Een RPG-forum gebaseerd op de Hongerspelen. Maak een personage aan voor een van de districten en doe mee aan de Hongerspelen!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

N

O

S

A

E

S

S

T

H

G

I

L

T

O

P

S

Personage van het seizoen
Milly Butterworth
Winnares 1e Spelen
Sage Malone
Winnares 2e Spelen
Madelynn Bristow
Winnares 3e Spelen
Solar Gbadamosi
Winnares 4e Spelen
Kasa Locklear

F

F

A

T

S

Admini
Cecilia Peak
Admini
Tyrell Peak
Moderator
Nike Foxglove
Moderator
Matthew Mills

S

T

I

D

E

R

C

© 2013 - 2015
De Hongerspelen RPG is ontworpen en gemaakt door de Adminies en is gebaseerd op de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins.

Deze skin is getest op
Google ChromeMozilla Firefox

Deel
 

 Feedback 4de Hongerspelen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Tyrell Peak
Hoofd Spelmaker
Tyrell Peak

PROFIELAantal berichten : 2155
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Spelmaker
Leeftijd: 33

Feedback 4de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Feedback 4de Hongerspelen | za dec 30, 2017 11:58 am

De vierde Hongerspelen zijn afgelopen, dus tijd voor feedback!

We hebben een aantal keer de vraag gekregen of er ook een vijfde Hongerspelen komt. Als het aan ons ligt wel, een jubileum-editie, maar dan natuurlijk wel met voorwaarde dat er genoeg deelnemers zijn. Dus bij deze wil ik in ieder geval ook vast polsen hoeveel animo er is voor de volgende Spelen.

Dat gezegd hebbende: wat vonden jullie van de Spelen? Wat kan er bij een eventuele vijfde Spelen beter of wat moet er echt níet veranderd worden?

Ikzelf vond het idee dat de kaart niet in één keer volledig bekend is erg leuk en ik kreeg het idee dat ik daarin niet de enige ben? Ik denk wel dat we er volgend jaar voor kiezen om de kaart steeds in het arena-topic te updaten, in plaats van iedere tribuut apart een kaart te sturen. Ik kan me voorstellen dat dat voor de toeschouwers leuker is... *kijkt vragend naar de toeschouwers*

Ook nieuw dit jaar: de help-ik-heb-geen-tijd-steekwoordenpost. Eigenlijk was die in eerste instantie alleen bedoeld voor Royalty, maar het werd al snel overgenomen door andere tributen die om een of andere reden niet aan posten toekwamen.
Vinden mensen het storend als tributen op deze manier toch even laten weten wat ze op een dag gedaan hebben, zonder dat ze heel specifiek op alles ingaan?
(Voor ons was het in ieder geval wel een uitkomst, omdat het heel vervelend is als we niet weten waar tributen gebleven zijn als ze een tijd niet gepost hebben xD)

Alle verdere feedback en ideeën zijn natuurlijk ook weer welkom ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
http://goldenlionofra.deviantart.com
Toby Blitz
District 3
Toby Blitz

PROFIELAantal berichten : 216
Registratiedatum : 18-08-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Hangjongere
Leeftijd: 15

Feedback 4de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 4de Hongerspelen | za dec 30, 2017 2:14 pm

Ik ben sowieso wel voor een vijfde spelen Smile Aisyah wordt eigenlijk pas bij de zesde spelen oud genoeg, maar dan kan ik altijd nog haar verjaardag veranderen en zorgen dat ze voor de komende boete de juiste leeftijd heeft.

Wat betreft de kaart vond ik het erg leuk dat je echt zelf de arena moest ontdekken. Dat motiveerde mij (en Floor) ook om echt op pad te gaan met Toby en Rook. Ik kan me voorstellen dat het voor de toeschouwers wel leuk is als zij ook iets meer van de arena te zien krijgen, maar in principe leren zij de arena ook kennen als ze de posts van de Tributen lezen? (en zij genoeg de moeite nemen om de boel te beschrijven).

De steekwoordenposts vond ik een goede oplossing. Het helpt inderdaad de mensen die geen tijd hebben voor een volledige post, maar wel even willen laten weten wat ze doen. Wel lastig soms om op te reageren, maar ik heb zelf alleen in topics gezeten met mensen die wel volledige posts schreven, dus daar heb ik niet echt ervaring mee. Denk wel dat het een oplossing is die erin gehouden moet worden, omdat het op die manier ook de drempel verlaagt voor mensen die wel mee willen doen met de Spelen, maar bang zijn dat ze niet actief genoeg kunnen posten om het bij te houden Smile

Verder heb ik niet echt iets bij te dragen. Ik vind t jammer dat Toby niet meer heeft kunnen ontdekken in de Arena, want ik zag al dat er nog veel meer te ontdekken viel dan we nu hebben gezien :3
Terug naar boven Ga naar beneden
Alexandra Leifsson
Begeleider District 3
Alexandra Leifsson

PROFIELAantal berichten : 300
Registratiedatum : 13-03-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Begeleider district 3
Leeftijd: 35

Feedback 4de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 4de Hongerspelen | za dec 30, 2017 2:19 pm

Voor mij als toeschouwer/begeleider was de onvolledige kaart alleen maar vervelend. Het zorgde ervoor dat ik geen overzicht had van de arena, en ook dat ik minder geneigd was te posten over kijken naar de spelen.
Tuurlijk had ik mn tributen om specifieke info kunnen vragen, maar ik denk dat een oplossing waardoor er toch globale info bekend wordt in ieder geval zodra er tributen in een gebied zijn zou voor mij beter zijn.

De korte posts stoorden me op zich niet, zeker wanneer iemand enkel npcs in zn omgeving heeft is het minder nodig om lange posts te maken. Alleen moet het geen vervanging worden, maar zoals gezegd een oplossing voor tijdelijk tijdgebrek.

Verder vond ik persoonlijk niet alle ingrepen van de gamemaker even geslaagd, bv de mist die alleen maar aanmoedigde om binnen te blijven. Ik snap dat de tributen tot activiteit moeten worden aangespoord en dat het een lastige balans is, maar ik denk dat het leuker is als het iets subtieler is.
Of bv een Banket bij de hoorn om mensen die het erop wagen een mogelijke beloning te geven.

Anyway, ik heb t allemaal voornamelijk van een afstandje gevolgd, maar heb wel interesse in een vijfde spelen.

Edit: ik vond de eieren een goeie motivatie voor de tributen om meer te bewegen btw, leuk bedacht!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rook Olsen
District 3
Rook Olsen

PROFIELAantal berichten : 96
Registratiedatum : 22-10-16
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep:
Leeftijd: 17

Feedback 4de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 4de Hongerspelen | za dec 30, 2017 4:12 pm

Ik zou een vijfde Spelen zeker zien zitten! Ik heb op dit moment geen mogelijke slachtoffers, maar ik heb al wel ideeën voor een nieuw account.

Ik vond de Arena erg goed dit jaar! Het idee van een dierentuin was erg leuk en de dieren waren interessant omdat ze zowel voedselbron als gevaar dienden. Sowieso zorgde de grote hoeveelheid eten ervoor dat er veel ruimte en energie overbleef voor het verkennen van de Arena. Het langzaam bekendmaken van de kaart spoorde wel aan tot onderzoek, maar ik kan me idd voorstellen dat het goed is als het in het algemene topic bijgewerkt wordt. De mysteries waren op zich leuk, maar het is wel jammer dat op de eieren na geen van de verborgen dingen opgelost zijn (de kassa, de kluis, de deur van het aardvarken, de rode knop, het kompas. Ik ben trouwens wel heel benieuwd wat daar uiteindelijk te ontdekken viel!). Ik weet niet of dat aan de tributen ligt of dat het te moeilijk was.

Die steekwoordenpost lijkt me geen probleem. Liever dat dan helemaal geen post, maar het moet ook weer niet zo worden dat er op een gegeven moment alleen nog maar steekwoordenposts worden geschreven.

Het lijkt me dat de mist idd een beetje averechts werkte, aangezien het de bondgenootschappen vooral van elkaar isoleerde (al was het misschien de hoop dat er meerdere in één gebouw elkaar juist tegen zouden komen, maar dat gebeurde nu niet).

Dat is voor nu even alles wat ik kon bedenken :3
Terug naar boven Ga naar beneden
Avery Russo
District 1
Avery Russo

PROFIELAantal berichten : 106
Registratiedatum : 02-10-16
KARAKTER

Feedback 4de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 4de Hongerspelen | za dec 30, 2017 4:33 pm

Ik vond het hele leuke spelen dit jaar Smile Mooie arena ook.

Heel leuk om steeds een klein stukje van de kaart te zien te krijgen, want dat maakte het ook wel realistischer. In vorige arena's kon je immers gericht op dingen aflopen, maar je personage kan natuurlijk ook niet zien dat er aan de andere kant van de arena een shitload aan wapens ligt (om maar iets te noemen). Avery ging natuurlijk redelijk vroeg dood (*cries*). Daarna merkte ik wel dat ik minder betrokken was bij de spelen juist omdat ik geen goed beeld had bij de arena en niet altijd zin/tijd/energie had om alle posts te lezen. Tegelijkertijd weet ik niet of het per se wenselijk is om de kaart wel in een algemeen topic te laten zien, omdat je dan alsnog krijgt dat tributen aan de andere kant van de arena dingen weten die ze als personage niet konden weten.
Ik vind het ook heel tof om nu achteraf te weten waar dat sleuteltje voor was dat Avery vond.

OMG ER WAS EEN NOODUITGANG. Oh Avery, if only you had walked the entire way there <3 Ik vind het wel vrij hilarisch dat juist Avery met dat kompas in haar handen liep. *grinn*

Anyway. Wat ik zelf wel als enigszins lastig heb ervaren, was dat mijn mentor ook een van mijn mede tributen was. Li vroeg best vaak wat Avery van plan was en hoewel ik dat best met haar in de rol van mijn mentor wilde delen om zo te kunnen sparren, was ik daar toch terughoudend in omdat Li natuurlijk ook Toby door de arena liet gaan en Toby was niet echt...aardig. Zeg maar :E Like Avery, ben ik enigszins wantrouwend. Niets persoonlijks tegen Li, maar ik denk dat ik zelf ook bewust of onbewust naar dergelijke informatie zou handelen.

Verder...Merkte ik dat het op een gegeven moment allemaal wat te lang duurde voor mij en dat ik daardoor minder interesse had in wat er nu gebeurde. Aan de ene kant niet gek, want iedereen heeft het Heel Druk en dat maakt posten soms echt een opgave, maar dat maakte wel dat ik op den duur dacht; Pff, kunnen ze gewoon even allemaal dood nu? De help-geen-tijd-steekwoordenposts vond ik dan ook heel fijn, ik heb er zelf ook wel eens gebruik van gemaakt. Posten in de arena kost duidelijk meer moeite dan gewoon even ergens anders posten, omdat je juist in de arena zó goed wil inhaken op alles wat je hoort en ziet, waardoor ik er lang niet altijd tijd en energie voor had. Zeker in het begin van de spelen, toen er uit enthousiasme nog wel eens gepusht werd om te posten (in het kletstopic, op whatsapp en op Skype), vond ik dat best wel eens lastig. Zeker omdat ik toen qua mental health ook niet lekker ging (een burnout lag om de hoek) en mijn fysiek gestel me ook een beetje in de steek liet. De mogelijkheid om gewoon met steekwoorden te posten, gaf me daarin wel wat lucht (want het is toch niet de bedoeling dat je stress ervaart vanwege je hobby :E) (Okay, behalve als je personage bijna sterft)

Verder..Ben ik wel voor de vijfde spelen, al heb ik op het moment geen gespeeld personage dat erin kan. Ik ben heel benieuwd wat Tyrell nu weer gaat uitspoken.
Just saying, als nu Avery's moeder of Tommy wordt gekozen, geloof ik echt in een complottheorie
Terug naar boven Ga naar beneden
Toby Blitz
District 3
Toby Blitz

PROFIELAantal berichten : 216
Registratiedatum : 18-08-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Hangjongere
Leeftijd: 15

Feedback 4de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 4de Hongerspelen | za dec 30, 2017 5:32 pm

@Fem: Ik snap je punt mbt Toby en Jennifer. Heb wel steeds mijn best gedaan om die twee gescheiden te houden en rekening te houden met "Jennifer weet dit en handelt dus zo" en "Toby weet dit en handelt dus zo". Ook voor mezelf trouwens. Met Jennifer hoopte ik echt dat Avery zou winnen en deed ik mijn best haar te helpen en met Toby hoopte ik van harte dat hij zou winnen. Hoezo gespleten loyaliteit :') Kan me wel voorstellen dat je je minder aangetrokken voelt om een strategie-bespreking te doen wanneer je begeleider ook nog een Tribuut speelt, maar ik ben wel zo eerlijk dat ik handel vanuit het karakter waar ik mee schrijf en niet vanuit mijzelf Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Matthew Mills
District 4
Matthew Mills

PROFIELAantal berichten : 136
Registratiedatum : 18-05-16
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Begeleider district 4
Leeftijd: 35 jaar

Feedback 4de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 4de Hongerspelen | zo dec 31, 2017 2:55 am

Ik wil ook heel graag een 5e Spelen, maar dat had Soot al aan jullie doorgegeven als ik me niet vergis xD

Ik vond het ook een heel toffe arena en blijkbaar met veel achterpoortjes en raadseltjes die ik helemaal niet door had of nooit iets over gezien heb, wel wat jammer eigenlijk ^^


Ik heb geen probleem met de steekwoordenpost, zorgt er inderdaad voor dat het iets sneller gaat indien niet genoeg tijd. Al moet ik wel zeggen dat het een stuk moeilijker was om dan op die post te reageren middenin een gevecht. Het maakt het moeilijker om zelf een uitgebreide post te schrijven omdat je minder insteek hebt van je tegenstander. Door die steekwoordenposts is er misschien soms wel weinig informatie over hoe er aangevallen wordt. Zo werd er bijvoorbeeld een slag uitgedeeld en dacht ik van hoe kan dat nu? Ik heb een wapen die de persoon wat op afstand kan houden en toch kan er makkelijk aangevallen worden. Dan kan er bijvoorbeeld toch iets meer informatie gegeven worden op zo'n belangrijk moment.

De mist buiten zorgde er voor dat het misschien iets te lang rustig bleef in de arena, al zaten we natuurlijk wel met 2 groepen in dat grote gebouw en werd er ook niet gevochten omdat er steeds van elkaar weggelopen werd en doordat het een inactieve periode was in het spel.

Ik hoop alvast dat we met genoeg actieve personen gaan zijn om een vijfde speciale editie te doen, heb er al helemaal zin in!
Terug naar boven Ga naar beneden
Avery Russo
District 1
Avery Russo

PROFIELAantal berichten : 106
Registratiedatum : 02-10-16
KARAKTER

Feedback 4de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 4de Hongerspelen | zo dec 31, 2017 3:00 pm

Toby Blitz schreef:
@Fem: Ik snap je punt mbt Toby en Jennifer. Heb wel steeds mijn best gedaan om die twee gescheiden te houden en rekening te houden met "Jennifer weet dit en handelt dus zo" en "Toby weet dit en handelt dus zo". Ook voor mezelf trouwens. Met Jennifer hoopte ik echt dat Avery zou winnen en deed ik mijn best haar te helpen en met Toby hoopte ik van harte dat hij zou winnen. Hoezo gespleten loyaliteit :') Kan me wel voorstellen dat je je minder aangetrokken voelt om een strategie-bespreking te doen wanneer je begeleider ook nog een Tribuut speelt, maar ik ben wel zo eerlijk dat ik handel vanuit het karakter waar ik mee schrijf en niet vanuit mijzelf Wink

Ik snap dat je daar je best voor deed, ik zeg ook helemaal niet dat je dat niet zou doen :E Alleen ik kan me voorstellen dat het rete moeilijk zou zijn geweest als ik tegen je had gezegd dat ik van plan was om Avery op Toby af te sturen om hem om te leggen. Like...Er zijn grenzen aan gespleten loyaliteit :E
Terug naar boven Ga naar beneden
Ella Stone
District 11
Ella Stone

PROFIELAantal berichten : 62
Registratiedatum : 04-01-16
KARAKTER

Feedback 4de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 4de Hongerspelen | zo dec 31, 2017 6:57 pm

Yoo, ik was alleen toeschouwer hier maar ik wil ten eerste zeggen dat ik zelf echt wel animo heb voor een 5e spelen! Sowieso vind ik het leuk om te lezen dus zelfs al is Ella niet de pineut - lezen doe ik het toch wel Razz

That being said, ik vond de eieren een leuke toevoeging en ik was ook echt benieuwd naar wat er steeds zou gebeuren als er een op 0 kwam te staan, en de mist zelf vond ik net als de rest een beetje jammer want het haalde de actie er wel een beetje uit...

Verder... eh... Ik heb geen problemen met steekwoorden posts, ook omdat het leven gewoon druk kan zijn en dit ervoor zorgt dat niemand opgehouden wordt of lang moet wachten of deadlines gemist worden, en ik denk dat het zeker wel mensen kan helpen als ze er ook op kunnen reageren of iets. Like, als er gepost kan worden dan moet dat zeker voorrang hebben, maar soms kan dat niet en dan moet dat ook zeker kunnen.

Voor de rest zie ik de voordelen en nadelen in van een kaart die niet volledig bekend is, want dat is aan de ene kant realistischer voor het karakter, maar voor de toeschouwers alleen is dat toch wel jammer, omdat je er dan anders op zou kunnen reageren als toeschouwer als je weet hoe en wat Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.pumpkinsparchment.nl
Capri Moreno
District 3
Capri Moreno

PROFIELAantal berichten : 42
Registratiedatum : 06-11-17
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Programmeur
Leeftijd: 16

Feedback 4de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 4de Hongerspelen | di jan 02, 2018 1:29 pm

Ook ik was dit jaar alleen toeschouwer en daarbij kwam ook dat ik pas later in de spelen het weer ben gaan volgen. Hierdoor was het gebrek aan een overzichtelijke kaart erg jammer omdat de spelers toch net lastiger te volgen waren. Mij lijkt het inderdaad het slimst om een algemene kaart aan te vullen zodra daar spelers zijn, anders ontdek je toch door de posts wel wat er gaande is en het houd alles overzichtelijk voor iedereen terwijl je er toch nog een paar verassingen in kan gooien.

De steekwoordenposts zijn handig, zolang ze idd alleen maar voor nood gebruikt worden. Zo hoeft niet alles stil te staan omdat iemand te weinig tijd heeft. Zolang ze uitzondering op de regel blijven zou ik zeggen: prima!

De arena zag er zoals gewoonlijk weer gaaf en fantastisch uitgewerkt uit!

Oh, en om goed af te sluiten: ik zou iig heel heel blij worden van een 5e spelen Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Tyrell Peak
Hoofd Spelmaker
Tyrell Peak

PROFIELAantal berichten : 2155
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Spelmaker
Leeftijd: 33

Feedback 4de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 4de Hongerspelen | do jan 04, 2018 2:58 pm

Bedankt voor jullie feedback so far! ^^ (Nog meer mensen met opmerkingen/suggesties/ideeën?)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://goldenlionofra.deviantart.com
Cecilia Peak
President
Cecilia Peak

PROFIELAantal berichten : 1543
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: President
Leeftijd: 35 jaar

Feedback 4de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 4de Hongerspelen | za jan 06, 2018 2:05 pm

Avery Russo schreef:

OMG ER WAS EEN NOODUITGANG. Oh Avery, if only you had walked the entire way there <3

Made especially for you  Innocent #RememberHPedOvdFp619
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.hongerspelenrpg.com
Milly Butterworth
Burgemeester District 4
Milly Butterworth

PROFIELAantal berichten : 192
Registratiedatum : 26-11-14
KARAKTER

Feedback 4de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 4de Hongerspelen | za jan 06, 2018 2:34 pm

Cecilia Peak schreef:
Avery Russo schreef:

OMG ER WAS EEN NOODUITGANG. Oh Avery, if only you had walked the entire way there <3

Made especially for you  Innocent #RememberHPedOvdFp619

Sadist.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ikram Nasrallah
District 4
Ikram Nasrallah

PROFIELAantal berichten : 92
Registratiedatum : 21-10-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht:
Beroep:
Leeftijd:

Feedback 4de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 4de Hongerspelen | za maa 10, 2018 3:27 am

Hello, it me.

Ik geloof dat ik meestal degene ben met het overzichtprobleem, en dat had ik nu dus ook heel erg. Ik ben ook halverwege inactief geraakt omdat ik gewoon niet wist wat ik kon doen en moest doen (en probably universitylife?).

Er zitten misschien meer negatives bij, maar begrijp me niet verkeerd: dit gaat vooral over mijn gebrek aan overzicht. Met de Spelen zelf was niets mis, en ik hield van de Arena. Hier en daar heb ik ook een oplossing erbij gezet tho.

- De Arena was tof, maar voor mij extreem onoverzichtelijk. Dit had te maken met het feit dat de kaart niet bekend was en dat ik niet wist waar de tributen waren, waardoor ik niet wist of er nou interactie plaats kon vinden of niet
// De toeschouwerskaart geeft niet aan wat waar is, maar wel waar de tributen zich bevinden zoals bij de andere kaarten het geval. Je weet dan wel ongeveer waar ze zijn, maar hebt geen specifieke locatie tenzij je dat deel al hebt ontdekt. Dit imo is een voordeel voor de explorers, waardoor dat een drijfveer is om niet te blijven zitten. Daarbij weet je ook of je dus iemand tegenkomt

- De gesloten kaart zorgde er voor mij voor dat ik niet kon inschatten wat ik wel/niet kon met Royalty. Als je een open kaart hebt, dan weet je waar je doel is, maar nu loop je maar wat en kan je eigenlijk niet echt fatsoenlijk doorschrijven. Dat zorgt er bij mij voor dat ik tegen een blokkade oploop waardoor ik uiteindelijk echt niet meer weet wtf ik moet doen.

- Een recurring probleem voor mij zijn de boobytraps. In sommige gevallen denk ik dat ik rustig door kan banjeren en dan word ik half opgeblazen, andere keren wacht ik op een edit omdat ik denk dat er iets explodeert en er is niks. Ik vind het dan wederom lastig inschatten wat ik wel/niet kan. Dit geldt het meest voor gesloten gebieden zoals kamers en gebouwen. Ik weet niet goed wat er verwacht wordt dat ik schrijf.

- Hoewel de 12u deadlines al goed helpen, lopen we elkaar in de Arena toch vaak mis door het tijdsverschil.
// Misschien dat we duidelijkere indicaties (OOC) kunnen geven rond welk tijdstip we ons begeven in een topic.

- Ik was uiteraard degene die kwam met de steekwoordenposts en honestly, dit is iets wat ik al veel Spelen's eerder had moeten doen. Het verlaagt voor mij mijn anxiety-drempel en perfectionistische/obsessieve posttrekjes, want zeker in de Spelen kan ik niet chillen. Wel vind ik het belangrijk dat mensen blijven proberen gewoon te posten, maar het is een ideale oplossing. Zoals er al werd gezegd is een steekwoordenpost vaak beter dan geen post.

- Iets wat ik eerder al heb gezegd geloof ik: at the end of the day en mededelingen zijn in verschillende topics, in verschillende subfora. Bepaalde dingen vind ik overlappen en die staan dan maar in één van de topics. Is het geen mogelijkheid om ATEOTD gewoon in de mededelingen te droppen? Of ze iig in hetzelfde subfora te zetten? Like, alle "officiele" topics zegmaar?

- Loved the arena, hated the rain. Had zelf moeite met inschatten hoe veel last Royalty en co ervan zou hebben. Was ook niet extreem grote fan van de mist (goh..).

- Wat deden die flamingo's nou eigenlijk?

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik, nadat Royalty dood was, ik niks meer heb gevolgd. Ik heb zelfs nog geen afscheidspost gemaakt. Ik kan dus niet echt iets zeggen over daarna, maar ik hoop uiteraard wel op een vijfde spelen. Ik geloof dat ik daar ook geen geschikt karakter voor heb nu en ik heb wel vaak al zitten denken om er toch een aan te maken, maar idk, met mijn inactiviteit en zo.. Anyway, de Arena was awesome, de kaart was superinteressant met het niet kunnen zien gedoe, want daar zitten obv voordelen en nadelen aan, en het gaf de spelen toch een andere vibe. Misschien edit ik deze post nog wel 50 keer omdat me weer dingen tebinnen schieten, idk. Maar A'tjes, bedankt <3
Terug naar boven Ga naar beneden
http://imetaltheworld.tumblr.com
Tyrell Peak
Hoofd Spelmaker
Tyrell Peak

PROFIELAantal berichten : 2155
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Spelmaker
Leeftijd: 33

Feedback 4de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 4de Hongerspelen | zo maa 11, 2018 9:34 am

Bedankt voor de feedback! Dan nu toch ook nog maar even uitgebreid reageren op de feedback van iedereen. ^^

Overzichtsdingetjes blijven lastig.

@Dion: Ik snap niet helemaal wat je bij het eerste punt bedoeld met je oplossing. Bedoel je dan dat de kaart al wel helemaal zichtbaar is met waar wegen lopen etc, maar dan dat er geen uitleg bij staat wat bijvoorbeeld bepaalde symbolen/nummertjes inhouden? Of... iets anders?

Ik snap dat het ook niet altijd duidelijk is wanneer je op een edit moet wachten. Ik denk dat we dit gaan opvangen door áltijd een edit te geven, ongeacht of er iets gebeurd. Dan krijg je bijvoorbeeld heel simpel "er gebeurt niets bijzonders" als edit. (Dat waren we eigenlijk ooit voor deze Spelen ook al van plan, maar blijkt toch erg lastig om vol te houden. Ik denk echter wel dat het de meeste duidelijkheid geeft. Of heeft iemand een perfect idee? Razz)

Wat betreft tijdsverschil: volgens mij hebben we er wel eens om gevraagd of mensen dat duidelijk aan willen geven (en ook hoeveel ze gegeten hebben en waar ze zich exact bevinden etc) maar dat vergeten sommige mensen toch te vermelden, of ze weten het zelf niet precies en laten het dan maar zitten. (Anderen zijn in alles overigens wel weer superduidelijk, dat is wel fijn).

Fijn dat iedereen wel enthousiast is over de steekwoordenposts. Die houden we er in voor als mensen het druk hebben Smile (Als mensen op die manier laten weten waar ze zijn/wat ze doen/etc lost dat voor ons ook weer problemen op. Wij houden er niet van om voor anderen in te vullen wat hun personage doet (A))

@Dion: Nu je dat zegt over ATEOTD vraag ik me eigenlijk ook af waarom we die juist daar hebben gezet. (Nee, eigenlijk weet ik het wel, maar het past eigenlijk net zo goed in het OOC deel, zeker nu we ook de 12 uur deadline hebben...)
Enneh, die flamingo's deden niks.

@Emma: over een banket hebben we gedacht, maar het is best moeilijk om attributen te bedenken die daar kunnen liggen. De meeste tributen hadden genoeg wapens en eten en ook niet per se EHBO-stuff nodig (voor zover ik me kan herinneren)... waarom zouden ze dan hun leven op het spel zetten om naar zo'n banket te komen? (Al is het vanuit OOC opzicht misschien wel genoeg trigger om er heen te gaan en gevechten uit te lokken. Hmm...)

@Floriske: de verborgen dingetjes waren denk ik te moeilijk. We hebben ze er meer als een extraatje in gestopt, met het idee dat niet-tributen ook mee konden denken. Maar die konden niet meer meedenken toen we besloten de kaart niet in z'n geheel openbaar te zetten XD
Met de mist was inderdaad de hoop dat meerdere mensen naar dezelfde gebouwen zouden gaan. Oh well.

Thanks all!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://goldenlionofra.deviantart.com
Ikram Nasrallah
District 4
Ikram Nasrallah

PROFIELAantal berichten : 92
Registratiedatum : 21-10-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht:
Beroep:
Leeftijd:

Feedback 4de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 4de Hongerspelen | zo maa 18, 2018 7:08 pm

Mneeh, ik bedoelde dat voor de toeschouwerkaart er alleen een gedeelte van de kaart zichtbaar is zoals deze keer, maar dat er wel staat waar de tributen zijn zoals bij de oude kaarten!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://imetaltheworld.tumblr.com
Gesponsorde inhoud



PROFIEL
KARAKTER

Feedback 4de Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback 4de Hongerspelen |

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Feedback 4de Hongerspelen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Feedback 2de Hongerspelen
» Feedback 3de Hongerspelen
» Feedback op de eerste Hongerspelen
» De Hongerspelen
» 4e Hongerspelen Fan art

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Hongerspelen :: Algemeen :: Algemeen-