Een RPG-forum gebaseerd op de Hongerspelen. Maak een personage aan voor een van de districten en doe mee aan de Hongerspelen!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

N

O

S

A

E

S

S

T

H

G

I

L

T

O

P

S

Personage van het seizoen
Milly Butterworth
Winnares 1e Spelen
Sage Malone
Winnares 2e Spelen
Madelynn Bristow
Winnares 3e Spelen
Solar Gbadamosi
Winnares 4e Spelen
Kasa Locklear

F

F

A

T

S

Admini
Cecilia Peak
Admini
Tyrell Peak
Moderator
Nike Foxglove
Moderator
Matthew Mills

S

T

I

D

E

R

C

© 2013 - 2015
De Hongerspelen RPG is ontworpen en gemaakt door de Adminies en is gebaseerd op de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins.

Deze skin is getest op
Google ChromeMozilla Firefox

Deel
 

 Give me that apple, mirror.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Aron Blitz
District 3
Aron Blitz

PROFIELAantal berichten : 15
Registratiedatum : 18-08-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Hangjongere
Leeftijd: 15

Give me that apple, mirror. Empty
Onderwerp: Give me that apple, mirror. | ma aug 18, 2014 7:03 pm

De jongen had een kap opgezet en liep via de wegen die niet zo druk waren. Hij en zijn broer Toby gingen niet vaak van elkaar weg, behalve als ze iets uitgehaald hadden en moesten splitsen. Ze hadden net een man - die alleen stond bij het fruitgedeelte op de markt - voor de gek gehouden omdat ze zoals altijd hetzelfde droegen. Ze hadden zin in die appels dus waarom niet? Aron had de eigenaar even weggelokt en toen heeft Toby ene paar appels genomen en ze ergens verstopt. Daarna hebben ze de eigenaar in de war gebracht door dat ze zo veel op elkaar lijken en hij gek dacht te worden. Dat heb je als je niet zo vaak naar buiten komt in district 3. Veel mensen die dat wel deden en hier langer woonden dan vandaag kende hen wel. Dat krijg je als de tweeling broertjes van ‘de duivel.’ Aron vond de bijnaam maar belachelijk.
Flaire was een van de enige interessante mensen hier in district 3. De anderen konden zelfs niet tegen een klein geintje of waren de hele tijd aan het huilen omdat ze bang waren familie te verliezen aan de spelen.  Daarom waren Toby en Aron bijna altijd samen, dan hadden ze tenminste nog iets te doen. En na twaalf jaar samen opgegroeid te zijn ben je aan elkaar gewend geworden. Het zou moeilijk zijn als Aron of Toby in de spelen moesten. Samen is hen kracht geweldig. Maar alleen… Alles van de twee jongens waren op elkaar gebaseerd. Zolang ze in district 3 waren zou alles nog glad gaan lopen en hun naam zat er maar een keer in. Dus het was niet dat ze zich zorgen maakte. Eigenlijk deden ze dan bijna nooit. Waarom wel?

Toby en Aron hadden de verlaten fabriek geclaimd als hun basis omdat er bijna geen mensen kwamen. De laatste tijd eigenlijk enkel de twee jongens. En dat was handig want zo konden ze altijd hun plannetjes in het geheim smeden. Maar eigenlijk, vooral bij die dingen als de markt, wisten ze al wat ze beiden wouden. Bij die appels hadden ze namelijk niks afgesproken maar gebeurde het gewoon. En dat is waarschijnlijk een van de leukste dingen aan een tweelingbroer hebben. Ze wisten heel vaak van elkaar wat ze dachten. Maar voor belangrijkere dingen spraken ze wel eerst af. Zoals ze eerst van plan waren voor ze het fruit zagen liggen. Ze wouden hun zus vinden. Niet Precilla, die zat gewoon bij een andere familie en daarvan wisten ze. Het was ook niet dat Precilla veel voor het te betekenen had. Zij vond de 12jarige duiveltjes maar irritant. Maar Flaire was nooit geadopteerd geweest naar Aron en Toby hen geweten. Het laatste weeshuis waar ze samen inzaten was ook afgebrand.
Flaire was voor de twee jongens verborgen gehouden omdat ze… Aron weet het eigenlijk nog steeds niet echt. En hij wist ook niet echt waarom ze Lucifer of Duivel genoemd werd. De meeste die dat zeiden hebben haar nog niet eens gezien, hoe kun je ze dan al veroordelen? De tweeling broertjes mochten haar eigenlijk niet meer zien, ze moesten haar met rust laten, ze was zeg maar uit de familie. Maar als je de jongens zelfs maar een beetje kende wist je dat ze juist het tegenovergestelde deden, zoals bij elke regel die voor hen werd opgedragen. Aron had eigenlijk nooit echt geluisterd naar zijn weesouders, ze waren oud en verveld met hun kleine regeltjes. Alhoewel Amanda wel aardig kon zijn. Hun weesvader, Peter daarin tegen… Hij was verslaafd aan regels geworden door zijn leeftijd. Aron en Toby vonden hem gewoon een oud mannetje dat zich hen vader noemde omdat ze zelf geen kinderen konden krijgen. Peter was ook niet echt een perfecte vader, hij was streng en dat was nutteloos bij deze twee. Na zoveel jaar waren ze sterker en roekelozer geworden. Maar altijd kwamen ze vanonder de straf uit.

De fabriek kwam in zicht en Aron zette zijn kap af. De mensen waren een tijdje geleden al verder gegaan met de weg, terwijl Aron een verlaten zandpadje was ingegaan. Hier was hij dus helemaal alleen. Aron stapte iets sneller en kwam aan de deur van de fabriek. Hij kraakte toen hij hem opendeed, maar dat was normaal voor Aron. Hij liep naar een van de oude houten tafeltjes en ging erop zitten met zijn ogen richting de deur. Toby zou elk moment moeten binnenkomen met de appels die hij had meegenomen. Dit was een van de enige tafeltjes die de twee jongens nog zou houden. De meeste hadden rotte posten of iets anders misten. Er waren ook al een stuk of 3 kapot gegaan. Het gekraak liet Aron opkijken en hij glimlachte schuin naar iemand die net zijn spiegelbeeld kon zijn. “Hier die appel!” riep hij terwijl hij zijn handen in de lucht gooide.

OOC:
Godmode toestemming van Li :'D
Just de Blitz-Brothers (: [ Toby en Aron ]
Terug naar boven Ga naar beneden
Toby Blitz
District 3
Toby Blitz

PROFIELAantal berichten : 216
Registratiedatum : 18-08-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Hangjongere
Leeftijd: 15

Give me that apple, mirror. Empty
Onderwerp: Re: Give me that apple, mirror. | ma aug 18, 2014 7:23 pm

Met vlugge, behendige passen bewoog Toby door de menigte. Af en toe keek hij over zijn schouder, hopend dat de marktkoopman die ze zojuist voor de gek hadden gehouden niet opeens had besloten dat hij hem wilde volgen. Eigenlijk was het een koud kunstje geweest om de man voor de gek te houden en hem te beroven van een paar heerlijke, sappige appels. Terwijl Aron de man afleidde had Toby er gauw een paar gegapt en in de zak van zijn trui gestoken. Vervolgens hadden beide jongen zich uit de voeten gemaakt terwijl de man nog altijd in verwarring was. Weer keek Toby over zijn schouder en schoot toen een zijstraatje heen wat uitliep op een schutting. Behendig klom hij erover heen, waarna hij de tuin doorkruiste die erachter lag. Zo snel als hij kon klom hij over de volgende schutting, waarna hij op zijn hurken aan de andere kant landde. Even keek hij om zich heen en jogde toen het smalle steegje door achter een paar oude fabriekswoningen. Het straatje was smerig, het stonk er verschrikkelijk naar vuilnis en andere onplezierige geuren. De jongen haalde zijn neus op en trok een sprintje naar het einde van de steeg. Hier sloeg hij rechts af en liep in de schaduw van het aangrenzende huis verder.

Hij hoefde niet veel verder te lopen, want hij had de basis van hem en Aron al bijna bereikt. Nog een paar meter, dan kwam hij aan bij het hoge hek dat de oude fabriek omringde. Hoewel er al meerdere malen gaten in waren gemaakt, en deze steeds weer waren gedicht, was er één plek op het hek waar wat prikkeldraad ontbrak. Snel klom Toby over het hek en deed zijn best om de appels in zijn trui niet te verliezen. Het zou zonde zijn als hun buit nu in de modder zou vallen. Gelukkig ging het goed en met een zachte plof landde de blonde jongen op de vochtige grond. Nu hij aan de andere kant van het hek was voelde hij niet meer de drang om te rennen of om gehaast te doen. Op zijn gemak liep hij naar het oude gebouw toe dat voor hem naar de lucht greep. Voor hij de deur opende keek hij echter nog wel even om zich heen. Hij wilde niet dat iemand zag dat hij hier naar binnen ging, want eigenlijk mochten ze hier niet zijn. Ze waren laatst al een keer bijna betrapt en dat wilde hij niet nog een keer hebben. De kust leek echter veilig en de jongen glipte snel naar binnen.

De deur was nog niet eens achter hem dicht gevallen of hij hoorde al een stem naar hem roepen. ‘Hier die appel!’ riep Aron, zijn tweelingbroer, vanaf één van de weinige nog “levende” tafels in de fabriek. De jongen grijnsde en liep naar zijn broer toe terwijl hij een appel uit zijn trui haalde en die naar Aron toe gooide. ‘Hier, geniet ervan,’ grinnikte de jongen terwijl hij naast zijn broer tegen de tafel aan leunde. ‘Niet slecht voor een paar minuutjes werk,’ merkte hij op terwijl hij nog een paar andere appels op tafel legde. ‘Die man wist niet waar hij het moest zoeken haha.’ Bedachtzaam beet hij een stuk van de appel af, welke heerlijk smaakte. ‘Dus, wat gaan we nog meer doen vandaag?’ vroeg hij, terwijl hij opzij keek naar zijn broer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aron Blitz
District 3
Aron Blitz

PROFIELAantal berichten : 15
Registratiedatum : 18-08-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Hangjongere
Leeftijd: 15

Give me that apple, mirror. Empty
Onderwerp: Re: Give me that apple, mirror. | ma aug 18, 2014 10:10 pm

Aron ving de appel en nam er een hap van. “Hier, geniet ervan,” riep zijn spiegelbeeld grijnsend terug. De appel was sappig. Aron grijnsde tussen twee happen even. Zijn broer was naast hem komen staan. Aron  “Niet slecht voor een paar minuutjes werk, die man wist niet waar hij het moest zoeken haha,” sprak zijn broer lachend. Aron lachte even mee en zei net na dat hij weer een hap nam, “Inderdaad, smakelijk werk.” Hij had het eerder ver de appel dan het plannetje. “Ik denk dat hij niet zo vaak op de markt staat, of hij is gewoon heel vergeetachtig,” sprak hij weer erna. De meeste die op de markt stonden waren op zijn hoedde voor de tweeling. Alhoewel sommige dachten dat ze sneller waren en de held wouden uithangen. Nutteloos.

Hij dacht even na over de vraag van zijn broer. Wat zouden ze precies gaan doen? Aron glimlachte vaag en stond recht, hij ging voor zijn broer staan en zei: “Wel, ik dacht dat we misschien onze zus een bezoekje konden brengen.” Hij grijnsde weer even en ging verder “Ik twijfel dat Precilla iets over Flaire weet en of ze dat dan zou zeggen. Dus we moeten iets anders vinden…” Alweer dacht Aron na. Misschien dat de gewone mensen wisten waar ze zat, omdat ze bang van haar waren en wouden weten of ze veilig was. Het was belachelijk dat ze zo bang waren van haar. Het is maar een gewoon meisje, bij Aron zijn weten.

Aron had zich even omgedraaid en keek richting de deur. “Hmm, ik vraag me af of de vredebewakers weten waar Flaire zich verstopt…” mompelde hij even naar zichzelf. “Alhoewel ik niet denk dat ze dat gaan voorzeggen tegen ons…” Hij draaide zich weer om naar zijn broer. “Denk je dat iemand het weet?” vroeg hij aan zijn broer terwijl zijn gedachten door gingen. Waar zouden ze haar in hemelsnaam kunnen steken, dat ze niet kan ontsnappen. Want het leek erop dat het meisje altijd wel wist wat ze moest doen om weg te geraken uit huizen. Alhoewel het toen, vroeger, de schuld van de tweeling was geweest. Maar het kleine kamertje leek de perfecte verstopplek, het is niet dat ze zo goed verstopt zat in het huis. Na een tijd zouden de jongens er ooit geweest zijn en dan was ze alsnog uit het kamertje ontstapt. ‘Lucifer,’ had Precilla haar genoemd. Dus zij kende haar goed genoeg om haar een bijnaam te geven. En van Lucifer was Duivel gekomen…

Hij was weer op de tafel gaan zitten en tikte met zijn voeten op de grond. “Denk je dat ze haar weer naar een weeshuis hebben gestuurd? Of zou ze gewoon rondlopen?” Vroeg hij terwijl hij zich naar zijn broer draaide. “Nou, dat zou niet mogen want ze is nog maar 14… Dus…” antwoordde hij zich voor zichzelf. Dus, ze moest in een weeshuis zitten. Alhoewel het was dom als ze haar daar weer zouden zetten, ze zijn nu al drie keer in vlammen opgegaan. “Misschien is ze geadopteerd en weer in een kamertje gestopt,” brabbelde de jongen alweer door. Of ze was ontsnapt. Of er was nog een plek waar ze kon zitten, waar de tweeling niks van wist. Of ze was dood. Of ze was weg uit Panem. Of ze was naar het Capitool gebracht.. Nee dat niet. “Waar in hemelsnaam moeten we gaan beginnen dan, Toby? Zover ik weet kan ze onder de tafel zitten hier,” sprak hij toen weer terwijl hij zijn hoofd liet hangen en zijn ogen op de grond richtte.

Hij nam het laatste van hapje dat er was van zijn appel en liep richting een van de gebroken ramen. Aron en Toby waren allebei heel groot dus ze konden wel bij de hoge kleine raampjes. Daar gooide hij zijn appel naar buiten. De ramen waren er alleen om vroeger de stinklucht kwijt te doen. De medewerkers hadden het waarschijnlijk moeilijk, wouden ze hier werken. Aron draaide zich weer naar de tafel en ging er tegen staan. Hij wachtte tot zijn broer wist wat ze moesten doen. Want nu leek alles gewon nutteloos. District 3 was niet het grootste district maar om het helemaal te onderzoeken is veel werk. Vooral voor maar twee kinderen van 12 jaar en dat wist Aron ook goed genoeg. Misschien moesten ze maar wachten tot ze een teken van haar zagen of haar naam ergens hoorde.

OOC:
- De traagheid... I'm sorry :c *gaat in de hoekje*
- Ik hoop dat het goed is <3
Terug naar boven Ga naar beneden
Toby Blitz
District 3
Toby Blitz

PROFIELAantal berichten : 216
Registratiedatum : 18-08-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Hangjongere
Leeftijd: 15

Give me that apple, mirror. Empty
Onderwerp: Re: Give me that apple, mirror. | ma aug 18, 2014 10:33 pm

Aron ving de appel die Toby hem toegooide met gemak op en begon ook te eten. Smakelijk werk, dat was de juiste term. Hij knikte en grinnikte. ‘Ik denk dat het zijn eerste keer was. Ik kan me nier herinneren dat deze appels al eerder op de markt hebben gestaan.’ De jongen nam weer een hap en kauwde erop terwijl hij wat in de verte staarde. ‘Ik denk echter dat hij ons nu niet meer zo snel zal vergeten, tenzij zijn geheugen een zeef is.’ Hij grinnikte bij die gedachte. Hij kon zich niet voorstellen dat er mensen waren die dingen snel vergaten. Hijzelf had een aardig goed geheugen en als hij iets niet meer wist, dan wist Aron het wel. Zijn broer was soms net zijn externe geheugen, en andersom ook trouwens. Er waren wel eens momenten dat de jongen het gevoel had dat ze telepathisch verbonden waren, alsof ze elkanders gedachten konden lezen. Dat, of ze kenden elkaar zo goed, waren zo goed op elkaar ingespeeld, dat ze gewoon precies wisten wat de ander dacht of wilde doen. Hilarisch, maar soms ook best eng.

Toby wierp een spottende blik op zijn broer toen deze opperde om een bezoek te brengen aan hun zus. ‘Ha echt niet. Ik heb echt geen zin in Precilla nu,’ reageerde de jongen. Aron begon echter meteen over Flaire en nu was de jongen al wat meer geïnteresseerd. Flaire, hun jongste oudste zusje. Het meisje met de rode haren waar iedereen bang voor leek te zijn, inclusief Precilla. Hij wist nog steeds niet goed waarom. Flaire was immers een meisje van slecht 14 jaar oud. Hoe konden hele groepen volwassen mensen daar nou bang voor zijn? Daarbij was ze super klein! Niet bepaald intimiderend ofzo. Hij schudde even zijn hoofd en keek toen naar Aron, welke op was gestaan van de tafel en hardop aan het brainstormen was. ‘De Vredesbewakers? O die weten vast wel iets, maar die gaan ons niks vertellen,’ beaamde hij de gedachtegang van zijn broer. ‘Al denk ik wel dat iemand weet waar ze is. Dat moet haast wel. Ik snap alleen niet waarom niemand het ons wil vertellen.’ Bedachtzaam kauwde Toby verder op zijn appel terwijl Aron weer naast hem kwam zitten en begon over het weeshuis. De jongen grinnikte.’ Ik denk niet dat ze haar nog weer in een weeshuis willen hebben, aangezien de laatste drie waar ze in zat in vlammen opgingen, wat volgens mij alleen maar toeval is, maar je weet hoe bang iedereen hier is. Geadopteerd.. Kan.’ De jongen zweeg en schudde zijn hoofd. Hij wist echt niet waar ze hun zus hadden verstopt en ergens irriteerde hem dat wel.

‘Waar in hemelsnaam moeten we gaan beginnen dan, Toby? Zover ik weet kan ze onder de tafel zitten hier.’ Toby schoot even in de lach toen Aron onder de tafel keek om zijn woorden kracht bij te zetten. ‘Ik heb geen idee, echt niet, maar wat ik wel weet is dat we haar niet gaan vinden als we hier binnen blijven zitten.’ Hij keek toe hoe Aron zijn appel door een kapot raam naar buiten gooide, nam nog een paar happen van de zijne en volgde toen zijn voorbeeld. ‘Laten we de straat op gaan en kijken of iemand weet waar Flaire woont,’ sprak hij tegen Aron terwijl hij de overgebleven appels in zijn trui stopte. ‘Wie weet hebben we mazzel en komen we iemand tegen die ons wél wat meer wil vertellen.’ Nog even keek hij om zich heen of ze alles hadden, want ze wilden geen sporen achterlaten die hen konden verraden voor het geval er toch Vredesbewakers zouden komen kijken hier. Hij besloot dat ze alles hadden en liep naar de deur, welke hij opende en zijn hoofd naar buiten stak. Het was nog droog, maar de lucht was donker, wat betekende dat het binnenkort wel zou gaan regenen. ‘Hopelijk houden we het droog. Ik heb echt geen zin om in de regen over straat te zwerven.’ Hij zetten zijn capuchon op, glipte naar buiten en liep naar het hek. Net zo behendig als op de heenweg klom hij over het hek heen en ging Aron voor door de ongure achterbuurt naar het wat drukkere centrum. ‘Ik weet zeker dat er wel iemand hier in de buurt is die iets meer weet over Flaire,’ sprak de jongen over zijn schouder in de richting van zijn broer terwijl zijn ogen de straat afzochten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jolene Griffith
District 3
Jolene Griffith

PROFIELAantal berichten : 38
Registratiedatum : 27-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Schoonmaakster
Leeftijd: 10

Give me that apple, mirror. Empty
Onderwerp: Re: Give me that apple, mirror. | do aug 21, 2014 11:27 am

Jolene was op weg naar huis. Ze had vanochtend als schoonmaakster in de fabriek gewerkt, maar vanmiddag was ze vrij. Haar normaal gesproken lichte pas had plaatsgemaakt voor een wat sneller drafje, want er hing een dreigende lucht en ze had geen zin om doorweekt te raken. Bovendien had ze honger en ze wist dat er thuis een maaltijd op haar wachtte. Een karig maaltijd, dat wel, maar het was in ieder geval eten en ze wist dat haar moeder haar het leeuwendeel zou geven – en wie was Jolene om daar nee tegen te zeggen?

Ze wist maar met moeite een glimlach op te zetten wanneer ze mensen tegenkwam. ‘Goedemiddag!’ groette ze dan, maar het klonk niet zo vrolijk en oprecht als normaal. Ach, de meeste mensen zouden wel snappen dat ze haast had en dat ze niet áltijd haar façade van lieflijkheid op kon houden. Niet dat zij hoorden te weten dat het een façade was... maar dan nog zouden ze wel begrijpen dat ze naar huis wilde. Ze zag er daarnaast ook wel een beetje moe uit, wat dus kwam omdat ze de hele ochtend had staan schoonmaken. Bezemen, ramen lappen, zemen, stoffen, papier prikken... ze had vanochtend al vroeg op gemoeten. Haar moeder was gelijk met haar opgestaan, ondanks dat ze eigenlijk een vrije dag had omdat ze ziek was. Ze wilde zich er echter van verzekeren dat Jolene wel goed zou ontbijten voordat ze aan het werk moest.

Jolene vroeg zich af of ze vandaag misschien ook weer een keer zouden oefenen met messenwerpen. Het was al een tijdje geleden dat ze samen met haar moeder keukenmessen en schilmesjes door het huis had staan werpen, ondanks dat ze daar in de dagen na de opstand heel fanatiek mee bezig waren geweest. Ze vond het leuk, dat messenwerpen, veel leuker dan het lieve popje spelen dat ze hier op straat moest doen. Het messenwerpen gaf haar tenminste het gevoel dat ze zichzelf kon verdedigen, dat ze niet per se de hulp van anderen nodig had.

Jolene begon net te fantaseren hoe ze Flaire en Vixen ombracht met het enige scherpe en mooi vormgegeven mes dat ze thuis hadden, toen ze uit haar gedachten werd gehaald door het horen van een naam: ‘...die iets meer weet over Flaire,’ klonk het. Jolene stopte meteen met lopen en keek naar de jongen die het had gezegd. Daarvoor moest ze een heel eind omhoog kijken, want hij was zeker twee koppen groter dan zij.
Voordat ze het zelf doorhad, zei ze hardop: ‘Ik ken Flaire!’ Haar groene ogen keken geïnteresseerd naar de twee jongens. ‘Ik ben goed bevriend met haar.’ Nou ja, ongeveer dan.
Haar hongerige maag en haar sippe gevoel waren in ieder geval verdwenen, want misschien had zij wel de informatie waar deze jongens op uit waren. Snel bedacht ze de prijs die ze daarvoor kon vragen. Eten? Geld? Wapens? Informatie? Of een belofte dat ze haar nooit kwaad zouden doen? Wat had ze het meeste nodig? ‘Ik weet bijvoorbeeld waar ze woont,’ vervolgde ze. Er verscheen een glimlach op haar gezicht. ‘Maar dat kan ik jullie natuurlijk niet vertellen, dat is geheim.’
Terug naar boven Ga naar beneden
Aron Blitz
District 3
Aron Blitz

PROFIELAantal berichten : 15
Registratiedatum : 18-08-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Hangjongere
Leeftijd: 15

Give me that apple, mirror. Empty
Onderwerp: Re: Give me that apple, mirror. | vr aug 22, 2014 2:55 pm

Zijn broer staarde nergens speciaal naar terwijl hij sprak, “Ik denk dat het zijn eerste keer was. Ik kan me nier herinneren dat deze appels al eerder op de markt hebben gestaan. Ik denk echter dat hij ons nu niet meer zo snel zal vergeten, tenzij zijn geheugen een zeef is.” Aron grinnikte even en antwoordde met een grijns op zijn gezicht “Of hij verklaard zichzelf als gek omdat hij dubbel zag.” De meesten dachten toch zo na de tweeling te ontmoette op deze manier. Maar na wat rondvragen zullen ze direct door hebben dat het de Blitz broertjes waren.
“Ha echt niet. Ik heb echt geen zin in Precilla nu,” onderbrak zijn broer Aron maar hij bleef praten. “De Vredesbewakers? O die weten vast wel iets, maar die gaan ons niks vertellen. Al denk ik wel dat iemand weet waar ze is. Dat moet haast wel. Ik snap alleen niet waarom niemand het ons wil vertellen. Ik denk niet dat ze haar nog weer in een weeshuis willen hebben, aangezien de laatste drie waar ze in zat in vlammen opgingen, wat volgens mij alleen maar toeval is, maar je weet hoe bang iedereen hier is. Geadopteerd.. Kan.” Ze waren allebei verschrikkelijk geërgerd doordat ze niks wisten. Maar ze moet er ergens toch zijn? Maar als ze bij een familie zat werd het moeilijk… Ze konden niet elke familie afgaan en naar Flaire vragen. “Een weeshuis dus niet… Maar wat blijft er dan nog over na een familie? Als ze geadopteerd is word het belachelijk ingewikkeld haar te vinden…”Aron staarde voor zich uit. Waarom hield iedereen het verborgen? Het was toch gewoon zijn grote zus… Wat is daar nou gevaarlijk aan? Ze hadden het recht om te veten waar ze verstopt zat maar in district 3 is echt niks rechtvaardig.

Toby gooide ook zijn appel weg. Wat er dan nog over van was en sprak “Laten we de straat op gaan en kijken of iemand weet waar Flaire woont,” zijn broer stopte even om de appels in zijn voorzal van zijn trui te verstoppen. “Wie weet hebben we mazzel en komen we iemand tegen die ons wél wat meer wil vertellen.” Terwijl Toby alles na keek liep Aron al naar de deur om zijn voorstel goed te keuren. “Hopelijk houden we het droog. Ik heb echt geen zin om in de regen over straat te zwerven.” Aron grijnsde en deed zijn kap op terwijl Toby hetzelfde deed en door de open deur vertrok. Aron volgde zijn voorbeeld en de weg die hij had genomen. Die was sneller maar daarvoor moest je ook over hekken klimmen. De jongens waren het wel gewoon en deden het zonder enige moeite. Meestal pakte ze ook deze weg maar je kon ook die van het zandweggetje pakken. Alhoewel je dan een groot deel aan het omlopen was. “Ik weet zeker dat er wel iemand hier in de buurt is die iets meer weet over Flaire,” zei Toby terwijl hij even richting Aron staarde. Aron nam een paar snellere stappen tot hij naast zijn broer stond en was net van plan om te antwoordden toen er een stemmetje klonk “Ik ken Flaire!” Aron keek naast zich en moest zijn hoofd een beetje buigen voor hij het meisje vond die deze woorden had gesproken. Een klein meisje van hooguit 12 begon weer te praten, “Ik ben goed bevriend met haar.’ Aron zijn blik werd al wat meer geïnteresseerd. “Van waar ken je haar?” vroeg Aron zonder zich voor te stellen of te wachten op zijn broer zijn gedachten.

“Ik weet bijvoorbeeld waar ze woont, maar dat kan ik jullie natuurlijk niet vertellen, dat is geheim.” Zei het meisje met een glimlach. Aron grijnsde even, het meisje was duidelijk op iets uit. Dat deed Aron denken aan zichzelf en zijn broer. ‘Iets voor jou, iets voor mij. Wie heeft er liefdadigheid nodig?’ Was Aron zijn gedachten altijd al geweest van kleins af aan. “En wat precies heb je nodig om te zorgen dat het geen geheim meer is?” Aron had een twinkel in zijn ogen. Hij trok zijn blik ook even weg van het meisje om rond te kijken. Hij was niet van plan om iets van veel belang weg te geven dus hij zou doen alsof er wel meer mensen waren waar ze het aan konden vragen. Dan zou het niet van zo’n groot belang zijn of dit meisje het antwoord gaf of iemand anders. Alhoewel Aron twijfelde of de ouderen iets tegen ze gaan zeggen. Blitz was gekend bij de ouderen en iedereen verborg zijn zus voor hem. Enkel als de jongens ze een kans op beter leven konden geven, zouden ze zwijgen tot hun graf. Dat werd duidelijk na al die tijd. Maar dit jonge meisje leek er niks van door te hebben. Ze herkende de tweeling misschien niet of ze wist helemaal niks van de tweeling.
OOC:
OOOEEEH, LES MIS MOVIE REFRENCE. YEAH. *proud*
Terug naar boven Ga naar beneden
Jolene Griffith
District 3
Jolene Griffith

PROFIELAantal berichten : 38
Registratiedatum : 27-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Vrouw
Beroep: Schoonmaakster
Leeftijd: 10

Give me that apple, mirror. Empty
Onderwerp: Re: Give me that apple, mirror. | do aug 28, 2014 10:25 pm

De ene jongen die op de andere jongen leek, vroeg haar waarvan ze Flaire kende. Nou, dat antwoord was simpel, maar als ze dat ging vertellen, verklapte ze gelijk waar Flaire woonde en dát was natuurlijk niet de bedoeling. Het gesticht. Daar kende ze Lucifer van. En ze wist welk gesticht het was omdat ze daar op goed geluk binnen was gelopen. En omdat ze een beetje rond had gevraagd om informatie over het vuurkind. Gelukkig waren mensen bij haar veel meer bereid om antwoord te geven, omdat ze klein, lief en onschuldig was. Maar deze jongens kregen het dus niet zomaar te horen. Daarom maakte ze ook duidelijk dat het gegeven waar Flaire woonde een geheim was.

‘En wat precies heb je nodig om te zorgen dat het geen geheim meer is?’ vroeg de jongen. Hij leek het wel amusant te vinden dat ze om een wederdienst vroeg. Haar hersenen werkten koortsachtig, want ze wist niet echt wat ze nodig had. Vrijheid. Veiligheid. Geborgenheid. ‘Ik wil...’ ze zweeg, want ze wide wel de goede keuze maken. ‘Jullie moeten me beloven dat jullie het altijd voor me zullen opnemen als ik in de problemen zit....’ ze zweeg weer, speciaal voor het dramatische effect. ‘Zélfs als jullie daardoor in de problemen komen. Of in de gevangenis. Of zweepslagen krijgen.’ Ze keek de tweeling gespannen aan. Zouden ze het beloven? ‘Zweer het,’ voegde ze voor de zekerheid nog toe. ‘Op jullie familie. Met bloed.’ Ze keek ze uitdagend aan. Hoe graag wilden ze weten waar Lucifer woonde?
Terug naar boven Ga naar beneden
Toby Blitz
District 3
Toby Blitz

PROFIELAantal berichten : 216
Registratiedatum : 18-08-14
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Hangjongere
Leeftijd: 15

Give me that apple, mirror. Empty
Onderwerp: Re: Give me that apple, mirror. | vr sep 19, 2014 11:57 am

De woorden hadden Toby’s mond nog maar net verlaten of ter hoogte van zijn navel piepte iemand ‘Ik ken Flaire!’ De jongen draaide zich om en keek zoekend naar beneden. Zijn ogen vonden een klein meisje, dat verklaarde dat ze bevriend was met hun zus. Toby voelde een grijns opzetten toen het meisje verklaarde dat ze wist waar Flaire woonde, maar de grijns verdween bijna meteen weer toen het meisje zei dat ze dit niet aan hen kon vertellen, omdat het geheim was. Ugh, wat had hij hier nou aan? Eigenlijk wilde de jongen weg lopen, maar Aron dacht er anders over en vroeg aan het meisje wat ze nodig was om ervoor te zorgen dat het geen geheim meer was. De grijns die Toby zo even op zijn lippen had gehad kwam weer terug en samen met zijn broer boog hij zich naar voren, om het meisje aan te kunnen kijken. Het meisje leek even na te denken over wat ze wilde, waarna ze met haar “eis” kwam. Toby kwam meteen weer overeind toen het meisje was uitgesproken en trok Aron aan zijn arm. ‘Tweelingberaad,’ sprak hij, waarna hij een eindje bij het meisje vandaan liep. ‘Ik ga echt niet mijn leven riskeren voor haar,’ begon Toby meteen zodra ze buiten gehoorsafstand waren van het meisje. Prima als ze wil dat we haar uit de nesten halen, maar ik ga geen zweepslagen of de gevangenis wagen voor haar.’ Hij keek even over zijn schouder naar het meisje. ‘Hoe weten we trouwens zo zeker dat ze weet waar Flaire is? Misschien liegt ze wel tegen ons.’ Hij keek Aron doordringend aan. Hij wilde dolgraag Flaire weer zien, maar niet tegen deze prijs.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



PROFIEL
KARAKTER

Give me that apple, mirror. Empty
Onderwerp: Re: Give me that apple, mirror. |

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Give me that apple, mirror.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» [DAG 1/DAG 2] Never Give Up
» ...and give yourself to harmony
» [DAG 2] So much pain, but we don't give up...
» Give me the freedom to think, to believe in something
» Give me my Rose

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Hongerspelen :: Districten :: District 3 :: District 3 Archief-