Een RPG-forum gebaseerd op de Hongerspelen. Maak een personage aan voor een van de districten en doe mee aan de Hongerspelen!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

N

O

S

A

E

S

S

T

H

G

I

L

T

O

P

S

Personage van het seizoen
Milly Butterworth
Winnares 1e Spelen
Sage Malone
Winnares 2e Spelen
Madelynn Bristow
Winnares 3e Spelen
Solar Gbadamosi
Winnares 4e Spelen
Kasa Locklear

F

F

A

T

S

Admini
Cecilia Peak
Admini
Tyrell Peak
Moderator
Nike Foxglove
Moderator
Matthew Mills

S

T

I

D

E

R

C

© 2013 - 2015
De Hongerspelen RPG is ontworpen en gemaakt door de Adminies en is gebaseerd op de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins.

Deze skin is getest op
Google ChromeMozilla Firefox

Deel
 

 Zegetocht District 6

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Mayme MacNiall
Burgemeester District 6
Mayme MacNiall

PROFIELAantal berichten : 125
Registratiedatum : 03-01-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Burgemeester
Leeftijd: 33

Zegetocht District 6 Empty
Onderwerp: Zegetocht District 6 | za sep 27, 2014 1:56 pm

Het was een tijdje rustig geweest, maar vandaag werd District 6 opnieuw herinnerd aan de misselijkmakende Hongerspelen  van afgelopen zomer. Drieëntwintig tieners hadden de dood gevonden en één meisje uit District 3 mocht zich de winnares van de eerste Hongerspelen noemen. Zij maakte nu een reis door alle districten en dat betekende dat zij ook District 6 aan zou doen. Van de Burgemeester werd verwacht dat zij een rol zou spelen bij dit bezoek, dus zat er voor Mayme niets anders op. Ze had geen keuze, wel dan? Alle ogen zouden voor eventjes gericht zijn op haar district en Mayme wilde dat dit zo soepel mogelijk zou verlopen.

Het scheelde dat Sage Malone, het meisje uit District 3 dat had gewonnen, best een aardig meisje leek en niet in één of andere moordmachine was veranderd, ondanks dat ze had gewonnen. Nadat de Spelen waren afgelopen had Mayme er eerst heel erg tegenop gezien om ooit oog in oog te komen staan met de winnares, maar het scheelde dat ze klaarblijkelijk een vriendin was geweest van Janaea. Alleen de gedachte daaraan zorgde er al voor dat Mayme het meisje niet kon haten. Tijdens haar interview een week na haar overwinning had ze gezegd dat ze had gewild dat Janaea had gewonnen als zijzelf niet gewonnen had. Dat waren wellicht nutteloze woorden – de familie Spurling kreeg het meisje er immers niet mee terug – maar desondanks maakte het Sage toch een heel stuk menselijker en werd het makkelijker om met haar om te gaan.

District 6 was gehuld in sneeuw toen Sage arriveerde per trein. Mayme had haar als Burgemeester op staan wachten en verwelkomd. Ze hoopte maar dat het meisje berekend was op deze weersomstandigheden, maar ze vermoedde dat het weer er in District 7 niet veel anders uitzag. Er lag een aardig pak sneeuw en er waren ontzettend veel mensen ingezet om de wegen en sporen begaanbaar te houden. Het had de afgelopen week hard gesneeuwd en de temperaturen lagen ver onder nul, waardoor alles was blijven liggen.
Gehuld in een maillot en een lange, zwarte trui die warm was en er keurig uitzag met daaronder hoge laarzen met een mooi laagje bont wachtte ze het meisje op. Op het plein bevond zich al een aanzienlijke groep mensen, maar Mayme had geen flauw idee hoe de stemming precies was. Er waren waarschijnlijk vele tegenstanders, maar wellicht ook voorstanders, en als Burgemeester had ze op het moment geen idee of dat een probleem ging vormen. Het burgemeesterschap was met de invoering van de Hongerspelen zeker niet makkelijker geworden.
“Hallo Sage. Welkom in District 6,” glimlachte Mayme, toen het meisje de trein uitstapte. “Heb je een goede reis gehad? Mijn naam is Mayme MacNiall en ik ben de Burgemeester van het district. Kan ik je nog iets aanbieden of wil je meteen naar het podium?”
Het meisje keek niet heel erg blij, maar vroeg uiteindelijk om een glaasje water. Ze knikte, waarna ze het meisje meenam naar een soort wachtruimte en een glas water voor het meisje inschonk. Het station was erg rustig en alles werd bewaakt door Vredesbewakers. Van buiten klonk enige drukte, maar het leek niet de verkeerde kant op te gaan. Mayme zou toch blij zijn als dit allemaal weer voorbij was.  

Vervolgens leidde Mayme het meisje uit District 3 naar het podium. Ze keek naar de mensen op het plein, waarna ze met stevige passen naar de microfoon liep. Ze kon dit. ”Beste inwoners van District 6,” sprak ze het volk toe. “Vandaag heb ik de eer jullie voor te stellen aan Sage Malone: de winnares van de eerste Hongerspelen.” Mayme wilde meer zeggen, maar ze kon het niet – niet zonder mensen te beledigen of de overige Tributen te kort te doen. Hoewel ze daadwerkelijk respectvol wilde klinken naar Sage, stond haar gezicht ernstig. Ze wilde niet doen alsof ze echt blij was met het hele gebeuren en ook niet met de uitslag. Dat was ze nou eenmaal ook niet. “Sage?”, besloot ze verder te gaan, terwijl ze haar ogen vluchtig over het grote aantal aanwezige Vredesbewakers liet gaan, waarna ze kort naar het meisje glimlachte. “Aan jou het woord.”


Sage schraapte zenuwachtig haar keel, terwijl ze naar de microfoon staarde die voor haar neus stond. Het was de bedoeling dat ze een speech ging geven in het district waar ze zich op het moment bevond. Dit was echter nog best lastig, Sage hield er niet van om in de spotlight te staan en al helemaal niet om in publiek te gaan spreken. Met een blos op haar wangen opende ze haar mond.
'Beste bewoners van District 6, het is voor mij heel speciaal om in jullie district te zijn. Ik bewonder de treinen en alle door u gemaakte voertuigen die ik hier vandaag heb terug gezien. Ik had nooit gedacht de andere districten te mogen bezoeken en ik vind dit dus heel bijzonder. De aangelegenheid... Nou ja, daarvan had ik ook nooit gedacht eraan deel te nemen - laat staan het te overleven - dus soms is het allemaal nog een beetje onrealistisch. Hoewel het onwijs fijn was om weer thuis te komen in District 3 voelt het wel anders, ik bekijk de wereld na mijn avontuur in de Hongerspelen anders. Ik ben dankbaar dat ik nog leef...' Ze haalde diep adem en liet een pauze vallen.
'In nagedachtenis van mijn leeftijdsgenoten die gruwelijk zijn gestorven tijdens het voorgenoemde evenement zal ik proberen mijn leven zo nuttig mogelijk te maken. Ik zal mijn best doen zoveel mogelijk mensen in mijn district te helpen. Natuurlijk ook de toekomstige tributen. Ik ben me ervan bewust dat dat jullie verdriet van het verlies van een familielid niet zal goedmaken.' Ze keek naar de familie en focuste zich hard om vooral niet te gaan huilen want dit was een lastig onderwerp. 'Janaea was iemand met een geweldige persoonlijkheid, zo open en spontaan, altijd vrolijk. Ik had haar zo graag willen beschermen en het spijt me intens dat dit niet gelukt is. Achteraf heb ik begrepen dat Caleb deze taak op zich had genomen, het beschermen van Janaea, en ik vind het spijtig dat mijn laatste ontmoeting met hem zo vijandelijk was. Helaas heb ik niet het geluk gehad Odin goed te leren kennen, maar hij leek me aardig. Hij vocht hard en was vast besloten de spelen te winnen, helaas mocht dit voor hem niet zo zijn. Ik ben blij dat ik hem in de arena niet tegen ben gekomen.' Sage had een brok in haar kil en er gleden een paar tranen over haar wangen. 'Ik hoop dat de families ondanks de tragedie die hen getroffen heeft mij kunnen vergeven voor het feit dat ik de spelen heb overleefd. Ik zal jullie familie nooit vergeten.' Hiermee beëindigde ze haar speech en stapte bij de microfoon weg.


Mayme had aandachtig geluisterd naar de woorden van het meisje en het was moeilijk om niet emotioneel te worden. Ze was echt geraakt, zeker toen ze over de Tributen van District 6 begon, maar ze weigerde dit te laten zien. Met een bijna emotieloos gezicht luisterde ze naar de rest van de toespraak, maar toen Sage weg stapte van de microfoon, begon ze gelijk te klappen. Ze keek het meisje aan en knikte naar haar, dankbaar, terwijl een iets vriendelijker gezichtsuitdrukking op haar gezicht verscheen. “Dank je, Sage, voor je vriendelijke woorden.”


OOC: Alle gesproken tekst is dikgedrukt, in de hoop dat het makkelijker te lezen is. De toespraak is vanuit Sage's oogpunt en geschreven door de Sas! Clap Verdere godmode van Sage is ook gebeurd in overleg met de Sas.
Terug naar boven Ga naar beneden
Johnny Algera
District 6
Johnny Algera

PROFIELAantal berichten : 72
Registratiedatum : 06-08-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Automonteur
Leeftijd: 16 jaar

Zegetocht District 6 Empty
Onderwerp: Re: Zegetocht District 6 | zo okt 05, 2014 5:08 pm

Met een schok werd Johnny wakker. Het duurde even voor hij door had waar hij was, maar dan herinnerde hij het zich weer. Vandaag kwam de winnares van de eerste hongerspelen naar district zes. Hij had gezien hoe ze gewonnen had en hoe de rest gestorven was. Hij wist dat zij er niets aan kon doen. Ze had genoeg geleden, maar het Capitool had dat niet. Zij zouden nooit genoeg pijn kunnen voelen om te weten hoe het voor de districten was.

Rap sprong de jongen zijn bed uit en deed rap zijn kleren aan. Het sneeuwde, maar echt warm kon hij zich niet aankleden. Hij droeg ongeveer hetzelfde als in de zomer alleen had hij een iets dikkere trui aan. Hij at wat en ging de deur uit. Rustig ging hij naar het plein. Heel de week had het al gesneeuwd en een deel van de sneeuw lag nog op de wegen ook al waren er een hele hoop mensen ingezet om de wegen open te houden.

Eenmaal aangekomen ging hij vooraan aan de rand van het plein staan. Waar hij tegen een muur leunde. Vandaar had Johnny een goed zich op heel het plein en zag hij hoe Mayme, de burgemeester, Sage opwachtte. De vrouw was warm aangekleed en droeg laarzen met een aanzienlijke laag bond erop. Hoe kon ze zo rondlopen als zo goed als alle mensen die hier op het plein stonden bijna op hun plaats vastgevroren waren. En overal liepen vredebewakers.

Na een hele tijd kwamen de burgemeester en de winnares van de hongerspelen op het podium. Mayme liep met stevige passen naar de microfoon en sprak het publiek toe. ”Beste inwoners van District 6.’ Hij zuchtte ze begon al goed. ‘ Vandaag heb ik de eer jullie voor te stellen aan Sage Malone: de winnares van de eerste Hongerspelen.’ Johnny keek over en weer naar de twee mensen op het podium. ‘Sage? Aan jou het woord.” De jongen keek hoe het meisje bij de microfoon ging staan en hoe ze met rode wangen haar speech begon. Ze begon haar speech met een hoop gezeik dat ze dankbaar was dat ze hier was en dat ze nog leefde. Johnny zuchtte kort. Hopelijk kon ze beter want zo zou ze niet veel mensen rustig krijgen. Waarna ze verderging door te zeggen dat ze nuttig wou gaan leven. Waarna ze over Janaea begon. Johnny keek haar aandachtig aan. Dit was voor iedereen een gevoelig onderwerp en er verschenen een paar tranen op de wangen van het meisje. 'Ik hoop dat de families ondanks de tragedie die hen getroffen heeft mij kunnen vergeven voor het feit dat ik de spelen heb overleefd. Ik zal jullie familie nooit vergeten.' Beëindigde ze haar speech waarna ze van de microfoon weg liep. Johnny keek aandachtig naar de mensen op het podium. Hoe goed ze het ook probeerden te verbergen, hij kon aan beiden zien dat ze als dit nog langer duurde in tranen zouden uitbarsten. Tot zijn verbazing begon de burgemeester te klappen. Ze knikte naar het meisje en zei nog iets. “Dank je, Sage, voor je vriendelijke woorden.” Johnny schudde zijn hoofd en bleef nog een halfuurtje staan. Toen het grootste deel van mensen al vertrokken was ging ook Johnny op weg naar huis. Waar hij zijn moeder over de toespraak zou vertellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
 

Zegetocht District 6

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Zegetocht District 1 HS2
» Zegetocht district 4
» Zegetocht District 8
» Zegetocht District 8 HS2
» Zegetocht District 6 HS3

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Hongerspelen :: Districten :: District 6 :: District 6 Archief-