◊Onderwerp: We need your help! | za jan 11, 2014 2:29 pm
Okay, Anita en ik zijn bezig met een filmpje voor school. De opdracht was, min of meer, om een filmpje met papier te maken (dus een papieren set bouwen en dan filmen). Het moest een filmpje van ongeveer 1 minuut worden. Nou is het zo dat Anita en ik een relatief ingewikkeld verhaal hebben gekozen voor een filmpje van 1 minuut en we hebben het onszelf nog moeilijker gemaakt omdat we alleen muziek wilden gebruiken en geen stemmen. Dus... nu weten we niet zeker of het verhaal duidelijk wordt in het filmpje. De leraar gaf ons het advies om een ruwe versie in elkaar te editten en dan anderen te laten vertellen wat zij denken dat de verhaallijn is, dus dat doen we dan maar :PHet is dus nog niet helemaal perfect geëdit en we weten nog niet of we het filmpje in zwart/wit of in kleur willen hebben en er is nog een theedoosje te zien, maar uit dit filmpje zou de kijker dus wel de verhaallijn moeten kunnen opmaken. Onze vraag is dus: waar denk jij dat dit filmpje over gaat, zonder er heel lang over na te denken? Het zou heel fijn zijn als er mensen zijn die de moeite willen nemen het filmpje even te bekijken, want wij zelf zijn er natuurlijk van begin af aan bij betrokken, dus wij weten al waar het over gaat en kunnen er niet meer met onbevooroordeelde blik naar kijken. Dus, wees niet bang om eerlijk te zijn, ook al denk je dat we niet blij zijn met het antwoord, want daar hebben we waarschijnlijk wel heel veel aan
◊Onderwerp: Re: We need your help! | za jan 11, 2014 2:37 pm
First of all, I think it looks really cool <3 Ik vind het zwart-witte wel supermooi, eigenlijk
En ik dénk dat het gaat om een concertcelloiste (I know that's not a word, but whatever) die gedwongen is om haar relatie te verbreken en als wraak degene die haar daartoe heeft gedwongen vermoord. Of iets in die richting
KARAKTER Karakter Informatie Geslacht: Vrouw Beroep: Landarbeider Leeftijd: 15 jaar || R.I.P.
◊Onderwerp: Re: We need your help! | za jan 11, 2014 2:38 pm
Okee, dat eerste stukje deed me erg denken aan Avatar (the last airbendes) wanneer Sokka met Yume (?) op de brug staat.
Het lijkt erop dat het meisje de jongen leuk vind, maar hij haar afwijst. Haar jaloezie neemt het uiteindelijk over wanneer ze hem met een ander ziet en ze vermoord hem (?).
Vind het heel tof gemaakt, vooral de ..(shit hoe heet zo'n grote viool ook al weer D:) speelster is erg mooi.
◊Onderwerp: Re: We need your help! | za jan 11, 2014 3:13 pm
Wauw ik vind het echt bijzonder dat jullie zulke dingen kunnen maken.
Aanvankelijk dacht ik dat het een afscheid was tussen een man en vrouw, it made me think of WWII in a way. Verder komt het verdriet voor mij terug in de muziek en het cellospelen van de vrouw. Daarna ziet ze alle koppels die wel gelukkig zijn en kan ze dat niet aan waarna ze wraak neemt.
◊Onderwerp: Re: We need your help! | ma jan 13, 2014 12:49 pm
Dankjulliewel voor jullie reacties!
For those interested: het gaat inderdaad over een vrouw die haar ex vermoord. Op het begin, op de brug, maakt de man het uit met haar. Als ze later op het podium staat, ziet ze hem met een andere vrouw en wordt ze jaloers. Als ze allemaal dansende paren ziet, neemt die jaloersheid toe (eigenlijk dansen de ex en de vrouw ook in die balzaal, maar ik had eigenlijk ook al niet verwacht dat dat duidelijk zou zijn, aangezien het shot dat dat duidelijk moest maken is gesneuveld in de montage XD) en tenslotte vermoord ze hem met de cello. De shots tussendoor, waarin de cello speelt, zijn als het ware het heden en de andere shots zijn flashbacks. Maar goed, dat laatste is dus niet helemaal duidelijk, dus dan weten we ook weer dat we daar iets aan moeten doen. Thanks!
KARAKTER Karakter Informatie Geslacht: Man Beroep: Burgemeester Leeftijd: 34
◊Onderwerp: Re: We need your help! | ma jan 13, 2014 2:03 pm
Wauw. Briljant gedaan. Het maakt niet uit wat het is. Maar het is zooo knap!. Ik heb devandere reacties express noet gelezen, maar het doet me denken aan een shakespeare verhaal.
◊Onderwerp: Re: We need your help! | ma jan 13, 2014 2:39 pm
Ik heb het filmpje gekeken en toen de reacties, maar ik vond het wel een duidelijk verhaal. Ik begreep eruit dat de liefde op de brug verbroken werd en dat de vrouw die man weer zag met een andere vrouw en ze naar aanleiding van dat die man vermoordde. Alleen flashbacks/heden was me niet heel erg duidelijk, maar ik vind het heel mooi gedaan en de muziek erachter is ook heel mooi en passend bij het verhaal ^^
KARAKTER Karakter Informatie Geslacht: Vrouw Beroep: Presentatrice Leeftijd: 28
◊Onderwerp: Re: We need your help! | ma jan 13, 2014 3:12 pm
Ik sluit me aan bij Soot Ik moet zeggen dat ik wel toevallig al had gelezen dat het ging over een vrouw die haar ex vermoordde, dus ik ben niet heel betrouwbaar meer, maar ik vond het wel vrij duidelijk overkomen? Supermooi gemaakt! Ik vond de celloiste echt heel cool
KARAKTER Karakter Informatie Geslacht: Vrouw Beroep: President Leeftijd: 35 jaar
◊Onderwerp: Re: We need your help! | do apr 17, 2014 6:06 pm
Oh, shame on us! Hebben we jullie nooit bedankt voor de felicitaties Nouja, bij deze dan: thanks all! :3
Goed, maar daar post ik niet alleen voor. Anja en ik zijn bezig met de laatste loodjes van periode 3 en daarvoor hebben we wederom jullie hulp nodig! (We kunnen ook niks zonder jullie xP) Het gaat om een korte enquête en we zouden het echt heel erg lief van jullie vinden als jullie die in zouden willen vullen. (A)
KARAKTER Karakter Informatie Geslacht: Vrouw Beroep: President Leeftijd: 35 jaar
◊Onderwerp: Re: We need your help! | do maa 05, 2015 9:05 pm
Thehe, daar ben ik weer hoor! Ik ben bezig met een business plan voor school en heb als onderwerp gekozen dat ik zogenaamd van plan ben een online business te beginnen voor fantasy kostuums (denk Elfia).
Nu moet ik een survey houden, puur voor de vorm. Zouden jullie deze survey in willen vullen en eventuele op en aanmerkingen over de survey zelf hier neer willen zetten? (Of in de laatste vraag van de survey, mag ook )
Alvast bedankt!
http://www.survio.com/survey/d/Y1I4X4U5Q6V2Q2K1J
(On a sidenote; de business richt zich op 25 - 35 jarigen, dus als je mensen kent die zo oud zijn en die vast wel interesse hebben in fantasy, please share! Of als je jezelf als oudje probeert voor te stellen, please do so (ja, het is prima als je jezelf over tien jaar voorstelt bij het invullen van dit lijstje! Sterker nog, ik denk dat de resultaten dan nuttiger zullen zijn!))