Een RPG-forum gebaseerd op de Hongerspelen. Maak een personage aan voor een van de districten en doe mee aan de Hongerspelen!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

N

O

S

A

E

S

S

T

H

G

I

L

T

O

P

S

Personage van het seizoen
Milly Butterworth
Winnares 1e Spelen
Sage Malone
Winnares 2e Spelen
Madelynn Bristow
Winnares 3e Spelen
Solar Gbadamosi
Winnares 4e Spelen
Kasa Locklear

F

F

A

T

S

Admini
Cecilia Peak
Admini
Tyrell Peak
Moderator
Nike Foxglove
Moderator
Matthew Mills

S

T

I

D

E

R

C

© 2013 - 2015
De Hongerspelen RPG is ontworpen en gemaakt door de Adminies en is gebaseerd op de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins.

Deze skin is getest op
Google ChromeMozilla Firefox

Deel
 

 Feedback op de eerste Hongerspelen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Tyrell Peak
Hoofd Spelmaker
Tyrell Peak

PROFIELAantal berichten : 2155
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Spelmaker
Leeftijd: 33

Feedback op de eerste Hongerspelen Empty
Onderwerp: Feedback op de eerste Hongerspelen | za aug 23, 2014 1:55 pm

Zoals jullie ongetwijfeld wel is opgevallen, zijn de allereerste Hongerspelen bijna ten einde. Terwijl we wachten tot onze presentatrice terug is van haar welverdiende vakantie, is het tijd om even terug te kijken naar de Spelen en alles wat daaraan voorafging. Er staan al wat veranderingen voor de volgende Spelen op de planning om het allemaal wat vlotter te laten verlopen, maar we willen ook graag jullie inbreng – als tribuut, toeschouwer of nieuweling met een goed idee, omdat we ervan overtuigd zijn dat wij echt niet altijd de beste ideeën hebben.

Dit topic is dus bedoeld als feedbackmomentje. Wat vond je heel goed aan hoe de Spelen nu zijn georganiseerd en wat denk je dat er beter anders kan? Denk terug aan de Boete, de interviews, de trainingen en sessies, de paradetocht... en natuurlijk de spelen zelf.

Iemand gaf bijvoorbeeld al aan dat het jammer is dat er weinig interactie is bij de Hoorn des Overvloeds aan het begin van de Spelen, omdat je niet weet wat de andere tributen gaan doen en je ze niet mag godmoden. Zijn er zo nog dingen die jullie zijn opgevallen of waar je zelf een idee voor hebt? Laat het vooral weten, jullie mening wordt altijd gewaardeerd Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://goldenlionofra.deviantart.com
Brian Cornwall
District 6
Brian Cornwall

PROFIELAantal berichten : 76
Registratiedatum : 01-08-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Fabrieksarbeider
Leeftijd: 24 jaar

Feedback op de eerste Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback op de eerste Hongerspelen | za aug 23, 2014 2:24 pm

Ik heb het grootste gedeelte van de Spelen niet meegemaakt, dus over de interviews etc., kan ik niks zeggen. Ik kan me voorstellen dat als je je hier in januari hebt aangemeld, het nogal lang duurt voordat de volgende Spelen beginnen, en jij dus een kans hebt om er aan mee te doen. Dus dat alles wat sneller verloopt, is denk ik inderdaad een verbetering. Dat zou misschien kunnen door meer ingrijpen van de spelmaker? Ik moet eerlijk toegeven dat ik de Spelen nu nauwelijks heb gevolgd, dus ik weet niet hoe daar nu mee gewerkt werd. Maar het kan natuurlijk dat de spelmaker een grote brand start op het moment dat de Spelen een beetje stil valt (net zoals in de boeken gedaan wordt).

Verder, over de Hoorn des Overvloeds, is het misschien handig om een of twee personen aan te wijzen die de NPC's spelen. Dus die een account aanmaken en vanuit dat account beide zo'n 5 personen bespelen. En bij elk stukje tekst dat ze schrijven, geven ze even duidelijk aan over wie het gaat. Gewoon even dik gedrukt de naam boven aan de post. En de NPC's kunnen elkaar wel godmoden, omdat die persoon ze toch allemaal/bei bespeeld.

Eigenlijk denk ik dat veel van deze dingen (de interactie, snelheid, spanning, etc.) al heel goed verholpen kan worden als mensen sneller reageren, en ook vaker. Dan blijven topics niet 1 of 2 pagina's lang, maar kunnen heel lang doorgaan. Zeker juist in het begin, als er nog veel tributen in leven zijn en er bondgenootschappen gevormd worden en er heel wat mensen bij elkaar in een topic kunnen. Dus ik denk dat jullie, de admins, de boel goed op weg kunnen helpen door wat dingen aan te passen. Maar ik denk eigenlijk dat vooral de leden zelf hier een grote rol in zullen moeten spelen. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Carmen Abelli
Capitool
Carmen Abelli

PROFIELAantal berichten : 141
Registratiedatum : 01-10-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Geldschieter
Leeftijd: 22

Feedback op de eerste Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback op de eerste Hongerspelen | zo aug 24, 2014 11:14 am

Eens even een poging om wat nuttigs te bedenken c:
Ik vond de trainingen erg leuk, maar het was jammer dat er niet heel veel interactie tussen tributen was. Daardoor kreeg ik zelf een beetje de houding van ''schrijf op dat Odin zo veel mogelijk stuff traint, zodat hij dat in de Arena kan gebruiken'' ^^'. Het zou echt leuk zijn om meer tributen te leren kennen voor je het gevecht ingestort wordt.

Op de eerste dag, wanneer alle tributen verzameld zijn op één punt is het inderdaad een ideaal moment voor interactie. Dat gebeurde niet echt veel, iedereen schreef op wat hij/zij deed en was dan weg.

Wat een oplossing hiervoor kan zijn is denk ik ook het korter posten aanmoedigen in bepaalde situaties. Natuurlijk is het geweldig leuk om gedachtegangen e.d van je karakter uit te schrijven en ook echt interessant om te lezen, dus dan kom je algauw aan een lange post.
Maar in een gevecht of bij het begin van de Spelen gebeurt alles heel snel, dus als er dan een ellelange post komt waarin al een heleboel acties staan, is het lastig er nog op in te gaan, omdat er een hele reeks aan dingen gebeurt, als je begrijpt wat ik bedoel.

Kortere posts betekent vaak ook snellere reacties en hopelijk meer interactie.
Want wat je zag bij de gevechten later in de Arena was dat er een hele lange post met heel veel acties geschreven wordt. Hierdoor heeft de aangevallen persoon een stuk minder opties.
Dat is het wel zo ongeveer ^^

Terug naar boven Ga naar beneden
Lincoln Wells
District 1
Lincoln Wells

PROFIELAantal berichten : 100
Registratiedatum : 24-08-14
KARAKTER

Feedback op de eerste Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback op de eerste Hongerspelen | zo aug 24, 2014 1:06 pm

Daar zou ik nog even op willen reageren Smile

Citaat :
Wat een oplossing hiervoor kan zijn is denk ik ook het korter posten aanmoedigen in bepaalde situaties.
Citaat :
Kortere posts betekent vaak ook snellere reacties en hopelijk meer interactie.

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Iets kortere posts maakt het ook makkelijker om wat vaker en sneller te reageren. En meer te posten. Nu zijn de spelen afgelopen na 9 maanden, wat behoorlijk lang is. Er zou, met meer en sneller posten, veel meer kunnen gebeuren in veel minder tijd. Nu zijn ze afgelopen, en heeft Sage bijvoorbeeld maar 9 IC posts. Voor een gebeurtenis van 9 maanden is dat niet heel veel, en de spelen zullen veel interactiever worden als er meer wordt gepost.

Btw, Sas, dit is op geen enkele manier een aanval Wink Ik checkte gewoon toevallig net jouw profiel waardoor ik dat aantal nog uit m'n hoofd wist, maar het was me al opgevallen bij meerdere mensen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer Lockheart
District 1
Jennifer Lockheart

PROFIELAantal berichten : 1466
Registratiedatum : 29-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Trainer en begeleider District 1
Leeftijd: 33

Feedback op de eerste Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback op de eerste Hongerspelen | zo aug 24, 2014 2:49 pm

Ikzelf heb de eerste Spelen als zeer positief ervaren. Voor mij was het wel wat lastig dat ik (uiteindelijk) met twee NPC Tributen zat, maar dit zorgde er ook voor dat ik als begeleider wat meer te posten had (yay!) Ik zou het inderdaad wel leuk vinden als bij de volgende Spelen er wat meer interactie is bij de Hoorn. Waar ik vooral tegenaan liep was dat, als je niet snel genoeg was met posten, er niks over was bij de hoorn om te pakken. Ik kon met Hugo uiteindelijk nog net een werpster meenemen (wat achteraf gezien niet meer klopte gezien het aanwezige aantal werpsterren) en Lana kon helemaal niks meenemen, omdat Odin aan het hamsteren was. Dit vond ik zeer jammer, want het betekende gewoon dat, als je niet snel genoeg was met posten, je niks voor je karakter kon doen en dan was hij automatisch al ten dode opgeschreven, want hij had niks om zich te verweren en niks om te overleven.

Wat ik voor de volgende keer ook wel anders zou willen zien is de sponsoring, en dan met name vanuit het District. Ik moest nu echt aan mensen trekken om ze zover te krijgen iets te sponsoren en uiteindelijk heb ik alleen van Natalia (Hugo's familie) en Brendan (Burgemeester District 1) wat gekregen. Nu weet ik ook wel dat het logisch moet zijn om met jouw karakter de Tribuut uit jouw District te sponsoren, maar voor mijn gevoel was naast mijzelf, Sander de enige die bezig was met Sponsoringen strooien. Misschien dat daar voor de volgende Spelen wat meer duidelijkheid over moet komen. Bijvoorbeeld wát er allemaal gesponsord kan worden en hoe duur het dan is en in hoeverre lopen de prijzen oplopen naarmate de dagen vorderen en er minder Tributen over zijn.

De Spelmaker mag van mij ook wel wat vaker ingrijpen trouwens =p Verder vond ik deze eerste Spelen zeer geslaagd. Mijn complimenten!
Terug naar boven Ga naar beneden
Johnny Algera
District 6
Johnny Algera

PROFIELAantal berichten : 72
Registratiedatum : 06-08-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Automonteur
Leeftijd: 16 jaar

Feedback op de eerste Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback op de eerste Hongerspelen | zo aug 24, 2014 3:31 pm

Ik heb alleen het einde van de spelen meegemaakt, maar heb wel wat eerdere topics gelezen. Ik heb de spelen als positief ervaren alleen vond ik het jammer dat er maar 1 algemeen trainingstopic was. En dat er niet veel interactie tussen de tributen zelf was. Ik vond het ook jammer dat er bij de hoorn sommige tributen heel veel konden meenemen terwijl anderen helemaal niets kregen. Misschien dat er de volgende keer ooc beslist kan worden wie wat meeneemt of dat je tribuut maar een bepaalt aantal dingen mee kan nemen. Misschien dat alles in het vervolg ook rapper kan verlopen.

Voor de rest vond ik de eerste hongerspelen erg goed geslaagd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Madelynn Bristow
District 7
Madelynn Bristow

PROFIELAantal berichten : 466
Registratiedatum : 28-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Winnares HS2
Leeftijd: 19

Feedback op de eerste Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback op de eerste Hongerspelen | zo aug 24, 2014 8:33 pm

(^^' Sorry voor de lengte alvast...)

Allereerst gewoon mijn complimenten naar jullie toe voor al jullie harde werk en inzet. Ik heb het hier echt heel erg naar mijn zin en alles ziet er gewoon prachtig uit!

Wat betreft de Hongerspelen vind ik ook dat het heel goed is gegaan. Het duurde wellicht een beetje lang, maar er werd goed vastgehouden aan deadlines (*mompelt alleen iets over de interviews* :p ) en persoonlijk vind ik het belangrijker dat mensen daadwerkelijk bezig zijn met het forum en het wat langer duurt, dan dat mensen te gehaast dingen moeten doen. Ik ben op het moment vrij no-life hier aanwezig, maar het grootste deel van de Spelen hadden mensen ook te maken met school en de één heeft het nou eenmaal drukker dan de ander en de één kan makkelijker tijd vrij maken dan te posten. Zelf heb ik ook niet overal actief geparticipeerd aan de spelen (zoals de privé sessies, waar ik geen post voor had gemaakt), omdat ik op dat moment gewoon geen tijd kon vrij maken. Dat wil niet zeggen dat ik het niet wil, want jullie kennen mijn levenloosheid onderhand wel… maar ik bedoel met dit veel te lange verhaal duidelijk te maken dat ik de deadlines in ieder geval handig, motiverend én schappelijk vond. ^^

Het feit dat dit de eerste Hongerspelen waren en we allemaal even moesten wennen aan hoe het werkt en óf het werkt wat natuurlijk bedacht was, is natuurlijk ook een factor om rekening mee te houden. Ik vind dat jullie altijd actief bezig zijn geweest om alles bij te houden en eventueel dingen aan te passen als het niet bleek te werken. Zo zal de volgende Spelen ook vast en zeker soepeler verlopen. ^^
Het feit dat nu een groot deel van de Tributen NPC was, maakte interactie met de gespeelde karakters denk ik wat minder aanlokkelijk. (Gezien we allemaal heel lieve persoontjes zijn die OOC niet de moord op iemands karakters op het geweten wil hebben. xD) Met meer gespeelde Tributen heb je sowieso al minder keus om je op NPC’s te richten (wat Dion en ik in ieder geval wel een paar keer deden, wat ook gewoon handig was, omdat die niet specifiek al ergens zaten, zeg maar ^^). Maar nu zijn er veel meer karakters dan toen we begonnen, dus als er nu meer gespeelde karakters in de spelen komen, of familie en vrienden, van wie eventueel besloten kan worden om ze te laten spelen door de eigenaar, als deze persoon daar voor in is, of door actieve begeleiders als Jenn die met de NPC’s posten, dan scheelt dat denk ik al heel wat. (volgen we het nog? Ik raak de draad kwijt. Teehee.)

Wat ik wel jammer vond was dat er op een gegeven moment gewoon vrijwel niet meer gesponsord werd. Het begon heel goed, toen Sander nog actief was, maar daarna zakte het een beetje in. Vooral vanuit het Capitool zou er denk ik best meer gesponsord mogen worden, gezien zij het geld toch wel hebben, maar ook de mensen in het District mogen best laten zien dat ze om hun kindjes geven. Misschien dat dit op de één of andere manier gestimuleerd kan worden, ofzo… want dat maakt de Spelen denk ik wel spannender, omdat je dan – als je behoorlijk pijnlijk bent geraakt – tenminste nog een kans hebt om jezelf te genezen of iets dergelijks. Like… ze willen daar in het Capitool toch geen mensen urenlang dood zien bloeden?! Lap ze een beetje op en zorg dat ze weer kunnen vechten Very Happy Mensen die doodgaan in een gevecht zijn veel awesomer, namelijk.
(For example: Caleb had bijvoorbeeld nog een paar uur in een boom gelegen. Als mensen hem één of ander wondermiddel hadden gestuurd, dan was hij misschien niet aan de wond overleden en had ie nog kunnen vechten, wat waarschijnlijk interessanter was geweest voor velen om naar te kijken.)

Persoonlijk vond ik het op zich wel goed gaan bij de Hoorn, hoewel het inderdaad jammer is dat er dan weinig over kan blijven, maar in principe werkt het ook gewoon zo. Als je niet snel genoeg bent om het te pakken, dat moet je ervoor vechten. Misschien is het wel een idee om bij de Hoorn iets van een regel te hebben dat je in een post maar één echte actie mag uitvoeren, of zo, en daar je post ook moet eindigen. (In plaats van ‘probeert voorwerp te pakken en rent weg’ dat je gewoon moet stoppen bij ‘probeert het voorwerp te pakken’. Hierdoor kunnen andere mensen misschien ook makkelijker inhaken en is er wellicht meer interactie mogelijk.)
En dat gebeurde nu misschien niet zo actief, hoewel er toch zeker wel mensen iets van een aanvaring hebben gehad bij de Hoorn (Clem en Llew, Belle en William, Sage en Belle, Odin/William en meerdere mensen, Caleb en Diana, Raven en Llew…) Het werd alleen niet heel actief uitgeschreven, wat misschien wel meer had mogen gebeuren. Meer post die eindigen bij een actie, in plaats van twintig acties (die wellicht van tevoren waren afgesproken) in één post te proppen en te eindigen met wegrennen, dus… ^^’

Oh. Ook nog even complimenten voor de overzichtelijkheid van alles wat betreft de Arena. De plaatjes (die er ook nog eens heel mooi uitzien) en de topics zoals die met informatie over de Tributen, de mededelingen en At The End Of The Day (yay voor Les Mis reference). Ik vond alles heel duidelijk en heel goed uitgewerkt. ^^ Ook de spullen die te vinden waren bij de Hoorn en de Arena zelf waren heel interessant en leuk bedacht.

Wat me nu net ook opviel nu ik alles nog even bij langs ging is dat OOC gezien er niet heel veel input was van districtmensjes in het overleggedeelte. In ieder geval niet bij mijn districten. Het was natuurlijk ook niet heel erg druk in de districten toen we begonnen, maar ik denk wel dat het leuk is als meer mensen de komende Spelen actiever meedenken wat betreft de kleding, e.d. ^^ (In District 8 is er bijvoorbeeld helemaal geen gebruik gemaakt van het overleggedeelte, wat op zich best jammer is. In District 6 daarentegen is er juist wel aardig wat overleg geweest.) Hier kan natuurlijk ook overlegd worden over sponsors, en zo, dus ik denk dat het leuk zou zijn als we hier actiever zouden worden. ^^

Ik zal jullie nu maar met rust laten… Want dit is onderhand langer dan een gemiddelde post. Al met al vond ik de Spelen erg geslaagd en ik ben heel benieuwd naar de Zegetoer en de komende Spelen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Tyrell Peak
Hoofd Spelmaker
Tyrell Peak

PROFIELAantal berichten : 2155
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Spelmaker
Leeftijd: 33

Feedback op de eerste Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback op de eerste Hongerspelen | ma aug 25, 2014 9:05 am

Jullie zijn geweldig! Very Happy Geen idee of er nog meer mensen gaan reageren, maar voor zover alvast bedankt voor de feedback en het meedenken ^^ Even kijken of ik er nog nuttig op kan reageren...

1) Mensen sneller (laten) reageren
Het is helemaal waar dat de snelheid van de Spelen afhangt van hoe snel mensen posten, maar zoals Soot al zei: soms hebben mensen gewoon echt geen tijd om te posten. Nu denk ik dat het inderdaad wel kan werken als mensen kortere posts schrijven, maar er is nooit een verplichting geweest om lange posts te schrijven, dat doet iedereen zelf! XD (het minimum is 150 woorden, lieve tributen, niet 1050!)

Anita en ik hebben wel zitten denken over een woordlimiet, dat je bijvoorbeeld je post niet langer dan, say, 800 woorden mag maken, maar we zijn bang dat dat op bepaalde momenten juist weer beperkend werkt, omdat je dan minder ruimte hebt voor omschrijvingen en karakterontwikkeling.

Ander punt is ook dat als er té snel wordt gepost, dat ook weer beperkend werkt voor anderen. Ik herinner me van het begin van de Spelen dat Raven en Clementine zo in een avond een heel topic speelden, maar dat dat dan weer zo snel ging dat de anderen tributen er niet tussen konden komen – zeker als je net op die avond even niet online bent. Is aan de ene kant niet erg, want als tribuut kun je natuurlijk niet overal bij aanwezig zijn, maar het kan wel vervelend zijn als je tribuut wel dezelfde richting in is gelopen.

De acties reguleren per post (dus één actie per post) is aan de ene kant een goed idee, maar aan de andere kant is het soms lastig te zeggen wanneer één actie is afgelopen en de volgende actie begint.

2) NPC’s door andere mensen laten bespelen
Op zich een goed idee, daar zullen we sowieso nog even over nadenken. Ik ben alleen wel bang dat de NPC’s dan misschien te overheersend gaan worden, terwijl wij de NPC’s liever als opvulling zien en als mogelijke bondgenoten voor de gespeelde karakters.
Wat ook nog zou kunnen, is dat Anita en ik wat vaker laten weten waar de NPC’s zich bevinden en wat ze doen. Nu heb ik geloof ik één keer gezegd dat twee NPC’s op Jacob afstapten, maar zoiets zouden we misschien vaker kunnen doen. Ook in het kader van het volgende punt.

3) Meer ingrijpen van de Spelmakers
Oh, I would loooove to! Twisted Evil
Haha, nee, oké. @Tim, we hebben deze eerste Spelen al wel een vloedgolf en een lichte aardbeving gehad, en af en toe de robotbeesten (en de badeend) rond laten lopen. Verder inderdaad niet zoveel. We waren er namelijk vooral bang voor dat straks alle tributen door dat soort foefjes zouden sterven, in plaats van door gevechten. XD Maar als jullie vinden dat het niet genoeg is.......

4) Meer interactie tussen de tributen vóór de Spelen
Ehm, ja. Goed punt. Daar gaan we nog even over nadenken hoe we dat voor elkaar gaan krijgen. Waarschijnlijk kan dat ook het beste door korte posts, ja. Of door iedereen duidelijk te laten zeggen bij welk onderdeel ze zijn, zodat iedereen weet waar ze andere mensen kunnen vinden – en bondgenootschappen kunnen sluiten.
En Tess, het klopt dat we maar één trainingstopic hadden, omdat we de trainingen niet te lang wilden laten duren. Maar door je opmerking ben ik me wel af gaan vragen of we misschien wel alle drie de trainingstopics hadden moeten openen, zodat je zelf kunt weten welke dag je gaat uitwerken (en of je elke dag wil uitwerken). Daar gaan we ook nog even over nadenken ^^

5) Meer sponsoring
Sponsoring van NPC’s uit het Capitool vind ik een heel goed idee. Een lijst opstellen met hoe duur alles is op zich ook wel, maar het probleem is een beetje dat het niet helemaal duidelijk is hoe duur alles is in deze tijd en hoeveel geld de gemiddelde districtbewoner verdiend. Het is wel een goed idee, zeker iets om een keer uit te voeren, maar ik weet niet of dat voor de eerstvolgende Spelen al gaat lukken.

Conclusie: we zitten straks twee uur in de trein en dat betekent een hoop tijd om na te denken over de genoemde punten. Nogmaals bedankt en als er nog meer leden zijn die opmerkingen of ideeën hebben, aarzel niet om het te laten horen Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://goldenlionofra.deviantart.com
Vixen Noxaura
District 3
Vixen Noxaura

PROFIELAantal berichten : 71
Registratiedatum : 05-11-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Rioolrat
Leeftijd: 14

Feedback op de eerste Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback op de eerste Hongerspelen | ma aug 25, 2014 9:23 pm

Ik wil ook even mijn complimentjes naar de admini's gooien, want ik vind het echt supertof dat jullie alles helemaal hebben uitgedacht en zo goed hebben laten werken! de Spelen hadden makkelijk een grote puddingzooi kunnen worden, maar dat viel heeeeeel erg mee. Ik denk wel dat deze post van mij ook relatief lang gaat worden, maar goed. Je kennen me.

1) Ik ben het eens met het sneller - en eventueel korter - posten, want dat kan de hele boel enorm versnellen. Nu heb ik voor mezelf gemerkt dat, telkens (altijd) als ik me voornam om een korte snelle post te maken, ik toch voor mezelf alles duidelijk uit moest schrijven omdat ik anders zelf het overzicht zou verliezen. Ik kan mezelf er niet altijd aan houden en daarom ben ik ook tegen een woordenlimiet. Nu moet ik ook zeggen, dat ik een paar keer voor zowel Soot als mezelf schreef, en ik Janaea ook recht aan wilde doen wat weer een hoop woorden extra was. En dan waren er ook nog de momenten waarop ik de Spelen was vergeten door omstandigheden en Sootje in Japan zat, en we helemaal niet postten, wat het spel ook vertraagde. Máár ik vind ook dat het niet al te snel moet, om de reden die de A'tjes zojuist hebben genoemd.

2) Ook ik ben pro meer interactie qat betreft de tributen, zolang dit in de aard van de tributen ligt. Caleb is een beetje een loner, maar niet zo loner als iemand als Vixen. Ik denk dat ik, als ik nog een keer met Caleb in de Spelen zou komen, ik hem met NPC's zou laten babbelen, maar dat is niet iets wat ik gewend ben en ik vind het ook een beetje eng. Het is leuk om op elkaar te reageren en (ik wil niet voor Soot spreken maar ik gebruik toch even 'we') we hebben allebei wel een paar keer in de Arena de confrontatie aan willen gaan, maar dan renden mensen weg of waren ze al weg voordat wij actie konden ondernemen. Daarom zijn we ook maar NPC's af gaan slachten basically. Eén van de redenen dat we Janaeb naar Sas en Dani hebben laten gaan, was voor wat actie, maar dat ging ook niet zoals gehoopt obviously. Maar ik denk dat zeker bij de trainingen en zo interactie tussen de tributen wel tof zou zijn, en inderdaad ook bij de Hoorn.

3) Ikzelf zou graag meer feedback oid krijgen van de Spelmakers. Ik heb zelf een aantal keren een post gepost met hoe het ging, maar eigenlijk wist ik niet wat ik verder met ze moest want Janaeb hielden zich natuurlijk redelijk koest. Ik wist dan niet goed of er nog iets gebeurde en om nou een hele dag door te spreken waarop er niks gebeurt leek me ook een beetje onzin en nou ja. Ik zou het tof vinden als er gewoon een soort van feedback oid kan worden gegeven af en toe, op rustige dagen, zodat je wat meer stof hebt om te posten als dat op dat moment schaars is. Dat je wat beter weet of je de dag doorkomt omdat je nog wat over wat later op de dag kan vertellen in plaats van dat je anders maar hoopt dat de dobbelsteen niet nog een tsunami veroorzaakt (waar ik overigens heel blij mee was) Did that make any sense? En like, dat kan zijn van 'er loopt een NPC in de buurt' of 'het ging regenen' of een complete beschrijving van een bepaalde omstandigheid waar misschien leuk op kan worden ingespeeld of zo, maar like. iets. Iets waardoor er moet worden nagedacht, waar eventueel een confrontatie uitkomt zoals bij jullie natuurrampen, maar misschien wat kleinschaliger. Nu heb ik wel gezien dat je dat bij de lonerkarakters deden omdat ze het er anders probably makkelijk vanaf maken, maar ik had het zelf ook niet erg gevonden!

4) De hoorn! En sponsoring! Bij de Hoorn vond ik het ernstig jammer dat alles meteen werd geclaimed door like. 2 personen. Ik weet niet of er een manier is waarop dat ietsjes beter wordt verdeeld? Ik weet dat het in de 'echte' Spelen natuurlijk niet altijd het geval is, maar dat is ook omdat de beroeps alles claimen met een groep en dat is nu nog niet het geval.. Idk, ik was iig vrij gefrustreerd daardoor en zo. En qua sponsoring, ik hoop dat dat ook iets meer kan maar dan vooral van NPC's en voornamelijk Capitool zoals in de boeken, want het Capitool is het allerbelangrijkste als het neerkomt op sponsors. Voor de districten is dat alleen logisch als mensen een band hebben met een tribuut, en we weten allemaal dat de tributen over het algemeen nogal arm zijn. De familie van Madelynn en Caleb hebben ook alles bij elkaar moeten schrapen voor een bijl, maar als Caleb een arme sloeber zou zijn geweest was dat realistisch gezien niet mogelijk. Ook voor mijn andere karakters is het niet logisch om te sponsoren en dat geldt denk ik voor vrij veel karakters. Dus ik denk dat, als mensen dat graag meer willen, het vooral de Capitoolmensen moeten zijn en de NPC's eventueel. Ik sluit me trouwens ook aan bij wat Soot zei over de Hoorn, met zonder het 'wegrennen' onderaan de posts zodat er nog iemand kan reageren en proberen iets af te pakken. En misschien een maximum aan wapens die tegelijkertijd kunnen worden meegenomen. Like I said, ik weet dat het in de boeken ook wel zo is maar niet iedereen kan altijd op de computer terecht en dat is dan een beetje knullig soms.

Ik geloof dat dat het wel was. en nogmaals mijn complimenten <3
Terug naar boven Ga naar beneden
http://imetaltheworld.tumblr.com
Elena Blythe
Capitool
Elena Blythe

PROFIELAantal berichten : 14
Registratiedatum : 27-08-14
KARAKTER

Feedback op de eerste Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback op de eerste Hongerspelen | wo aug 27, 2014 6:14 pm

Allereerst complimenten voor het verloop en het denkwerk etc. voor de spelen! Ben nu al benieuwd naar een volgende arena.

Voor het meeste sluit ik me aan bij wat er al gezegd is, bijv. over actievere NPCs, spullen bij de hoorn, de interactie bij de hoorn, enz.

Het enige waar ik nog iets over kwijt wil is de tijd. Velen hebben gezegd dat het te lang duurt en dat sneller gepost moet worden. Ik snap dat het heel lang heeft geduurd en dat vind ik ook. Alleen kan ik nu uit eigen ervaring zeggen dat het als tribuut voor mij soms echt bizar moeizaam was om op tijd te posten. Als er een tijdje niet gebeurt is het heel moeilijk om nieuwe dingen te verzinnen waardoor een post toch interessant wordt. Verder werden er deadlines gesteld waarop de dag zou eindigen, deadlines vind ik heel goed en begrijpelijk. Het probleem wat ik had is vooral dat ik dan een post maak en de dag eindigt, zonder dat er een verhaal uit komt zeg maar. Misschien is het beter om dan met een deadline te werken waarvoor gepost moet worden, maar niet daaraan de dag te koppelen. Zo kan iets die zelfde dag nog interessant worden, zeker als je al meerdere personen bij elkaar hebt. Ik denk dat er veel meer uit het bondgenootschap van Sage en Jake gehaald had kunnen worden als we dagen verder hadden kunnen laten ontwikkelen.
De deadlines waren prima, maar soms waren ze een week en als je een week erg druk bent met studie of andere dingen (bij mij is thuis wel e.e.a. gebeurt wat betekende 's middags studeren en 's avonds ziekenbezoek), dan zijn deadlines soms erg moeilijk haalbaar. Hier valt begrijpelijk niet altijd rekening mee te houden, maar ik wilde het wel nog even zeggen.

Verder complimenten voor al het werk e.d. en ook voor al de andere tributen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tyrell Peak
Hoofd Spelmaker
Tyrell Peak

PROFIELAantal berichten : 2155
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Spelmaker
Leeftijd: 33

Feedback op de eerste Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback op de eerste Hongerspelen | ma sep 01, 2014 7:54 pm

Een beetje laat, maar nog bedankt voor de feedback, daar hebben we heel veel aan Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://goldenlionofra.deviantart.com
Gesponsorde inhoud



PROFIEL
KARAKTER

Feedback op de eerste Hongerspelen Empty
Onderwerp: Re: Feedback op de eerste Hongerspelen |

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Feedback op de eerste Hongerspelen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Feedback 4de Hongerspelen
» Feedback 2de Hongerspelen
» Feedback 3de Hongerspelen
» Het exclusieve interview met de winnares van de Eerste Hongerspelen
» [DAG 1] Eerste Dagje Dierentuin

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Hongerspelen :: Algemeen :: Archief :: Mededelingen Archief-