Een RPG-forum gebaseerd op de Hongerspelen. Maak een personage aan voor een van de districten en doe mee aan de Hongerspelen!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

N

O

S

A

E

S

S

T

H

G

I

L

T

O

P

S

Personage van het seizoen
Milly Butterworth
Winnares 1e Spelen
Sage Malone
Winnares 2e Spelen
Madelynn Bristow
Winnares 3e Spelen
Solar Gbadamosi
Winnares 4e Spelen
Kasa Locklear

F

F

A

T

S

Admini
Cecilia Peak
Admini
Tyrell Peak
Moderator
Nike Foxglove
Moderator
Matthew Mills

S

T

I

D

E

R

C

© 2013 - 2015
De Hongerspelen RPG is ontworpen en gemaakt door de Adminies en is gebaseerd op de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins.

Deze skin is getest op
Google ChromeMozilla Firefox

Deel
 

 Zegetocht district 4

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Milly Butterworth
Burgemeester District 4
Milly Butterworth

PROFIELAantal berichten : 192
Registratiedatum : 26-11-14
KARAKTER

Zegetocht district 4 Empty
Onderwerp: Zegetocht district 4 | ma okt 05, 2015 1:55 pm

Vandaag was de dag dat de winnares van de tweede hongerspelen haar bezoek zou brengen aan district 4. Hoewel Milly het nog steeds niet kon verkroppen dat Nakoma niet aan deze zegetocht bezig was, moest ze toegeven dat ze bewondering had voor Bristow. Uiteindelijk was ze verantwoordelijk geweest voor de dood van een grote groep tributen, iets waar ze het zichtbaar moeilijk mee had gehad. Nakoma was sterk geweest, maar helaas had ze de spelen niet mogen overleven. Haar dood had Milly oprecht ontroerd. George…Tsja. Milly had de hoop voor hem al snel opgegeven. Hij was jong, klein en dat oog maakte het onmogelijk voor hem om te winnen. Ze kon zich in ieder geval troosten met het feit dat haar tributen het niet zomaar opgegeven hadden, maar vechtend ten onder waren gegaan.

Milly stond op het podium op het grootste plein in het district, uitkijkend over de massa mensen die zich op het plein verzameld had. Haar ogen speurden het plein af, zoekend naar de families van George en Nakoma. Toen ze hen gespot had, schonk ze beiden een haast verontschuldigende glimlach, voor ze aan haar aankondiging begon.

‘Geachte inwoners van district 4’ begon ze. ‘De tweede hongerspelen liggen alweer een half jaar achter ons. We hebben toegekeken hoe twee van onze districtgenoten vochten tot de dood om terug te kunnen keren naar ons mooie district. Vandaag worden wij bezocht door de winnares uit district 7, Madelynn Bristow. Geef haar een hartelijk applaus’.
Met die woorden stapte Milly weg bij de microfoon, om plaats te maken voor de jongedame die in ieder district weer een emotionele speech moest houden.

------
Het bezoek aan District 5 was minder zwaar geweest dan Madelynn verwachtte, daar Titus haar eerste slachtoffer was geweest. Nu was het echter de beurt aan District 4, en het kon niet anders dan dat dit extra zwaar aan zou komen voor haar. Dit was dan ook het district waar ze het meeste tegenop had gezien.

“Beste inwoners van District 4,” begon het meisje, nadat de Burgemeester haar het woord had gegeven. “Erg dankbaar ben ik dat ik vandaag in uw mooie district mag zijn. Een jaar geleden had ik niet durven denken dat ik ooit de zee en rivieren zou zien, die nog verder reiken dan het bos bij mij thuis.” Tot zover ging het goed, maar Madelynn wist dat ze het zo over de Tributen moest gaan hebben, en dat viel haar zwaar.
“Ik ben erg dankbaar,” ging ze verder, al iets moeizamer, “maar ik weet dat mijn overleven voor alle andere Tributen de dood heeft betekend en dat ook hier daarmee vele levens voor altijd getekend zullen zijn. En wat ik ook doe en wat ik ook zeg, niets zal daar verandering in kunnen brengen.” Dat was het moment dat ze zich op de families van George en Nakoma richtte, wat haar veel zwaarder viel dan bij de voorgaande districten.
“George,” begon ze met een brok in haar keel, en ze merkte dat tranen omhoog probeerden te komen. “kende ik niet, voordat onze wegen kruisten in de Arena. Ik moet zeggen dat hij veel verder is gekomen dan ik had verwacht, en dat hij een waardige tegenstander was. Als ik geen hulp had gekregen, dan had hij me zeker aan mijn eind geholpen en zou er vandaag een andere Tribuut voor u hebben gestaan.” Madelynn slikte, terwijl ze haar eigen woorden tot zich door liet dringen. Het herinnerde haar eraan hoe ontzettend dicht ze eigenlijk bij de dood was geweest.

“Nakoma,” ging Lynn verder, die nu echt een pauze moest inlassen om de opkomende tranen te kunnen bedwingen. “Nakoma leerde ik kennen tijdens de trainingen, toen ze aan het oefenen was met bijlgooien.” Ze glimlachte even. “Ik heb haar toen wat tips gegeven en later heeft ze mij ook geholpen met speerwerpen. Ik mocht Nakoma heel graag, en hoewel ik eigenlijk niet van plan was geweest om een bondgenootschap te sluiten, was zij hoe dan ook mijn eerste keus geweest. Toen ik in de problemen kwam in de Arena, hoopte ik dat Nakoma me zou willen helpen, en het bondgenootschap dat we kregen met Eloise berustte ook volledig op haar. Ik vertrouwde Eloise tot op zekere hoogte, maar niet zoals ik Nakoma vertrouwde.” Madelynn probeerde kalm te blijven, maar ze kon de tranen niet langer tegenhouden. Toch sprak ze verder. “Zelfs nadat Nakoma het bondgenootschap verbrak, heb ik haar nooit als verrader gezien, en als ik in staat was geweest om Nakoma te helpen in het gevecht tegen Lonnie en Leilah, dan had ik dat zeker gedaan. Nakoma was mijn bondgenoot tot het einde en ik kan niet in woorden uitdrukken hoe ontzettend dankbaar ik haar ben voor alles wat ze voor me heeft gedaan in de Spelen.” De tranen waren nu niet meer te stoppen en stroomden vrijelijk over haar wangen. “Het spijt me zo dat ik haar op het laatst niet meer heb kunnen helpen en het spijt me voor wat ik George heb aangedaan. Ze hebben beide ontzettend dapper gestreden en ik zal Nakoma en George nooit vergeten. Dat zij in vrede mogen rusten. Dank u wel.”

--------
Milly knipperde met haar ogen om de opkomende tranen te doen verwijderen. Toe zeg, ze ging hier toch zeker niet als een klein kind staan janken? Ze slikte, voor ze weer naar voren stapte om haar plaats achter de microfoon weer in te nemen. ‘Dank voor deze mooie woorden, Madelynn’ sprak ze. ‘Geef haar nogmaals een hartelijk applaus dames en heren’.
Terug naar boven Ga naar beneden
Esmae Gardner
District 4
Esmae Gardner

PROFIELAantal berichten : 84
Registratiedatum : 15-08-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Visser
Leeftijd: 19

Zegetocht district 4 Empty
Onderwerp: Re: Zegetocht district 4 | wo okt 07, 2015 5:31 pm

Seashells on the Seashore by gideonc, used under CC BY 2.0
Esmaeralda
“Tot straks, kleintje,” fluisterde Esmae, nadat ze haar babyzoontje van net een maand oud een kusje op zijn voorhoofdje gaf. Zijn lichtblauwe ogen keken onbezorgd de wereld in en Esmae glimlachte. God, wat was ze blij met hem. De zwangerschap had lang geduurd en Esmae was nog steeds uitgeput, maar het was zo fijn geweest om hem eindelijk in haar armen te kunnen houden. Ze was altijd blij geweest met haar dochter, Cherise, die ze op zestienjarige leeftijd had gekregen, maar hoe ouder ze werd, hoe meer ze het allemaal leerde waarderen. Het was zo ontzettend mooi om te zien hoe zo’n klein mensje opgroeide en zich ontwikkelde. Esmae was op het moment ook eigenlijk best wel heel gelukkig.

Eenmaal buiten nam Esmae de hand van haar dochtertje aan, met wie ze samen naar het plein zou lopen. Cherise wist natuurlijk nog niet wat er nou allemaal precies aan de hand was met de Hongerspelen en de Zegetocht, maar het was overduidelijk belangrijk en ze leek erg geïnteresseerd. Cherise was erg nieuwsgierig en open en had niet zo veel moeite met grote groepen mensen of onbekenden. Om eerlijk te zijn leek ze in zulke situaties meer op haar gemak dan haar moeder, al deed Esmae altijd haar uiterste best om daar zo min mogelijk van te laten merken.

Esmae had veel tijd uitgetrokken voor de wandeling naar het plein waar het hele gebeuren vandaag zou plaatsvinden, wat resulteerde in leuke gesprekjes met haar dochter en eenmaal daar een heel goede plek om te kunnen staan. Ze zouden vanaf hier beide alles goed moeten kunnen zien. Al snel werd het echter drukker en het kon niet lang meer duren voordat de Burgemeester haar toespraak zou houden. Esmae hoopte maar dat het allemaal niet te lang zou duren, want dat wilde ze haar dochter niet aandoen. Je kon ook niet van een kind van haar leeftijd verwachten dat ze een hele poos stil zou zitten, dus deed Esmae spelletjes met haar en zongen ze samen zachtjes liedjes, totdat de Burgemeester daadwerkelijk het podium betrad.

“Nu moeten we luisteren naar wat mevrouw de Burgemeester zegt,”  sprak Esmae zachtjes tegen haar dochter, terwijl ze het meisje weer bij de hand pakte. “En Lynn!”, glimlachte Cherise, die met heel andere ogen naar de gebeurtenissen op tv had gekeken dan Esmae. Het liefst had ze Cherise helemaal niets van de Spelen laten zien, maar helaas was het vrijwel overal en was het ongeveer onmogelijk om je ervan af te schermen. Cherise had op de een of andere manier een positief beeld gekregen van de Winnares en Esmae kon maar niet bedenken waarom. Zelf had ze echt gehoopt dat Nakoma zou winnen, ondanks dat ze elkaar nooit ontmoet hadden, en ze vond de Winnares maar een onbetrouwbaar kreng. “En Madelynn,” knikte Esmae, waarna ze haar aandacht richtte op het podium.

Het was best wel deprimerend hoe ver District 4 steeds was gekomen in de Spelen, maar het nog niet had klaargespeeld om een Winnaar of Winnares terug te zien keren. De woorden van de Burgemeester waren dan ook best hard, ondanks dat het niet bepaald nieuwe informatie was. Ze wisten al dat hun Tributen dood waren en dat Madelynn gewonnen had. Natuurlijk waren er pas twee Spelen geweest, en om eerlijk te zijn wenste Esmae het daarmee afgelopen zou zijn, maar het zag er helaas niet naar uit alsof het Capitool zulke vredelievende plannen voor hen in het verschiet had. Dus misschien dat ze de volgende Spelen meer geluk zouden hebben.  
Over enkele maanden zou de volgende Boete alweer plaatsvinden en hoewel Esmae zelf nu veilig was, stond ze doodsangsten uit voor haar jongere familieleden en vrienden. Zolang ze de gekozen Tributen niet persoonlijk kende, kon Esmae het nog enigszins van zich af zetten, maar zoveel mensen woonden er nou ook weer niet in District 4, en je kon er eigenlijk gewoon op zitten wachten dat er ooit een keer iemand gekozen zou worden die ze kende. En het idee dat het over een paar jaar haar kinderen zouden kunnen zijn, maakte Esmae banger dan wat dan ook. Hoe zou ze dan reageren?

Esmae liet de hand van Cherise los om te kunnen klappen, zij het niet al te enthousiast, maar haar dochter leek er juist veel plezier in te hebben. Hoewel Esmae geloofde dat kinderen over het algemeen minder kortzichtig waren dan veel volwassenen leken te denken, wenste ze dat haar dochter deze kinderlijke onschuld zolang mogelijk vast kon houden. Ze wilde niet dat ze jaren in angst zou zitten, omdat ze misschien ooit wel in de Spelen zou kunnen komen. Te veel onschuld zou echter ook niet goed zijn, mocht dit verschrikkelijke scenario ooit wel werkelijkheid worden. Esmae zou er dan ook alles aan doen om al haar kennis en vaardigheden zo goed mogelijk over te brengen.

De toespraak van Madelynn duurde langer dan Esmae had verwacht, en ze deed haar uiterste best om goed te luisteren, ondanks dat ze voelde dat Cherise, die ze na het klappen weer bij de hand had genomen, de aandacht alweer bij heel andere dingen had. Het meisje keek veelvuldig om zich heen, ondanks dat haar zicht grotendeels werd ontnomen door de grote mensen naast haar, en zwaaide zelfs een paar keer naar iemand.
Esmae moest toegeven dat ze geloofde in de oprechtheid van Madelynns woorden, en daar ook wel enige dankbaarheid voor voelde, maar alsnog geen medeleven voor het meisje kon opbrengen. Hoewel ze het in de Arena ook wel een paar keer moeilijk had gehad, vond Esmae toch dat het haar allemaal te makkelijk af was gegaan. Het vechten. Het verraad. Het vermoorden. Het idee dat Madelynn een goed persoon was en enkel zo was geworden door de Spelen, dat was gewoon te eng om te accepteren. Esmae wilde niet geloven dat zij zo had kunnen worden, zelfs al wist ze dat ze er alles aan zou hebben gedaan om terug te keren naar haar man en dochter.

De Burgemeester bedankte Madelynn en vroeg opnieuw om applaus. Esmae liet Cherise opnieuw los om te klappen, maar merkte meteen dat het meisje ergens op afging. “Cherise, blijf hier!”, siste ze, terwijl ze achter het meisje aanging. Heel ver kwam het kleine meisje niet, want Esmae had haar al snel weer beet. Het meisje leek echter volledig op haar gemak en zwaaide naar iemand naast hen. Goddank was ze haar dochter niet kwijtgeraakt in deze drukte, maar voor de zekerheid tilde Esmae haar even op. “Je moet bij mamma blijven, Cherise,” sprak ze het meisje toe. “Als mamma niet weet waar jij bent, dan wordt mamma ongerust.”

Vervolgens richtte Esmae zich op de persoon naar wie Cherise had gezwaaid en naar wie ze blijkbaar toe had willen gaan. “Mijn verontschuldigingen,” glimlachte ze, terwijl het plein al een beetje begon leek te lopen. “Wat een toespraak. Ongelooflijk dat we dit jaar alweer de derde Hongerspelen zullen meemaken, is het niet?”

OOC: (TL;DR)
- Esmae is in december bevallen van een zoontje, genaamd Denis.
- Esmae gaat met haar tweejarige dochtertje Cherise naar het plein.
- Cherise loopt weg, Esmae heeft haar snel weer te pakken en knoopt een gesprek met iemand aan.

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Zegetocht district 4

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Zegetocht District 8
» Zegetocht District 4
» Zegetocht District 6 HS3
» Zegetocht District 11
» Zegetocht District 11 HS2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Hongerspelen :: Districten :: District 4 :: District 4 Archief-