nenad Feriro

Uitdrukkingloos beklom Nenad Feriro, de burgemeester van het district, het podium. Het grootste plein van District 4 stond helemaal vol met mensen. De helft van de menigte deed zijn best te doen alsof ze het best wel leuk vonden, omdat ze wisten dat dat van ze verwacht werd. Van de andere helft was duidelijk te zien dat ze hier eigenlijk niet wilden zijn. Geef ze eens ongelijk.
Hoewel hij het niet liet zien, was Nenad teleurgesteld dat hij hier Sage Malone uit District 3 moest aankondigen, want hij had graag een winnaar uit District 4 gezien. Hij was woedend geweest om het feit dat Jacob Kendall zelfmoord had gepleegd. Normaal gesproken uitte hij zijn woede niet, maar nu had hij haast zijn TV het raam uit gesmeten. Nu, een half jaar later, snapte hij heel goed waarom de jongen zelfmoord had gepleegd en had hij er vrede mee gesloten. Toch vond hij het een egoïstische daad, want de winst van Jacob had District 4 best wat voordelen kunnen opleveren.

Nenad ging voor de microfoon staan en schraapte zijn keel. Het had geen zin om stil te staan bij het droevige lot van de gestorven districtgenoten, het leven ging onverbiddelijk door.
‘Geachte inwoners van District 4!’ zei Nenad luid. ‘Een half jaar geleden hebben jullie allemaal getuigen mogen zijn van de allereerste Hongerspelen. Jullie hebben onze districtgenoten zien sterven, en een ogenschijnlijk weerloos meisje zien winnen. Vandaag mogen we haar in levende lijve feliciteren en zal ze ons toespreken. Dames en heren, mag ik een groot applaus voor de winnares van de eerste Hongerspelen: Sage Malone!’
Nenad gebaarde groots naar de deur, terwijl enkele mensen klapten. Meer uit automatisme, dan dat ze echt op de komst van Sage zaten te wachten. Het meisje uit District 3 kwam door de deur naar buiten lopen en kwam voor de microfoon tot stilstand.  

Ze schraapte haar keel en staarde naar de microfoon. Ze was zenuwachtig, dat was te zien, de blos op haar wangen zei genoeg. Ze had deze speech echter al een paar keer eerder gehouden, omdat haar zegetocht in District 12 was begonnen en afliep naar het District 1. Uiteindelijk begon ze te praten:

'Beste bewoners van district 4, het is voor mij heel speciaal om in jullie district te zijn. Ik bewonder jullie kennis van de zee en het water, die ik hier vandaag heb terug gezien. Ik had nooit gedacht de andere districten te mogen bezoeken en ik vind dit dus heel bijzonder. De aangelegenheid... Nouja, daarvan had ik ook nooit gedacht eraan deel te nemen - laat staan het te overleven - dus soms is het allemaal nog een beetje onrealistisch. Hoewel het onwijs fijn was om weer thuis te komen in district 3 voelt het wel anders, ik bekijk de wereld na mijn avontuur in de Hongerspelen anders. Ik ben dankbaar dat ik nog leef...' Ze haalde diep adem en liet een pauze vallen.
'In nagedachtenis van mijn leeftijdsgenoten die gruwelijk zijn gestorven tijdens het voorgenoemde evenement zal ik proberen mijn leven zo nuttig mogelijk te maken. Ik zal mijn best doen zoveel mogelijk mensen in mijn district te helpen. Natuurlijk ook de toekomstige tributen. Ik ben me ervan bewust dat dat jullie verdriet van het verlies van een familielid niet zal goedmaken.' Ze keek naar de familie. Waren dat tranen die in haar ogen stonden?
'Jacob heb ik heel goed leren kennen en ik ben hem ontzetten dankbaar voor zijn hulp. Hij was een uitstekende bondgenoot en ik vind het intens verdrietig dat hij de keuze heeft gemaakt zijn leven te beëindigen, hij was misschien mijn vijand maar ook een goede vriend. Jailynn heb ik niet goed leren kennen, ik weet ook niet precies hoe zij aan haar einde is gekomen, maar ik weet zeker dat haar gemis ook groot zal zijn.'

'Ik hoop dat de families ondanks de tragedie die hen getroffen heeft mij kunnen vergeven voor het feit dat ik de spelen heb overleefd. Ik zal jullie familie nooit vergeten.' Hiermee beëindigde ze haar speech en stapte bij de microfoon weg.


OOC: Karakterkaartje van de burgemeester volgt morgen.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://goldenlionofra.deviantart.com
Nakoma Locklear
District 4
Nakoma Locklear

PROFIELAantal berichten : 236
Registratiedatum : 27-12-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Visser
Leeftijd: 17

Zegetocht District 4 Empty
Onderwerp: Re: Zegetocht District 4 | wo okt 15, 2014 6:40 pm

“Kasa, shh”, siste Achak naar zijn jongste zusje. Ze sprong op en neer en klaagde luid dat ze niets kon zien. Nakoma zou er veel voor doen om haar lengte als excuus te kunnen gebruiken om deze hele zegetocht te kunnen negeren, maar haar zusje was nu eenmaal veel nieuwsgieriger aangelegd, en smeekte bij haar oudste broer tot hij toegaf en haar op zijn rug liet klimmen. Het was op dat moment dat de burgemeester het podium opkwam en het zachte geroezemoes over het grote stadsplein bijna onmiddellijk verdween.

Hij sprak enkele woorden en kondigde vervolgens Sage, de winnares van de eerste Hongerspelen aan. Een volkomen onenthousiast applaus weerklonk over het plein. Nakoma drukte haar handen welgeteld drie keer samen en keek toen toe hoe het meisje naar de microfoon stapte. Ze moest onwillekeurig terugdenken aan die laatste nacht in de arena: de hele familie samengepakt voor hun kleine televisie, die het voor een keer eens deed, gedwongen om hulpeloos toe te kijken hoe Jacob een einde aan zijn leven maakte, en de overwinning aan district drie overhandigde. Nakoma herinnerde zich het gevoel van de diepe, teleurgestelde zucht van Achak die haar nekhaar overeind zette, de tranen die bij Kasa en Ahote opwelden. Enkel Cheveyo zag eruit zoals Nakoma zich voelde. Zijn kaken stonden samengeklemd en zijn blik boorde zich door het televisiescherm alsof hij het ding het liefst in brand stak. Hij was woedend, en Nakoma begreep hem volledig. Hoe had Jacob het in zijn hoofd kunnen halen? Hij had naar huis kunnen gaan. Hij had kunnen winnen. Voor zichzelf, en voor district vier. En nu had hij het allemaal verpest!

Woede was een emotie waar Nakoma de afgelopen tijd vrij bekend mee geworden was. Soms hielp het wel, tijdens de trainingen, die, met het uitzicht op nieuwe Hongerspelen, weer frequenter werden, maar Nakoma merkte dat het steeds moeilijker begon te worden om de trainingen van haar alledaagse leven te scheiden, om haar woede uit te leven wanneer ze met haar houten zwaard tegen haar broer vocht, of met een katapult oesters van het kleine muurtje naast hun huis probeerde te schieten, en die woede dan achter te laten wanneer ze naar binnen geroepen werd voor het avondeten. Ze werd het zat om zich steeds maar te moeten verontschuldigen voor haar gedrag, maar kon zich de laatste tijd maar moeilijk inhouden wanneer het erop aankwam.

Maar nu kon ze boos zijn, nu het doel van haar woede een meisje van een ander district was dat Nakoma hopelijk nooit meer zou hoeven te zien na vandaag. En dus staarde ze naar Sage, die nerveus haar keel schraapte op het podium, en liet de woede toe. Gewoon omdat het kon. Toen het meisje dan eindelijk begon te praten – een speech die ze duidelijk al vaak geoefend had en die waarschijnlijk niet eens door haar geschreven was – balde Nakoma haar vuisten en verdween elke vorm van beleefdheid van haar gelaatsuitdrukking. Ze weigerde te doen alsof ze hier vrijwillig stond. Ze wist dat het Capitool geen rebellie toestond, maar dit kon ze zich nog net veroorloven. En Sage kon er niets aan doen, dat wist ze ook. Zij was niet degene die Jacob en Jailynn en de meeste andere tributen vermoord had, noch degene die de Hongerspelen bedacht had, maar toch kon Nakoma niets anders doen dan boos op haar zijn.

Toen Sage over Jacob begon te praten, veranderde er echter iets. Misschien was het maar Nakoma’s verbeelding, maar dit klonk oprechter dan het eerste deel van haar speech. Ze besteedde ook enkele woorden aan Jailynn, ook al hadden ze elkaar eigenlijk niet gekend, en eindigde haar speech met een verontschuldiging aan de familieleden van de gevallen – nee, dode – tributen. Toen Sage van de microfoon wegstapte, keek Nakoma verwachtingsvol rondom zich. Was dit het dan? Mochten ze weer naar huis, zodat de rest van district vier de Spelen weer een paar maanden mocht vergeten, en zodat Nakoma weer kon gaan trainen indien de volgende ongelukkige naam die uit de overgrote vissenkom getrokken werd de hare was?

OOC: There. I did the thing. Ik heb de laatste tijd echt moeite om normale Nederlandse constructies te maken, dus ik hoop dat het niet half Nengels is.
Terug naar boven Ga naar beneden
 

Zegetocht District 4

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Zegetocht District 8
» Zegetocht District 8 HS2
» Zegetocht District 6 HS3
» Zegetocht District 11
» Zegetocht District 11 HS2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Hongerspelen :: Districten :: District 4 :: District 4 Archief-